Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by Pudva »

Kémeim jelentették, hogy nagyon szép lett az autó ;-) kaphatunk róla 'egészalakos' fotót?!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by White Shark »

Pudva wrote:Kémeim jelentették, hogy nagyon szép lett az autó ;-) kaphatunk róla 'egészalakos' fotót?!
Köszönöm a magasztaló szavakat ,de várj még picit .Jobban szeretném ha benn vannak az üvegek is körbe .Ennek csak annyi az akadálya ,hogy nincs még hátsó kéder + feszítő. az ajtók készen vannak ,de a vezető felőlit vissza kell bontanom ,nem úgy mozog az üveg ahogy ennek kéne .Az első szélvédőt holnap szándékozom betenni ,ha süt a nap .Azért ez sem az egyszerű kategória ,hiába van új szélvédőm ,ha a nagyból van ,és a feszítős kéne . Ez orvosolható azzal ,hogy kiveszem egy Mk2 ből ,csak nem lesz új . Így jártam ! Szóval nyugi ,ha késve is de küldök képeket.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by White Shark »

Kipufogó még .
DSCF3622.JPG
DSCF3622.JPG (91.08 KiB) Viewed 6271 times
DSCF3623.JPG
DSCF3623.JPG (103.89 KiB) Viewed 6271 times
DSCF3624.JPG
DSCF3624.JPG (110.96 KiB) Viewed 6271 times
DSCF3625.JPG
DSCF3625.JPG (114.22 KiB) Viewed 6271 times
DSCF3626.JPG
DSCF3626.JPG (114.14 KiB) Viewed 6271 times
DSCF3627.JPG
DSCF3627.JPG (114.33 KiB) Viewed 6271 times
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by szszaby »

Szép munka a kipufogó.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by Bogyo28 »

A kipuff bilincs csvarjai direkt állnak lefelè?

Egyèbkènt jol nèz ki!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:A kipuff bilincs csvarjai direkt állnak lefelè?

Egyèbkènt jol nèz ki!
Igazából ezen még nem is gondolkodtam,valószínű a könnyebb szerelhetőség játszott szerepet mikor felraktam. Neked ez az elakadás miatt ötlött fel valószínűleg .Ez nem gond mert nincs alacsonyan hogy leérjen ,a doboztól egy újjnyira vittem a rendszert (a legpontosabb mértékegység , egy újjnyi = 1,5 -2cm ) ezen a távolságon nem lehet gond a hőmérséklet ,a rázkódástóli kopogás ,és a karternál magasabban a fennakadás .A rendszert a váltótartó bakhoz rögzítettem ( mint a sierrán ),annak a gumiágya a csillapító ,egyszerre mozog a motor -váltó-kipufogórendszer elöl ,és hátul a két dob van gumiágyon ami a motor mozgását és a saját súlyából adódó mozgásokat felveszi.(elvileg )
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by White Shark »

Menet közben rájöttem miért is áll hülyén az egyik első dob( lángfogó) .Az önindító felrakásakor elég kevés a hely a behózó tekercs és a dob csöve között ,mert a behúzótekercs kifele áll .Én azért egy kicsit befelé billentettem a dobon ,miközben szépen beállt ,és a biztonságos hőtávolság is megmaradt ,minimális vágással megoldódott.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by White Shark »

szszaby wrote:Szép munka a kipufogó.
Köszi ,de még nem tökéletes ,ha jár a motor derül ki jó-e ,lehet egy rezonátor még kelleni fog ,mert túl merev .Ilyenkor általában rövid időn belül törni szokott valami ,vagy lelazul folyamatosan .Ha ketyeg és bebizonyosodik a félelmem ,az első dob elé még befér egy saválló harmonika .Egy ilyenem van ,remélem megfelelő lesz erre .
DSCF3628.JPG
DSCF3628.JPG (86.08 KiB) Viewed 6224 times
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:
Bogyo28 wrote:A kipuff bilincs csvarjai direkt állnak lefelè?

Egyèbkènt jol nèz ki!
Igazából ezen még nem is gondolkodtam,valószínű a könnyebb szerelhetőség játszott szerepet mikor felraktam. Neked ez az elakadás miatt ötlött fel valószínűleg .Ez nem gond mert nincs alacsonyan hogy leérjen ,a doboztól egy újjnyira vittem a rendszert (a legpontosabb mértékegység , egy újjnyi = 1,5 -2cm ) ezen a távolságon nem lehet gond a hőmérséklet ,a rázkódástóli kopogás ,és a karternál magasabban a fennakadás .A rendszert a váltótartó bakhoz rögzítettem ( mint a sierrán ),annak a gumiágya a csillapító ,egyszerre mozog a motor -váltó-kipufogórendszer elöl ,és hátul a két dob van gumiágyon ami a motor mozgását és a saját súlyából adódó mozgásokat felveszi.(elvileg )
nekem egyszer sikerült egy ilyen lefelé logo bilincsel levenni az egyik oldali kipufogót, pedig nem volt tervben, még szerencse hogy csak kb 1 km-re voltam otthonról. az is magasabban volt mint a bölcső, csak egy padkán parkoláskor nem észrevett kiálló kő ugy gondolta hogy segít leakasztani a kipufogót. azóta én mindig oldalra fordítva rakom fel, bár ha most csinálok új kipufogót akkor nálam már száműzve van a bilincs meg az egymásba csúszó kipuffcső. amióta egyszer egy fél napba telt szétszedni a kb 2 éves komplett rendszeremet, nem barátom a bilincs. ha meghuzzák mint állat, akkor megnyomja a csővet, ha erre még rásegít egy kis rozsda akkor igazi szopó leszedni. rászoktam az ilyen talp használatára:
kipuff_talp.jpg
kipuff_talp.jpg (11.13 KiB) Viewed 6209 times
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by daytona »

Miért döntöttél úgy, hogy 1 csövet hozol el hátra?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by White Shark »

daytona wrote:Miért döntöttél úgy, hogy 1 csövet hozol el hátra?
Fö szempont a költséghatékony egyszerűség ,sznobizmusból meg hogy ez egy v6 és ennek két csőnek kéne kijönni hátul nem építek autót ( még ha törekszem a gyáriasságra akkor is) . A karosszérián egy kivágás van hátul ,és ezért nem is szándékoztam változtatni rajta .Felvetődik a kérdés ,hogy akkor ez hogy v6 ? Nem tudom ,és ezen már nem is rágódom .Impozánsabb kinézete van a dupla kipufogónak ,sejtet egyfajta erőt ,erős motort hagy beleképzelni a mögötted jövőbe ,hát ez nem az ,örülök ha a forgalmi szerinti 90 pónilovat kiadja magából ,mindíg jól indul ,elvisz a-ból b-be ,ehhez elég egy szerény cső is .Szóval nem döntöttem ,adta magát!
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by Machine »

White Shark wrote:
daytona wrote:Miért döntöttél úgy, hogy 1 csövet hozol el hátra?
Fö szempont a költséghatékony egyszerűség ,sznobizmusból meg hogy ez egy v6 és ennek két csőnek kéne kijönni hátul nem építek autót ( még ha törekszem a gyáriasságra akkor is) . A karosszérián egy kivágás van hátul ,és ezért nem is szándékoztam változtatni rajta .Felvetődik a kérdés ,hogy akkor ez hogy v6 ? Nem tudom ,és ezen már nem is rágódom .Impozánsabb kinézete van a dupla kipufogónak ,sejtet egyfajta erőt ,erős motort hagy beleképzelni a mögötted jövőbe ,hát ez nem az ,örülök ha a forgalmi szerinti 90 pónilovat kiadja magából ,mindíg jól indul ,elvisz a-ból b-be ,ehhez elég egy szerény cső is .Szóval nem döntöttem ,adta magát!

Most az enyém is ilyen megoldással van kivitelezve, persze szerényebben (fellelt darabokból)
Gyárilag dupla cső megy hátra és a hátsó dobba megy be a 2 cső
Attachments
MK1V6_69-70.jpg
MK1V6_69-70.jpg (3.12 KiB) Viewed 6181 times
"The highway still leads to hell"
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by daytona »

Értem. Bár nem a kinézete miatt kérdeztem rá, csak a két külön csőnek van valami misztikus a hangjában...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by White Shark »

daytona wrote:Értem. Bár nem a kinézete miatt kérdeztem rá, csak a két külön csőnek van valami misztikus a hangjában...
Ezt aláírom.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Post by White Shark »

Ma elindult a motor ! Misztikus körülmények között ,harmadik karburátorral de jár . A sorozatos karbicserére azért volt sajnos szükség ,mert annyira kíváncsi voltam szerzeményemre ,hogy rossz kannából tankoltam meg az ásványvizes palackot ,és csak nem akart rendesen kipörögni .Hörgött, krákogott ,fulladt ,nem volt alapjárat ,hát egymás után cseréltem le a karbikat.A harmadiknál azért már furcsállottam hogy mind rossz ,hát leültem számot vetettem ,és rájöttem hogy abban a kannában etanol volt .Nosza gyorsan rendes benzint öntöttem hevenyészett tankomba ,és láss csodát kisimult ,lett alapjárat ,veszi a lapot . Lecsekkoltam olajnyomást ,szivárgásokat ,termosztátnyitást ,szelephangokat .Hát lesz még vele munkám mire kitisztázom . Sajnos még kábelkötegem nincs ,indítás alulról bikakábellel ,a megszakítós trafót egy samurájból kölcsönöztem ,mert csak ezen volt előtét ellenállás de bevált .Holnap beállítom a szelepeket ,a karbit ,megszüntetek egy olajszivárgást ,keresek egy másik légszűrőházat ,mert a most rajta lévő karbi az Weber ,naná hogy nem jó rá a megpucolt légszűrőház .
Post Reply