Page 1 of 26

daytona verdai

Posted: Fri Feb 06, 2009 11:54 pm
by daytona
Leselkedtem egy kicsit, ez lenne talan a megfelelo hely, ahol be tudnam mutatni a vasakat. Kepet hogy tudok belinkelni?

Ford Capri 2.3 V6 1985 (1985.8.14)

Ezt a kocsit 2007 aprilis elejen vettem Nemetorszagban, Haßfurt-ban. A mobile.de-n lattam meg a hirdetest, akkor mar kb masfel eve kerestem Caprit (csakis a V6 modellek erdekeltek), szinte mindennap bamultam a hirdeteseket. A telefonos egyeztetesbol kiderult, hogy 109 ezer km van rajta eredetileg, szervos 2.3 V6, masodik tulajdonos idos foszer, minimum korrozio, mehetek nyugodtan.

Megerkeztem, a foszer kb 60 ev koruli volt, a varosi Ford kereskedesben dolgozott fiatalkora ota, autokat ertekesitett. Akkor ment nyugdijba, es amerikaba keszult kimenni 5 evre (tehat meg most is ott van :lol: ), nem akarta, hogy addig alljon a kocsi a garazsban mozdulatlanul. Elmeselte, hogy eredetileg egy haverja vette meg ujonnan a kocsit a kereskedesbol, de mikor 2 eves volt a verda, visszavette tole es azota nala van. A kocsin eredeti a km ora allasa, nem volt torve, a 2 elso sarvedot viszont cserelte, mert az ajtok elott megrozsdultak az eredetik. Innen ered a kocsi szepseghibaja, nem talaltak el a szin sotetseget, igy a kocsi eleje valamivel sotetebb mint a maradek. Cserelt meg rajta kormanyosszekotoket, csapokat, lengokarokat, lengescsillapitokat es egyszer gyertyakat, valamint akkor volt rajta 2 zsir uj gyari kipufogo, egeszen a leomloktol. Valamit meg papolt arrol, hogy valami 2.8 cuccok vannak rajta - nem igazan ertettem, nem vagyok tul jo nemetes, de mintha a belseje lett volna a superinjection modellbol es a hatso hid - egyes laprugok, es nekem tul magasnak tunik a vegattetel is, 140-nel forgat 3000 alatt meg.

Most a km ora allasa 114 000, tehat nalam is csak keveset fut, inkabb csak all a garazsban. Egy evet ugy hasznaltam, hogy bele sem nyultam, kiveve az olajcseret. Tavaly viszont azert mar javitasra szorult. Elkezdett nyekeregni a vizpumpa. Ujat kapott. Kapott uj gyertyakat, gyertyakabeleket, elosztoba kalapacsot. A szelepdeklik ala uj tomites kerult. Be lettek allitva a szelepek illetve az elogyujtas - megjegyzem rosszul, mert nem huztam le az elosztorol az alulnyomas csovet - erre csak kesobb jottem ra. Elromlott a PCV szelep, ami a szelepdeklin van, elkezdett csorogni, elpattant benne a rugo - haverom kisegitett eggyel, hasznalt, de jol mukodik azota. A valtokar ala bekerult a Burton fele Quickshift - hala Acsinak. Illetve sikerult orvosolni a benzinszintmero hibajat is, most mar mutat - az egesz csak annyi volt, hogy ki kellett pucolni a ket csatlakozot a tartalynal a bal hatso kerek mogott :D .
Ja, es persze behangoltam a szeretett Solex karbin a ket pillangoszelepet nyito fogas mechanizmust, kicsereltem egy alulnyomas csovecsket, ugyhogy most franko az alapjarat hidegen, melegen, duruzsol es egesz jol is ugrik. Akkor lesz tokeletes, ha az elogyujtas jol lesz beallitva. Persze azert igy is jol megy, 1-2 fok elteres lehet, epp ma mentem vele es nagyon elveztem!!! :ba:

Az iden is mar foglalkoztam vele, ma kerult bele egy uj AC pumpa (a regi hosszabb allas utan visszaeresztette a benzint a tankba). Kivancsi vagyok most az ujra - az van ugyanis rairva, hogy made in Italy :lol: Azert remelem hogy jo lesz. :D

A kozeljovoben cserelni fogom az osszes gumi benzincsovet, el vannak oregedve, kemenyedve, lassan 25 evesek. A fekek szinten generaljavitasra kerulnek, mar megvan hozzajuk minden (hala Suninek): nyeregfelujito szettek, tarcsak, betetek, palcikak, rugocskak....a fekek is meg az eredetik a kocsin, meg a betetek is! Az iden lesz a Capri komplett atszilentezve, a bal hatso laprugo elso szilentje mar meg van szakadva es mar neha kopog. Kicserelem a muszerfalat is, a mostani 2 helyen be van repedve, a volt tulaj adott hozza egy masikat, az hibatlan. Iden megprobalom orvosolni a hatso kalaptartot is, meg nem tudom mi legyen vele, de valamit ki kell eszelnem, mert csikorog, nyekereg, es mar nem is eredeti. Illetve remelem a kozeljovoben sikerul orvosolnom az olajfolyast - a csovecske ereszt, ami az orahoz viszi fel az olajat.

A tavoli terv pedig az, hogy kapjon egy uj fenyezest - es ez a dilemmam, mert nem tudom milyen legyen a szin. Egyreszt megmaradnak az eredeti bordo-gesztenyebarna szinnel, esetleg ennek egy bordo metal valtozatat valasztanam, hogy hasonlo legyen, de tetszik meg az azurkek metal illetve a sotetzold metal is. Viszont ami a technikat illeti, mindenkepp a gyarinal akarok maradni, az osszes teren ahol lehet.

Hat ennyit a Caprirol...


Ford Taunus Knudsen 1975

ez a kocsi mar epitetten kerult hozzam, eredeti darab ebbol mar sosem lesz es nem is lehet. Eleg cifra a kocsi tortenete, sok penzt olt bele az egyik volt tulaj, de sajnos ez csak a kepeken latszik. Kozelrol mar gyatrabb a dolog, es az egesz atepites rengeteg kivannivalot hagy maga utan. Jelenleg egy 2.9 EFI motorral fut, A4LD valto van alatta, scorpio hardys kardan es egy 1.3-as kis fekes Taunus hatso hid. A fenyezes nagyon szep, de egesz kozelrol jol lathatoak a hibak - foleg az elokeszites lehetett gyatra :x A belseje at van boroztetve, fekete - piros bor. Ranezesre tenyleg szep a kocsi, korrozio nincs es teljesen menetkepes, de mint mar emlitettem, sok dolog hianyzik meg...

A legnagyobb problema: meg van dontve benne a motor es a valto - az A4LD tul nagy, nem fer el rendesen a Taunus alagutjaban, igy a valto alatti tarto lejjebb van. Ezaltal viszont a kardan nagy szoget zar be, igy eros gyorsitaskor vibral a padlo. Mar megvan a megoldas, a garazsban hever egy V6 type 9 valto, V6 lendkerek es kuplung szett, meg hianyoznak aprosagok, de a valtocsere hamarosan meglesz. Ezaltal megoldodik a sebessegmero problema is, az eddig nem mukodott, nem volt automatahoz bowdenem.

A kovetkezo nagy problema, hogy a 2.9 motor EFI-s, es abszolut nem illik egy ilyen oldschool kocsihoz. Ugyhogy az EFI is mihamarabb ki lesz belole dobva, karbi megy bele, granada gyujtassal. Hogy milyen karbi lesz (karbik lesznek :D ) az meg meglepetes, szamomra is - egy karbi magus haverom probal valamit osszehozni.
Kimegy a rogtonzott kipufogo is. A kivitelezes meg nem vegleges, de ha sikerul, akkor speci leomlo lesz, es a vegek a hatso kerekek elott jonnek majd ki - kulonvalasztva a 2 oldalt.

Sok elektronikat kell rendberakni rajta, nem mukodik a hatso ablak futese, a kodlampa, a tolatolampa, az elso fenyszoroknak nincs foglalatjuk.....a belso terbol is hianyoznak dolgok....

A terv az, hogy eloszor legyen mechanikailag tokeletes es foleg vegleges. Aztan jon majd a kozmetika resz.

Re: daytona verdai

Posted: Sat Feb 07, 2009 2:15 pm
by holecz
Tetszett a történet daytona kolléga!!!!Főleg a Capris. :wink: Ha képet szeretnél beilleszteni, a hozzászólásod alatt találsz olyat hogy "Csatolmány feltöltése"
ott ráböksz a "Tallózás" gombra, kiválasztod a képet,majd az "Állomány hozzáadása" gomb és utána "Elküld". Vagy ahogyan a Corneren is szoktál linket beszúrni. :wink: :pia:

Re: daytona verdai

Posted: Sat Feb 07, 2009 5:53 pm
by daytona
A sima link beszuras nem megy, a tallozassal kivalasztom mint csatolmany, hozzaadom, elkuldom, de nem tortenik ugy sem semmi :roll:

Re: daytona verdai

Posted: Sat Feb 07, 2009 6:22 pm
by Tibi
van ott beszúrás a hozzászólásba gomb is

Re: daytona verdai

Posted: Sat Feb 07, 2009 6:47 pm
by TÉCSÉ
Tibi wrote:van ott beszúrás a hozzászólásba gomb is
Valószínűleg még az Überführer nem engedélyezte neki , mert "megTCSúszhatott" a születésnapján az időérzéke (is)... :twisted: :twisted: :twisted:
Én is várom már a pikTCSöröket !!!
:shock:

Re: daytona verdai

Posted: Sat Feb 07, 2009 11:07 pm
by adam
A helyedben én maradnék az eredeti színnél. Azért mert szép és azért is mert ha már ennyire eredeti benne minden akkor a külsejét sem változtatnám meg.
Persze Te a döntésed.

Ritka az ilyen kocsi. Gratulálok hozzá!

Re: daytona verdai

Posted: Sun Feb 08, 2009 10:43 am
by gizmo
üdv itt!

elvileg engedélyezve a képfeltöltés is...

Re: daytona verdai

Posted: Sun Feb 08, 2009 12:37 pm
by daytona
DSC00441.jpg
DSC00451.jpg
DSC00452.jpg
IMG_0095.jpg
DSC00457 copy.jpg

Re: daytona verdai

Posted: Sun Feb 08, 2009 1:05 pm
by daytona
DSC01241.jpg
DSC01244.jpg
DSC01255.jpg
DSC01272.jpg
DSC01274.jpg

Re: daytona verdai

Posted: Sun Feb 08, 2009 1:07 pm
by daytona
Valamit most mar sikerult osszehoznom :)

Re: daytona verdai

Posted: Sun Feb 08, 2009 1:08 pm
by Midnight Blue
A Taunus is gyönyörűség! Ha netán eladnád, tudok rá vevőt. 8)

Re: daytona verdai

Posted: Sun Feb 08, 2009 1:25 pm
by daytona
Hat nem nagyon terveztem eladni, megszantam a kocsit, ahogy hozzam kerult. Meg ugye szlovak papirokon van.

Re: daytona verdai

Posted: Sun Feb 08, 2009 1:43 pm
by holecz
daytona wrote:Valamit most mar sikerult osszehoznom :)
Na végre, megy ez neked kolléga! :wink: Gyönyörűek a képek!!!!!!Mondjuk én már láttam őket a Corneren is. :wink: :pia:

Re: daytona verdai

Posted: Sun Feb 08, 2009 1:59 pm
by Tibi
Szépek !

Re: daytona verdai

Posted: Sun Feb 08, 2009 2:15 pm
by Árpi
Hüü a tau nagyon brutál ezekkel a felgékkel!