Kun Laci Mk1

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

kun laci
nemleszgondhasegítis
Posts: 188
Joined: Sat Feb 19, 2011 7:33 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Marosvasarhely, Ro

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by kun laci »

Sziasztok,
na a csattogos kulisszat sikerult rendebe tenni, persze h amire fordultam nolna egyet vele,
a biztositekok szokdostek le sorra a labakrol. :-?
na de ez mar amugyis haladas, az 1,2 es rendebe a hatramenet is ment 1 szer aztan biztositekhiba...
ugyhogy egy parszor elhangzott az uristen neve csattogos formaban es tovabbleptem a villanyossagi
felehez, de mivel h az eredti Haynes konyvem "veletlenul" valamelyik szervizben elveszett, kenytelen
vagyok toletek is megkerdezni, h a csatolt kepekben az elso az az olajnyomasmero a 2ik meg a ho-mero?,
illetve az olajnyomasmero bekotesenel elakadtam....a motorkep meg azert hogy akkor erre mag atype 9 ,egy igaz?
Attachments
moci.jpg
Ford Capri Mk1 x2 projekt - volt mar csak de lessz meg :metla:
XC90 mindennapi, ugy xar ahogy van pedig hibatlan


facebook : Kun Laci
kun laci
nemleszgondhasegítis
Posts: 188
Joined: Sat Feb 19, 2011 7:33 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Marosvasarhely, Ro

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by kun laci »

kozben meg a 69 is "legal" lett:) road legal....
Attachments
69.jpg
Ford Capri Mk1 x2 projekt - volt mar csak de lessz meg :metla:
XC90 mindennapi, ugy xar ahogy van pedig hibatlan


facebook : Kun Laci
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by Bogyo28 »

kun laci wrote:Sziasztok,
na a csattogos kulisszat sikerult rendebe tenni, persze h amire fordultam nolna egyet vele,
a biztositekok szokdostek le sorra a labakrol. :-?
na de ez mar amugyis haladas, az 1,2 es rendebe a hatramenet is ment 1 szer aztan biztositekhiba...
ugyhogy egy parszor elhangzott az uristen neve csattogos formaban es tovabbleptem a villanyossagi
felehez, de mivel h az eredti Haynes konyvem "veletlenul" valamelyik szervizben elveszett, kenytelen
vagyok toletek is megkerdezni, h a csatolt kepekben az elso az az olajnyomasmero a 2ik meg a ho-mero?,
illetve az olajnyomasmero bekotesenel elakadtam....a motorkep meg azert hogy akkor erre mag atype 9 ,egy igaz?
elöször egy kérdés:

papirképeket szkennelsz be amikor így egymáson vannak a képek? csak mert nem nagyon látszik rajtuk semmi. ha jó képek lennének, könnyebb lenne megfejteni mi a kérdés. képfeltöltés topik is van, ott olvashatsz ról mit és hogy kell:

http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... 6&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;

kérdésedre válaszolva: az olajnyomás gomba testet kapcsol, amikor megjön az olajnyomás, akkor meg kikapcsol. a lámpa másik felén gyujtás + van, ezért van hogy gyujtáson ég az olajnyomás lámpa, ha beindítod a motort és megvan a nyomás akkor meg elalszik. a vízhőfok jeladó egy ellenállás, aminek változik az értéke a víz hőmérségletének függvényében. ha meg akarod keresni hogy melyik hol van, egy multiméterrel rámérsz a jeladó és a moci közt, ha rövidzár (sípol a müszer ha van rajta szakadásvizsgáló, sypolós üzemmód) akkor az az olajgomba, ha meg valamennyi ohm-ot mérsz, akkor az a vízhőfok jeladó.

a motor képen egy pinto van, ahhoz lehet venni type 9 váltót.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by White Shark »

Az első képen egy 2000-pintó van (duplatorkú karbi ) a másodikon egy mechanikus olajnyomás órához a csőcsatlakozó ,a harmadikon egy pintó (mindegy melyik ) hőgomba ,( fehér színűnek kell lennie ,ha használt akkor enyhén sárga ).
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by White Shark »

Ja igen ,az első kép egy "V" motoros kaszniba levő sor négy Mk1 .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by White Shark »

kun laci wrote:Sziasztok,
na a csattogos kulisszat sikerult rendebe tenni, persze h amire fordultam nolna egyet vele,
a biztositekok szokdostek le sorra a labakrol. :-?
na de ez mar amugyis haladas, az 1,2 es rendebe a hatramenet is ment 1 szer aztan biztositekhiba...
ugyhogy egy parszor elhangzott az uristen neve csattogos formaban es tovabbleptem a villanyossagi
felehez, de mivel h az eredti Haynes konyvem "veletlenul" valamelyik szervizben elveszett, kenytelen
vagyok toletek is megkerdezni, h a csatolt kepekben az elso az az olajnyomasmero a 2ik meg a ho-mero?,
illetve az olajnyomasmero bekotesenel elakadtam....a motorkep meg azert hogy akkor erre mag atype 9 ,egy igaz?
A csattogósnál oda kell figyelni a motortartó bakok és a váltótartó gumibak épségére ,mivel a kulissza nem a váltóhoz hanem a kardánalagúthoz van fikszálva .Ha ezek a te autód képei ,akkor tisztán kivehető a házilagos motortaró bak ,vagyis ha nem az eredeti helyén van a motor-váltó kombó ,egyedi beállítás kell .Miért fontos ez? A csattogósnál rakhatsz egyszerre két sebességet is ,mondjuk az elsőből kiveszed ,beteszed másodikba ( be is veszi ) azt gondolod minden király ,de nem ,az elsőt még nem adta ki ,kuplung ráenged ,reccs és már fejeled is ki a szélvédőt.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by szszaby »

White Shark wrote:Ja igen ,az első kép egy "V" motoros kaszniba levő sor négy Mk1 .
A sarokmerevítésből gondolod? Az enyémbe sose volt. 8-)
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by White Shark »

szszaby wrote:
White Shark wrote:Ja igen ,az első kép egy "V" motoros kaszniba levő sor négy Mk1 .
A sarokmerevítésből gondolod? Az enyémbe sose volt. 8-)
Egyrészt ,de abban tévedtem hogy mk1 ,ez mk2 vagy 3 ,mk1 be nincs sarokmerevítés de ami még ez mellett szól ,hogy jobb oldalon van az akksitálca .Az hogy nem mk1 ,abból is látszik ,hogy a gólyalábat nem m8 csavar fogja ,hanem tőcsavaros . Az mk1 nél a felső tálcába három m8 anya van gyárilag hegesztve ,és felülről a doblemezen át csavarsz bele három rövid nyolcas csavart ,ezt a többinél már úgy oldották meg ,hogy a csavar be van hegesztve a tálcába ,és felülről csak anyával rögzíted ( a gyári még hegesztve sincs ,ricnis mint a keréktőcsavar ,cserélhető ,csak beütöd és kész .)
kun laci
nemleszgondhasegítis
Posts: 188
Joined: Sat Feb 19, 2011 7:33 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Marosvasarhely, Ro

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by kun laci »

Bogyo, igen tenyleg van egy kepfeltotltesi problemam, a kepek mereteivel,en ezt ugy oldom meg latszolag
rosszul hogy beimportalom oket Corelbe(szakmambol kifolyolag egesz nap ezzel dolgozom) majd export kevesebb dpi alatt,mivelhogy a feltoltesi limit az 300 valamennyi kb, es lustasagbol teszem egymas melle.
koszi a valaszt ma el fogok szorakozni rajta
Shark, a motor az 1600 legjobb tudomasom szerint, a beiratasnal is 1600osnak titulaltak, de megkeresem a kodjat is , hogy V motor volt benne anno azt nem tudom, papirok szerint lekovetve nem vlt benne motorcsere,d faceliftes s szerintem innen a gabalyodas, mivelhogy 74es, es igen ezek az en autoim 8-) ,legkozelebb szamtablaval fenykepezem oket :) .utve az hetszentseg h volt az idok soran es azt es ugy tettek bele amit ertek, mondjuk az eredetisegvizsgan is masfel orat alltam tiz perc helyett a garazsban es az eredmeny az az volt h ok a kocsi.
egyre tobb jel viszont arra mutat h valtot kell cserelnem :-( :cry:
a zold kocsimrol pedig azert gyenge a kep merthogy eleg szomoru ido volt a tegnap
Attachments
kep1.jpg
Ford Capri Mk1 x2 projekt - volt mar csak de lessz meg :metla:
XC90 mindennapi, ugy xar ahogy van pedig hibatlan


facebook : Kun Laci
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by Bogyo28 »

kun laci wrote:Bogyo, igen tenyleg van egy kepfeltotltesi problemam, a kepek mereteivel,en ezt ugy oldom meg latszolag
rosszul hogy beimportalom oket Corelbe(szakmambol kifolyolag egesz nap ezzel dolgozom) majd export kevesebb dpi alatt,mivelhogy a feltoltesi limit az 300 valamennyi kb, es lustasagbol teszem egymas melle.
koszi a valaszt ma el fogok szorakozni rajta
Shark, a motor az 1600 legjobb tudomasom szerint, a beiratasnal is 1600osnak titulaltak, de megkeresem a kodjat is , hogy V motor volt benne anno azt nem tudom, papirok szerint lekovetve nem vlt benne motorcsere,d faceliftes s szerintem innen a gabalyodas, mivelhogy 74es, es igen ezek az en autoim 8-) ,legkozelebb szamtablaval fenykepezem oket :) .utve az hetszentseg h volt az idok soran es azt es ugy tettek bele amit ertek, mondjuk az eredetisegvizsgan is masfel orat alltam tiz perc helyett a garazsban es az eredmeny az az volt h ok a kocsi.
egyre tobb jel viszont arra mutat h valtot kell cserelnem :-( :cry:
a zold kocsimrol pedig azert gyenge a kep merthogy eleg szomoru ido volt a tegnap
ha a corel-t tudod használni, akkor egy ingyen képnézegetőt is tudnál kezelni, amiben van átméretezés. valamelyik topikban ahhoz is volt leírás, ha gondolod előkeresem. de ha másképp nem megy, akkor corel-ben egyesével mentsd el ujra a képeket.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by White Shark »

kun laci wrote:Bogyo, igen tenyleg van egy kepfeltotltesi problemam, a kepek mereteivel,en ezt ugy oldom meg latszolag
rosszul hogy beimportalom oket Corelbe(szakmambol kifolyolag egesz nap ezzel dolgozom) majd export kevesebb dpi alatt,mivelhogy a feltoltesi limit az 300 valamennyi kb, es lustasagbol teszem egymas melle.
koszi a valaszt ma el fogok szorakozni rajta
Shark, a motor az 1600 legjobb tudomasom szerint, a beiratasnal is 1600osnak titulaltak, de megkeresem a kodjat is , hogy V motor volt benne anno azt nem tudom, papirok szerint lekovetve nem vlt benne motorcsere,d faceliftes s szerintem innen a gabalyodas, mivelhogy 74es, es igen ezek az en autoim 8-) ,legkozelebb szamtablaval fenykepezem oket :) .utve az hetszentseg h volt az idok soran es azt es ugy tettek bele amit ertek, mondjuk az eredetisegvizsgan is masfel orat alltam tiz perc helyett a garazsban es az eredmeny az az volt h ok a kocsi.
egyre tobb jel viszont arra mutat h valtot kell cserelnem :-( :cry:
a zold kocsimrol pedig azert gyenge a kep merthogy eleg szomoru ido volt a tegnap
Az 1,6 motornál csak az autómatába volt kéttorkú karburátor ,kétfajta 1,6 motor készült akkor ,a 66mm löketű és a 77 mm löketű ,a főtengelyen kívül a különbség a blokkmagasságban van ,a 66mm löketű 2mm-rel alacsonyabb,a másik akkora mint a 2000-res. A pintó karbi 32-36 mm-es ,de az autómata 36-36mm.
kun laci
nemleszgondhasegítis
Posts: 188
Joined: Sat Feb 19, 2011 7:33 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Marosvasarhely, Ro

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by kun laci »

ok:0, erettem,hat ezert is csatoltam most mar normalisan a mototer kepet
Ford Capri Mk1 x2 projekt - volt mar csak de lessz meg :metla:
XC90 mindennapi, ugy xar ahogy van pedig hibatlan


facebook : Kun Laci
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by proteus »

kun laci wrote:ok:0, erettem,hat ezert is csatoltam most mar normalisan a mototer kepet
Nézd körbe a blokkot, hogy milyen számok vannak az öntvényen, az el fogja dönteni a kérdést. Később készült 1.6 is 32/36 dgav-vel, meg hát minden mindenre felszerelhető...
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by szszaby »

White Shark wrote: Egyrészt ,de abban tévedtem hogy mk1 ,ez mk2 vagy 3 ,mk1 be nincs sarokmerevítés de ami még ez mellett szól ,hogy jobb oldalon van az akksitálca.
Jó lesz az balnak is, nem szemből nézzük. :mrgreen: amúgy az enyémben is bal oldalon van.
White Shark wrote: Az hogy nem mk1 ,abból is látszik ,hogy a gólyalábat nem m8 csavar fogja ,hanem tőcsavaros .
Ez igaz az enyém is ilyen volt.
Amúgy a szélvédő alatti fűtés légbeömlőn tisztán látszik hogy nem Mk1.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Mk1 kapcsolasi problemak

Post by nyujoe »

...valószínűleg 1973-as utolsó szériás, faceliftes mk1 (amúgy írta is a srác...) és akkor már kb. minden cáfolva amit felhoztatok ellene hogy esetleg nem az volna...

...de mindig röhögnöm kell amikor egy 40 éves autón, isten tudja hány szét-összeszerelés után, az alapján akarjátok azonosítani hogy honnan merre áll egy csavar, vagy esetleg hányas az a csavar, vagy hogy hol az aksitálca...
...pont Ti tudjátok a legjobban hogy mennyi minden csereszabatos, mennyi mindent Ti is átszereltek, átépítetek, hogy kb. 25 féleképen lehet összerakni dolgokat, és ha valaki először csinálja lehet hogy pont fordítva tesz be egy csavart, főleg ha olyan valaki csinálja aki nem ért hozzá pl. mint ahogy én sem...
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Post Reply