Sötétkék MK1 ujra élesztése...

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:prefect kentjével szívtunk hasonlót, motor összerakása után ugyanezt produkálta. ott nem tolt az ac. néztük jobbról, néztük balról. leszerel-felszerel. majd megint. aztán kiderült, hogy az ac-ra menő benyacső falsot szívott valahol a kocsi alatt. az volt a cumi, hogy csöpögés nem volt, csak vákumra beszívta a levegőt, az ac meg nem tudott működni. nézzétek meg, hogy ha lehúzzátok a karbiról a csövet, tolja-e rendesen a benyát. az egytorkú karbi egyszerű, mint egy barlangrajz, az nem csinálhat ilyet. majdhogynem digitális: vagy megy, vagy nem.
amint lehuzom a bengacsövet spriccel a nyál a világba, valamint a karbit szétszedve van benne benga. még azt is megnéztem hogy leszedett tetővel a tőszelep hogy nyit-zár, de az is jól megy
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by tomtom »

az önindítón vissza van kötve a kapcsolószál a gyújtáshoz? (hogy indítózás után is legyen gyújtás)
több ötletem nincs a jelenségre 200 km-ről.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:az önindítón vissza van kötve a kapcsolószál a gyújtáshoz? (hogy indítózás után is legyen gyújtás)
több ötletem nincs a jelenségre 200 km-ről.
az a szál nem azért van, de ott van :lol: :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by tomtom »

akkó jó. többet elmondani nem tudok, kérem kapcsolja ki! :lol:

(esetleg mosdd le a kocsit! általában attól megtáltosodik minden autó. :mrgreen: )
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by Nitrobuster »

Most egy picit jobban végig olvastam a hiba leírást.Szerintem ha van 4 karbid és egyikkel sem működik akkor szerintem ezt ki is lőhetjük. Amint írtad megszakítos. Ha kulcsra indul és nem lövöldözik valszeg az is jó.
Mondtad, hogy mielőtt megállt nagyon legyengült. Lehet esetleg a motorban valami mechanikus probléma.
Kompot van-e benne? Mivel ha öntesz benzint a karbiba akkor elindul a szerkezet (dús keverékkel elindul).
Nem ismerem a fent említett karbit de az eggyik kolléga összecserélte a karbi be-ill kifolyó ágát és akkor csinált hasonlókat.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
ha az a másik jól müködö, akkor megvenném/cserélném. mi az ára vagy mi kellene helyette? felmegy a sima 1 torku helyére?
Nekem az 1,3-on volt kicsit reszelni kellett a furaton de felment rá és nagyon stabil volt vele az alapjáratom, meg ezzel indult és ment a legszebben. Szinte bármire cserélném ami jó MkI-hez egy pár ezer forint értékben.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by gigford »

szszaby wrote: Szinte bármire cserélném ami jó MkI-hez egy pár ezer forint értékben.
Esetleg a transitot is beszámítanád értékegyeztetéssel :mrgreen:
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by Machine »

Hali!

Legutóbb még szépen járt az a motor :)

A leírtak alapján (és némi tapasztalat) a szelephézagokat nézd át…
habár még csak V6-nál láttam ilyen tüneteket- akkor a hézagok
nagyon kicsik lettek és erőtlen lett a motor majd nehezen indult
Csak a vizsgán legyen túl, aztán jöhet a 2.8 EFI :burn:

okok, tudom, húzzak a bemutatkozás topikba…
"The highway still leads to hell"
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by gigford »

Bogyó, szerintem a transitot nem szereti a kék mk1 és emiatt szopat.

Ismerek esetleg valakit - jópézér persze - aki megszabadítana az átoktól és mindenki örülne :f:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by szszaby »

gigford wrote:Bogyó, szerintem a transitot nem szereti a kék mk1 és emiatt szopat.

Ismerek esetleg valakit - jópézér persze - aki megszabadítana az átoktól és mindenki örülne :f:
A tranyó is visszavágyik hozzám. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by Peti »

Machine wrote: A leírtak alapján (és némi tapasztalat) a szelephézagokat nézd át…
habár még csak V6-nál láttam ilyen tüneteket- akkor a hézagok
nagyon kicsik lettek és erőtlen lett a motor majd nehezen indult
Attól még hidegen beindulna, és ahogy melegedne úgy menne el az ereje... Csak melegen nem indulna.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by Bogyo28 »

Peti wrote:
Machine wrote: A leírtak alapján (és némi tapasztalat) a szelephézagokat nézd át…
habár még csak V6-nál láttam ilyen tüneteket- akkor a hézagok
nagyon kicsik lettek és erőtlen lett a motor majd nehezen indult
Attól még hidegen beindulna, és ahogy melegedne úgy menne el az ereje... Csak melegen nem indulna.
ezt akartam mondani, csak megelőztél....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by Bogyo28 »

Machine wrote:Hali!

Legutóbb még szépen járt az a motor :)
ez a legidegesítöbb benne, hogy mikor még a Krisznél láttad, tök jó volt minden, de amint elindultunk vele haza, beszart a karbi, és a másik amit kaptam az se jobb, csak más tipus....és ez után jött a fentebb leírt kálvária....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Bogyó, szerintem a transitot nem szereti a kék mk1 és emiatt szopat.

Ismerek esetleg valakit - jópézér persze - aki megszabadítana az átoktól és mindenki örülne :f:
kb 50 kilóméterre vannak jelenleg egymástól, tehát ha elvinnéd sem lennének sokkal jobb helyzetben.... 8) 8)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Bogyó, szerintem a transitot nem szereti a kék mk1 és emiatt szopat.

Ismerek esetleg valakit - jópézér persze - aki megszabadítana az átoktól és mindenki örülne :f:
kb 50 kilóméterre vannak jelenleg egymástól, tehát ha elvinnéd sem lennének sokkal jobb helyzetben.... 8) 8)
Dehogynem, megnőne a távolság vagy 120km-el. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
Post Reply