Hűtő

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hűtő

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Fúúú... ez elég sejtelmesen hangzik! :-D Mit vétett szegény hűtősapka?? :lol:
elfáradt, vége, finitó, annyi --> csere (nem tömít, és kissebb nyomáson is elengedi a vizet, szar a rugója stb stb)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Hűtő

Post by Blant »

Vegyél újat. A nyitó nyomása kb 0.9 bar körül lehet.
A bárdiba, ha elugrassz, akkor FC52 a cikkszám 1650Ft, de ez QH, szal nem egy nagy minőség. Ha jót akarsz rendeld meg Sünitől
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Hűtő

Post by Süni »

Blant wrote:Vegyél újat. A nyitó nyomása kb 0.9 bar körül lehet.
A bárdiba, ha elugrassz, akkor FC52 a cikkszám 1650Ft, de ez QH, szal nem egy nagy minőség. Ha jót akarsz rendeld meg Sünitől
Én is azt hoznám. Nem nagy a választék ilyesmiből... :roll:
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Hűtő

Post by levelboss »

Köszi Srácok! 8-)
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: Hűtő

Post by adam »

levelboss wrote:Köszi!

Igen a kérdés a külsejére vonatkozott... mert ugye elvittem hűtőshöz, aki cakkpakk kicserélte a hűtőfelületét, tehát csak az alja, meg a teteje maradt a régi. Viszont vmivel lemaratta róla a festéket, aztán lefújta az egészet feketére, de amikor elhoztam tőle, már akkor pattogzott le róla, most meg az egészet le tudnám kapargatni. Főleg az alján szar. De már raknám be, nem akarok szarakodni vele,ha nem muszáj, mert ritkán van időm foglalkozni vele.
Tudom rég volt téma, de ez lenne nekem is a kérdésem. Kéne vmi főleg tartós és nem csúnya festés a hűtőre. Ötlet?
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: Hűtő

Post by SONI »

adam wrote:
levelboss wrote:Köszi!

Igen a kérdés a külsejére vonatkozott... mert ugye elvittem hűtőshöz, aki cakkpakk kicserélte a hűtőfelületét, tehát csak az alja, meg a teteje maradt a régi. Viszont vmivel lemaratta róla a festéket, aztán lefújta az egészet feketére, de amikor elhoztam tőle, már akkor pattogzott le róla, most meg az egészet le tudnám kapargatni. Főleg az alján szar. De már raknám be, nem akarok szarakodni vele,ha nem muszáj, mert ritkán van időm foglalkozni vele.
Tudom rég volt téma, de ez lenne nekem is a kérdésem. Kéne vmi főleg tartós és nem csúnya festés a hűtőre. Ötlet?
Olyan festéket vegyél ami jó nemes fémre. Pl. alkyton van belőle matt, selyem fényű, fényes.
Ha igazán jót akarsz akkor 2k anyagot vegyél autó festéket. kevernek belőle keveset is.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: Hűtő

Post by adam »

SONI wrote:
adam wrote:
levelboss wrote:Köszi!

Igen a kérdés a külsejére vonatkozott... mert ugye elvittem hűtőshöz, aki cakkpakk kicserélte a hűtőfelületét, tehát csak az alja, meg a teteje maradt a régi. Viszont vmivel lemaratta róla a festéket, aztán lefújta az egészet feketére, de amikor elhoztam tőle, már akkor pattogzott le róla, most meg az egészet le tudnám kapargatni. Főleg az alján szar. De már raknám be, nem akarok szarakodni vele,ha nem muszáj, mert ritkán van időm foglalkozni vele.
Tudom rég volt téma, de ez lenne nekem is a kérdésem. Kéne vmi főleg tartós és nem csúnya festés a hűtőre. Ötlet?
Olyan festéket vegyél ami jó nemes fémre. Pl. alkyton van belőle matt, selyem fényű, fényes.
Ha igazán jót akarsz akkor 2k anyagot vegyél autó festéket. kevernek belőle keveset is.
Köszi a tippet ;-)
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Hűtő

Post by gridoux »

Meg tudja valaki mondani, egy MK1-es vízhőmérséklet jeladó 20°C-on hány Ohm kellene legyen? Nekem hidegen 250ohm körül van, kb 90°C-nál 60 ohm-ra lemegy, de a műszer meg sem mozdul.
Egy potméterrel kipróbáltam, a műszer 30 ohm körül indul meg, a meleg tartományba pedig 5 ohm körül megy fel. A szenzor nem jó típus, vagy máshol lehet a gubanc?
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hűtő

Post by szszaby »

Amikor a mutató a kék sáv elején van kb 40 fokos a motor akkor 90ohm a gomba ellenállása.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Hűtő

Post by gridoux »

és 20°C-on gondolom jó a 250 ohm...
Akkor a műszer lehet félre kalibrálva? 2 állítási lehetőség is van: felső és alsó szélsőérték.
Vagy nem jó tápot kap? Próbalámpa villog, 1Hz-es szaggatott 12V.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hűtő

Post by Bogyo28 »

gridoux wrote:és 20°C-on gondolom jó a 250 ohm...
Akkor a műszer lehet félre kalibrálva? 2 állítási lehetőség is van: felső és alsó szélsőérték.
Vagy nem jó tápot kap? Próbalámpa villog, 1Hz-es szaggatott 12V.
a tiedben még rezgőnyleves fesz-stab van, az próbalámpával nem fogod tudni kimérni. ha rajta a müszer, kb 5 voltot kell hogy mérj. mi általában ki szoktuk cserélni az ujabb fajata IC-s feszültség stabilizátorral ellátott motyora, az pontosabb. a hőgomba fehér szinü legyen, az jó a capri müszerhez (a ház és az érintkező közt levő müanyag fehér szinü). ha más szinü van benne, az nem jó. müszert nem tudod kalibrálni, elég faék egyszerüségü tipus van benne, bimetálos müködési elv.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Hűtő

Post by tomtom »

lehet, hogy túlzás ekecs csákesz vagyok, de, amikor átvariáltam a taun a műszeregységet a szájízemnek megfelelő megjelenésűre, akkor nem álltak be a műszerek a számomra normálisnak tűnő állásba, mert nyilván nem voltak típusazonosak abból adódóan, hogy kevertem a tcII-t tcIII-mal, a s4-et a v6-al. cseréltem hőgombát is, de nem hozta meg a kívánt eredményt. a benyajeladó meg fix, azon nincs mit tuningolni.
ezért mindegyik jeladóval párhuzamosan kötöttem 1-1 fél megás (mert ez volt) lineáris potit és be tudtam vele állítani, hogy üzemmelegen hol álljon a vízhőfok mérő, ill. hogy 6-7 liter benyánál a mutató a "tartalék" sáv kezdetére mutasson.
előtte üzemmeleg mocinál épp csak mutatott egy osztást a hőmérő, ill. 10 l benzinnél 1 mm elmozdulás volt, ami nem fért bele nekem az "indikátor műszer" kategóriájába, de még tájékoztató adatnak is vicc volt.
a potikat merev rézdrótokkal forrasztottam szorosan illesztve a műszerekhez közel ,és igényesen leszabott, gondosan megválasztott színű szigetelőszalaggal láttam el.
a bekalibrálás utána már gyerekjáték.
25 liter felett nem annyira pontos a műszer, de ott kit érdekel, amikor még tudod hogy benne vagy a tutiba. a vízhő is jó lett, mert, ha azt mutatja, hogy forr, akkor tényleg forr. :mrgreen:
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hűtő

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:lehet, hogy túlzás ekecs csákesz vagyok, de, amikor átvariáltam a taun a műszeregységet a szájízemnek megfelelő megjelenésűre, akkor nem álltak be a műszerek a számomra normálisnak tűnő állásba, mert nyilván nem voltak típusazonosak abból adódóan, hogy kevertem a tcII-t tcIII-mal, a s4-et a v6-al. cseréltem hőgombát is, de nem hozta meg a kívánt eredményt. a benyajeladó meg fix, azon nincs mit tuningolni.
ezért mindegyik jeladóval párhuzamosan kötöttem 1-1 fél megás (mert ez volt) lineáris potit és be tudtam vele állítani, hogy üzemmelegen hol álljon a vízhőfok mérő, ill. hogy 6-7 liter benyánál a mutató a "tartalék" sáv kezdetére mutasson.
előtte üzemmeleg mocinál épp csak mutatott egy osztást a hőmérő, ill. 10 l benzinnél 1 mm elmozdulás volt, ami nem fért bele nekem az "indikátor műszer" kategóriájába, de még tájékoztató adatnak is vicc volt.
a potikat merev rézdrótokkal forrasztottam szorosan illesztve a műszerekhez közel ,és igényesen leszabott, gondosan megválasztott színű szigetelőszalaggal láttam el.
a bekalibrálás utána már gyerekjáték.
25 liter felett nem annyira pontos a műszer, de ott kit érdekel, amikor még tudod hogy benne vagy a tutiba. a vízhő is jó lett, mert, ha azt mutatja, hogy forr, akkor tényleg forr. :mrgreen:
ez is egy megoldás, de a bekalibrálás elég erős jelző rá :mrgreen: :mrgreen:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Hűtő

Post by gridoux »

SzSzaby, Bogyo, köszi a segítst.

Próbaképp beépítettem egy 7805-öst én is, kb 3 perc járatás után (amíg feltolattam a rámpára) fel is kúszott a mutató a kék mezőbe. Tehát feltehetőleg a műszertáppal volt gond; pedig az üzemanyagszint jelző jól működött, ami közös tápon van a rosszul működő vízhőmérséklet jelzővel. A hőmérséklet műszernek a szélein van 1-1 fogazott végű állítókar (lásd kép), ami a felső és alsó értéket kalibrálja. Tehát lehet finomhangolni!

Sárga gyűrűs szenzor volt előzőleg benne, de fehér gyűrűsre kicseréltem. A kettő között kb 10 ohm különbség van 20°C-on.
A műszertáp feszültségátalakítója valóban 12V-ot szaggat kb 1Hz-en, ennek az effektív értéke 6V, ezért működik a műszer fix 5V-on is jól.
Bogyo28 wrote:a tiedben még rezgőnyleves fesz-stab van, az próbalámpával nem fogod tudni kimérni. ha rajta a müszer, kb 5 voltot kell hogy mérj. mi általában ki szoktuk cserélni az ujabb fajata IC-s feszültség stabilizátorral ellátott motyora, az pontosabb. a hőgomba fehér szinü legyen, az jó a capri müszerhez (a ház és az érintkező közt levő müanyag fehér szinü). ha más szinü van benne, az nem jó. müszert nem tudod kalibrálni, elég faék egyszerüségü tipus van benne, bimetálos müködési elv.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Hűtő

Post by proteus »

A hűtőrendszert hogyan kell szakszerűen tisztítani/átmosni?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
Post Reply