Page 23 of 24

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Sat May 03, 2014 11:01 am
by Pudva
Kémeim jelentették, hogy nagyon szép lett az autó ;-) kaphatunk róla 'egészalakos' fotót?!

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Sat May 03, 2014 2:17 pm
by White Shark
Pudva wrote:Kémeim jelentették, hogy nagyon szép lett az autó ;-) kaphatunk róla 'egészalakos' fotót?!
Köszönöm a magasztaló szavakat ,de várj még picit .Jobban szeretném ha benn vannak az üvegek is körbe .Ennek csak annyi az akadálya ,hogy nincs még hátsó kéder + feszítő. az ajtók készen vannak ,de a vezető felőlit vissza kell bontanom ,nem úgy mozog az üveg ahogy ennek kéne .Az első szélvédőt holnap szándékozom betenni ,ha süt a nap .Azért ez sem az egyszerű kategória ,hiába van új szélvédőm ,ha a nagyból van ,és a feszítős kéne . Ez orvosolható azzal ,hogy kiveszem egy Mk2 ből ,csak nem lesz új . Így jártam ! Szóval nyugi ,ha késve is de küldök képeket.

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Sat May 03, 2014 2:23 pm
by White Shark
Kipufogó még .
DSCF3622.JPG
DSCF3622.JPG (91.08 KiB) Viewed 10165 times
DSCF3623.JPG
DSCF3623.JPG (103.89 KiB) Viewed 10165 times
DSCF3624.JPG
DSCF3624.JPG (110.96 KiB) Viewed 10165 times
DSCF3625.JPG
DSCF3625.JPG (114.22 KiB) Viewed 10165 times
DSCF3626.JPG
DSCF3626.JPG (114.14 KiB) Viewed 10165 times
DSCF3627.JPG
DSCF3627.JPG (114.33 KiB) Viewed 10165 times

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Sat May 03, 2014 10:07 pm
by szszaby
Szép munka a kipufogó.

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Sun May 04, 2014 12:47 am
by Bogyo28
A kipuff bilincs csvarjai direkt állnak lefelè?

Egyèbkènt jol nèz ki!

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Sun May 04, 2014 8:04 am
by White Shark
Bogyo28 wrote:A kipuff bilincs csvarjai direkt állnak lefelè?

Egyèbkènt jol nèz ki!
Igazából ezen még nem is gondolkodtam,valószínű a könnyebb szerelhetőség játszott szerepet mikor felraktam. Neked ez az elakadás miatt ötlött fel valószínűleg .Ez nem gond mert nincs alacsonyan hogy leérjen ,a doboztól egy újjnyira vittem a rendszert (a legpontosabb mértékegység , egy újjnyi = 1,5 -2cm ) ezen a távolságon nem lehet gond a hőmérséklet ,a rázkódástóli kopogás ,és a karternál magasabban a fennakadás .A rendszert a váltótartó bakhoz rögzítettem ( mint a sierrán ),annak a gumiágya a csillapító ,egyszerre mozog a motor -váltó-kipufogórendszer elöl ,és hátul a két dob van gumiágyon ami a motor mozgását és a saját súlyából adódó mozgásokat felveszi.(elvileg )

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Sun May 04, 2014 8:22 am
by White Shark
Menet közben rájöttem miért is áll hülyén az egyik első dob( lángfogó) .Az önindító felrakásakor elég kevés a hely a behózó tekercs és a dob csöve között ,mert a behúzótekercs kifele áll .Én azért egy kicsit befelé billentettem a dobon ,miközben szépen beállt ,és a biztonságos hőtávolság is megmaradt ,minimális vágással megoldódott.

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Sun May 04, 2014 11:50 am
by White Shark
szszaby wrote:Szép munka a kipufogó.
Köszi ,de még nem tökéletes ,ha jár a motor derül ki jó-e ,lehet egy rezonátor még kelleni fog ,mert túl merev .Ilyenkor általában rövid időn belül törni szokott valami ,vagy lelazul folyamatosan .Ha ketyeg és bebizonyosodik a félelmem ,az első dob elé még befér egy saválló harmonika .Egy ilyenem van ,remélem megfelelő lesz erre .
DSCF3628.JPG
DSCF3628.JPG (86.08 KiB) Viewed 10118 times

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Sun May 04, 2014 7:46 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:
Bogyo28 wrote:A kipuff bilincs csvarjai direkt állnak lefelè?

Egyèbkènt jol nèz ki!
Igazából ezen még nem is gondolkodtam,valószínű a könnyebb szerelhetőség játszott szerepet mikor felraktam. Neked ez az elakadás miatt ötlött fel valószínűleg .Ez nem gond mert nincs alacsonyan hogy leérjen ,a doboztól egy újjnyira vittem a rendszert (a legpontosabb mértékegység , egy újjnyi = 1,5 -2cm ) ezen a távolságon nem lehet gond a hőmérséklet ,a rázkódástóli kopogás ,és a karternál magasabban a fennakadás .A rendszert a váltótartó bakhoz rögzítettem ( mint a sierrán ),annak a gumiágya a csillapító ,egyszerre mozog a motor -váltó-kipufogórendszer elöl ,és hátul a két dob van gumiágyon ami a motor mozgását és a saját súlyából adódó mozgásokat felveszi.(elvileg )
nekem egyszer sikerült egy ilyen lefelé logo bilincsel levenni az egyik oldali kipufogót, pedig nem volt tervben, még szerencse hogy csak kb 1 km-re voltam otthonról. az is magasabban volt mint a bölcső, csak egy padkán parkoláskor nem észrevett kiálló kő ugy gondolta hogy segít leakasztani a kipufogót. azóta én mindig oldalra fordítva rakom fel, bár ha most csinálok új kipufogót akkor nálam már száműzve van a bilincs meg az egymásba csúszó kipuffcső. amióta egyszer egy fél napba telt szétszedni a kb 2 éves komplett rendszeremet, nem barátom a bilincs. ha meghuzzák mint állat, akkor megnyomja a csővet, ha erre még rásegít egy kis rozsda akkor igazi szopó leszedni. rászoktam az ilyen talp használatára:
kipuff_talp.jpg
kipuff_talp.jpg (11.13 KiB) Viewed 10103 times

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Sun May 04, 2014 10:40 pm
by daytona
Miért döntöttél úgy, hogy 1 csövet hozol el hátra?

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Mon May 05, 2014 7:40 am
by White Shark
daytona wrote:Miért döntöttél úgy, hogy 1 csövet hozol el hátra?
Fö szempont a költséghatékony egyszerűség ,sznobizmusból meg hogy ez egy v6 és ennek két csőnek kéne kijönni hátul nem építek autót ( még ha törekszem a gyáriasságra akkor is) . A karosszérián egy kivágás van hátul ,és ezért nem is szándékoztam változtatni rajta .Felvetődik a kérdés ,hogy akkor ez hogy v6 ? Nem tudom ,és ezen már nem is rágódom .Impozánsabb kinézete van a dupla kipufogónak ,sejtet egyfajta erőt ,erős motort hagy beleképzelni a mögötted jövőbe ,hát ez nem az ,örülök ha a forgalmi szerinti 90 pónilovat kiadja magából ,mindíg jól indul ,elvisz a-ból b-be ,ehhez elég egy szerény cső is .Szóval nem döntöttem ,adta magát!

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Mon May 05, 2014 11:45 am
by Machine
White Shark wrote:
daytona wrote:Miért döntöttél úgy, hogy 1 csövet hozol el hátra?
Fö szempont a költséghatékony egyszerűség ,sznobizmusból meg hogy ez egy v6 és ennek két csőnek kéne kijönni hátul nem építek autót ( még ha törekszem a gyáriasságra akkor is) . A karosszérián egy kivágás van hátul ,és ezért nem is szándékoztam változtatni rajta .Felvetődik a kérdés ,hogy akkor ez hogy v6 ? Nem tudom ,és ezen már nem is rágódom .Impozánsabb kinézete van a dupla kipufogónak ,sejtet egyfajta erőt ,erős motort hagy beleképzelni a mögötted jövőbe ,hát ez nem az ,örülök ha a forgalmi szerinti 90 pónilovat kiadja magából ,mindíg jól indul ,elvisz a-ból b-be ,ehhez elég egy szerény cső is .Szóval nem döntöttem ,adta magát!

Most az enyém is ilyen megoldással van kivitelezve, persze szerényebben (fellelt darabokból)
Gyárilag dupla cső megy hátra és a hátsó dobba megy be a 2 cső

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Mon May 05, 2014 7:43 pm
by daytona
Értem. Bár nem a kinézete miatt kérdeztem rá, csak a két külön csőnek van valami misztikus a hangjában...

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Mon May 05, 2014 7:57 pm
by White Shark
daytona wrote:Értem. Bár nem a kinézete miatt kérdeztem rá, csak a két külön csőnek van valami misztikus a hangjában...
Ezt aláírom.

Re: Kanna-kék Mk1 -Fehérrel megbolondítva

Posted: Mon May 05, 2014 8:19 pm
by White Shark
Ma elindult a motor ! Misztikus körülmények között ,harmadik karburátorral de jár . A sorozatos karbicserére azért volt sajnos szükség ,mert annyira kíváncsi voltam szerzeményemre ,hogy rossz kannából tankoltam meg az ásványvizes palackot ,és csak nem akart rendesen kipörögni .Hörgött, krákogott ,fulladt ,nem volt alapjárat ,hát egymás után cseréltem le a karbikat.A harmadiknál azért már furcsállottam hogy mind rossz ,hát leültem számot vetettem ,és rájöttem hogy abban a kannában etanol volt .Nosza gyorsan rendes benzint öntöttem hevenyészett tankomba ,és láss csodát kisimult ,lett alapjárat ,veszi a lapot . Lecsekkoltam olajnyomást ,szivárgásokat ,termosztátnyitást ,szelephangokat .Hát lesz még vele munkám mire kitisztázom . Sajnos még kábelkötegem nincs ,indítás alulról bikakábellel ,a megszakítós trafót egy samurájból kölcsönöztem ,mert csak ezen volt előtét ellenállás de bevált .Holnap beállítom a szelepeket ,a karbit ,megszüntetek egy olajszivárgást ,keresek egy másik légszűrőházat ,mert a most rajta lévő karbi az Weber ,naná hogy nem jó rá a megpucolt légszűrőház .