Poroszka

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Poroszka

Post by proteus »

Keress rajta valami számot is.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Kép is szám is jöhet. :ba:
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?

Köszönet!
User avatar
Geree
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: Poroszka

Post by Geree »

paniperda wrote:Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?

Köszönet!
Legutóbb talán angliában láttam nemolcsóért, itthon boltban még nem láttam.
Egyedileg gyártható, csináltattam már ilyet, de egy tizes alatt tuti nem áll meg.

Az pedig, hogy lötyög egymáshoz képest, nem akkora probléma, amig még van
bármennyi is a fogakból, lévén a rugó egyirányba rendezi a hézagokat és még
így kopottan is elég szépen beállítható, hogy zárt (és kismértékben nyitott)
állásában jó legyen.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Poroszka

Post by tomtom »

Geree wrote:
paniperda wrote:Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?

Köszönet!
Legutóbb talán angliában láttam nemolcsóért, itthon boltban még nem láttam.
Egyedileg gyártható, csináltattam már ilyet, de egy tizes alatt tuti nem áll meg.

Az pedig, hogy lötyög egymáshoz képest, nem akkora probléma, amig még van
bármennyi is a fogakból, lévén a rugó egyirányba rendezi a hézagokat és még
így kopottan is elég szépen beállítható, hogy zárt (és kismértékben nyitott)
állásában jó legyen.

ezzel el lehet játszani, amíg belövöd, hogy ne lötyögjön. amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Poroszka

Post by tomtom »

Bogyo28 wrote:
tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....
ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

tomtom wrote:
Bogyo28 wrote:
tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....
ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
Tetszik az ötlet! Felírtam a naaagy füzetbe, és egy esős hétvégén lehet nekiesek. Egyelőre visszaraktam a kopott fogaskerekeket és használom így.

Mindentől függetlenül van valakinek eladó Solex karbija 32 vagy 35 EEIT? Reális áron tudok egy vevőt. :lol:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
én az a tipus vagyok, aki inkább kivágatja lézerrel, nem reszelgetek 2 napig. az sokkal többe kerül, mint a lézervágás. ha más nem, más melóval sokkal többet keresek 2 nap alatt mint a gyártatás, és kurvára rühellek reszelgetni. de hát izlések. bár én ha vágatnám is lenne min 5 mm-es lemezből, a 2mm az én szememben nem elég megbízható vastagság oda. epoxi meg nem birja azokat a körülményeket ami ott van, az sajnos tapasztalati tudás eredménye...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Bogyo28 wrote:
tomtom wrote:ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
én az a tipus vagyok, aki inkább kivágatja lézerrel, nem reszelgetek 2 napig. az sokkal többe kerül, mint a lézervágás. ha más nem, más melóval sokkal többet keresek 2 nap alatt mint a gyártatás, és kurvára rühellek reszelgetni. de hát izlések. bár én ha vágatnám is lenne min 5 mm-es lemezből, a 2mm az én szememben nem elég megbízható vastagság oda. epoxi meg nem birja azokat a körülményeket ami ott van, az sajnos tapasztalati tudás eredménye...
Köszönöm. Okos ember más kárán tanul, Epoxy kilőve. A lézeres vágáshoz, ha jól nézem, kell „dxf.” „dwg” formátum. Talán megérné többet vágatni egyszerre. Amint rákerül sor, meglátom melyik út járhatóbb.

Más: rugókat felújíttatom 1-2 héten belül, meg kell őket nyújtani, mert nagyon ül az autó minden oldalon. Jövőhéten reményeim szerint rázópadon megnézetem a gátlókat is hozzá. Ha rosszak, gátlóból megéri a felújítás, vagy jobb cserélni újra?
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Poroszka

Post by Tibi »

paniperda wrote: Más: rugókat felújíttatom 1-2 héten belül, meg kell őket nyújtani, mert nagyon ül az autó minden oldalon. Jövőhéten reményeim szerint rázópadon megnézetem a gátlókat is hozzá. Ha rosszak, gátlóból megéri a felújítás, vagy jobb cserélni újra?
annak idején én is megíveltettem a rugókat. Mondtam az embernek, hogy kicsit emeljünk rajta mert beér már a kerék. Most befér csont nélkül egy 15-ös kerék meg egy öt centis ültetés. :mrgreen: Visszaül még az állásban is tudom...nekem nem ült vissza.

Szóval csak ésszel.
1980 Capri MK3
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by Bubor »

A gátló felújításra kb 13E/ db mondott a Kárászy ( 2 napon belül kész ) a minőségi új min. a duplája ...
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..

Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél. :nyal:
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Poroszka

Post by Tibi »

paniperda wrote:Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..

Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél. :nyal:
jaa, hogy első. Olyat nem csináltattam de helyette megvettem az összes olyan rugót ami beszerelés után eltört :-D
1980 Capri MK3
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Tibi wrote:
paniperda wrote:Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..

Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél. :nyal:
jaa, hogy első. Olyat nem csináltattam de helyette megvettem az összes olyan rugót ami beszerelés után eltört :-D
Nem csak első, hanem is-is.. :nem: A hátsó rugó himbája 45 fokos szögben áll kifelé..
Ha mind eltört, akkor most mi van benne?
Post Reply