Első és hátsó híd csere más megoldásokra...

Otthoni szerelési tippek futómű témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Első és hátsó híd csere más megoldásokra...

Post by vasparipa »

Bogyo28 wrote:
vasparipa wrote:
Bogyo28 wrote:nekem idén tavasszal tervbe van véve egy scorpió bölcső plusz kormánymű beépítése a capriba, meg ha összehozhetó akkor a stabrúd is (hátrafelé, jó vastag a scorpio cucca, igy a kitámasztás is egy füst alatt meg lenne oldva....). vannak ötleteim is a hátsó nagyobb difi + független kerékfelfüggesztés beépítésére, de azt elöször valami játszós auton lesz kipróbálva. szerintem ez egyszerübb mint a komplett alját atrakni.
:smt103 :smt103 :smt103 Na hát ez engem is érdekelne.Esetleg részleteket is megosztana velünk az Úr az elképzeléséről?
első vagy hátsó fronton?
Mindkét fronton!!!
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Bogyo28 »

vasparipa wrote:Mindkét fronton!!!
Előre egyszerű a dolog, 2 változat van a fejemben:

Béka scorpió bölcső átalakítva a caprihoz, és annak a lengőkarjai, mert azok már nem egyenes, hanem trapéz (ha nem ez a hivatalos neve majd a tanult urak megmondják hogy mi). Így a moci a scorpio tartóit kapná meg, ami ugye vízszintes a csatlakozásnál, valamit ahhoz beszerezhető a motortartó cucc dögivel. ebben az esetben maradna a stabrúd ami van, mert ekkor nem kell támasztania csak stabilizálnia a dőlést.

a másik verzió hogy régebbi scorpió bölcső, capri lengőkarokhoz átalakítva. viszont a lengőkarokat felcserélni, és a scorpió stabrúdját felhasználni (BIM-nél kicsit meghajlíttatni, hogy olyan széles legyen a becsatlakozásnál mint a capri stabrúd), és a tűzfal felől felfogatva mint a scorpióban is ahogy van, igy nem csak stabrúdként működne hanem kitámasztásként is hátra felé, valamint a scorpio stabrúdja jóval vastagabb mint a caprié, tehát az sem hátrány.
ez nagyjából 90% hogy megvalósítható, mert ehhez van már otthon egy bölcső amin méregettem, és nem látszik kivitelezhetettlennek.

hátsó részről még nagyon homályosak a képek a fejemben:
ami biztos, hogy scorpió vagy sierra difi meg féltengelyek. a mai állapot a tervekben az, hogy a "bikaszarv" amire a difi van csavarozva az kerülne felhasználásra, de az alap állapotban túl széles, kilóg a nem szélesített capri alól, ezért a végei a gyári sierra tartó részekkel le lenne vágva, és a mostani laprugó bekötési helyre lenne bekötve plusz ugye a hátsó bekötésnek kell helyet hegeszteni a difi mögött. a lengőkarokat nem használnám, mert a gyári az fix, tehát ha ülteted az autot akkor terpeszt, ezeket csövekkel lehetne kiváltani, a 4x108 megtartása miatt vagy sierra hátsó agyra kellene más tartó konzolt rakni, amivel egyenesen mozoghat föl és le nem pedig körpályán, vagy egy elsőkerekes autó első tengelycsonkját kellene ráműteni amibe jó a sierra féltengely, mert annak a golyalábát coil-over-esítve be lehetne kötni a mostani lengéscsillapító helyére megfelelően megerősítve azt.


ha kell próbálom képekkel is illusztrálni az elképzelésemet...

Azt hogy ebből mi lesz megvalósítva és mi lesz jó belőle azt ma még nem tudni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by DavidMolnar »

Scorpio/Sierra hátsóhoz Mondeo csonkállványt vízionálok jelen pillanatban. persze gépműhely kell...
különben a Saab 900 első csonkállványa összecsavarozható a Ford féltengellyel, csak kvázi ritka/drága.
Image
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Tibi »

Urakok, mehetne valamelyik technikaiba ? Nem azért mert itt zavar hanem ez hasznosnak indul... esetleg saját topik ?
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Urakok, mehetne valamelyik technikaiba ? Nem azért mert itt zavar hanem ez hasznosnak indul... esetleg saját topik ?
amint nem csak elméleti síkon lesz a dolog, egyből megy a DIY megfelelő részébe, rendesen dokumentálva... bár lehet hogy az agymenés is átkerül...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by vasparipa »

Bogyo28 wrote:
Tibi wrote:Urakok, mehetne valamelyik technikaiba ? Nem azért mert itt zavar hanem ez hasznosnak indul... esetleg saját topik ?
amint nem csak elméleti síkon lesz a dolog, egyből megy a DIY megfelelő részébe, rendesen dokumentálva... bár lehet hogy az agymenés is átkerül...
Izgalmasan hangzik a dolog. :bounce: Én ugye mostanában tettem le a Paripát, a futómű átalakítást meg komolyan gondolom, erről már beszélgettünk is régebben. Egy jó darabig ( 1,5-2 év ) biztosan nem fogom használni, így rajta lehetne próbálkozni. Az új fékek miatt meg úgy is a futóművet fogom b@sztatni, csinálhatnánk együtt a kettőt. Mit mondasz? :smt047 :smt047 :smt047
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Bogyo28 »

vasparipa wrote:
Bogyo28 wrote:
Tibi wrote:Urakok, mehetne valamelyik technikaiba ? Nem azért mert itt zavar hanem ez hasznosnak indul... esetleg saját topik ?
amint nem csak elméleti síkon lesz a dolog, egyből megy a DIY megfelelő részébe, rendesen dokumentálva... bár lehet hogy az agymenés is átkerül...
Izgalmasan hangzik a dolog. :bounce: Én ugye mostanában tettem le a Paripát, a futómű átalakítást meg komolyan gondolom, erről már beszélgettünk is régebben. Egy jó darabig ( 1,5-2 év ) biztosan nem fogom használni, így rajta lehetne próbálkozni. Az új fékek miatt meg úgy is a futóművet fogom b@sztatni, csinálhatnánk együtt a kettőt. Mit mondasz? :smt047 :smt047 :smt047
ugy néz ki van már béka bölcső is lengőkarokkal, neked az lenne a jó ha a csonkállványt is használnád belőle, ezen már gyárilag 283-s hűtött fék van, könnyebb rá még nagyobbat rakni....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by vasparipa »

Bogyó28 wrote:
vasparipa wrote:Izgalmasan hangzik a dolog. :bounce: Én ugye mostanában tettem le a Paripát, a futómű átalakítást meg komolyan gondolom, erről már beszélgettünk is régebben. Egy jó darabig ( 1,5-2 év ) biztosan nem fogom használni, így rajta lehetne próbálkozni. Az új fékek miatt meg úgy is a futóművet fogom b@sztatni, csinálhatnánk együtt a kettőt. Mit mondasz? :smt047 :smt047 :smt047
ugy néz ki van már béka bölcső is lengőkarokkal, neked az lenne a jó ha a csonkállványt is használnád belőle, ezen már gyárilag 283-s hűtött fék van, könnyebb rá még nagyobbat rakni....
Stipi-stopp!!! :-D :-D
A részletekkel kapcsolatban zaklatni foglak :zsido:
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
Post Reply