NO MOKING / General Moking Rules

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by proteus »

Képeket is tegyél fel!
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Tibi »

Natalie Driver Gabe wrote:De szerintem ide lenne való megemlíteni az örökk témát a Caprimmal kapcsolatban.
a legendás IDE kábelem is.
Megijesztve a kötődobozzal mindenképpen jár a 10 pont ! ;-) :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Tibi »

Na, hogy a mai nap se maradjon mók nélkül leírom hát történetem. Egy része mehetne a dühöngőbe de nem akarom darabolni a mesét.

Tehát első féktárcsa+betét csere az offon. A jobb oldal elég simán ment ott csak a Mekkelek által szétnyalt tárcsarögzítő torx csavarokkal kellett harcolni egy kicsit de különösebb gond nem volt. A baloldalon is megvolt a szétnyalt torx csavarpár de az igazi okosítás csak akkor jött elő amikor megpróbáltuk visszacsavarni a bal nyereg rögzítő csavarokat a csonkállványra. Egyik ment másik meg csak úgy forgott ( természetesen az utolsó csavar, mindig annak kell eltörni, feleszakadni, meneteleszakadni, leesni, eltünni, nemkijönni... ) Valami jóarc korábban úgy kapatta / hajtotta be, hogy már kifelé menettel együtt jött. :smt068

Sikerült találni egy nem végig menetes 12-es csavart a hozzávaló anyával ezt használtuk fel némi alátét és távtartó segítségével. Tehát belülről kifelé : csavarfej, alátét, kb 10milis közdarab, féknyereg, csonkállvány, leköszörült ellenanya. Sajnos fényképező nem volt, megért volna pár képet. Hamarosan megy a menetgyárba a talicska.

A kérdés az, hogy tényleg olyan kurva nehéz ledrótkefézni egy csavart és azt rendesen bekapatni ? Szétbaszott csavar helyett nem lehet egy jót berakni ?
1980 Capri MK3
Natalie Driver Gabe

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Natalie Driver Gabe »

Móking ??
Attachments
kolehgrjjeglgkm-skoda1.jpg
kolehgrjjeglgkm-skoda1.jpg (16.8 KiB) Viewed 6041 times
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by vasparipa »

Roncsderbis cimbi az alábbi módszerrel vette ki a diffi-be törött féltengelyt:
-Hegesztő trafó max. teljesítményre állít
-Test a diffinek
-Elektróda-fogó csipeszbe vezérdrót befog ( "...de a törött tengely is megfelel" )
-Vezérdrót a diffiben maradt féltengelydarabkával ütköztet- trafó lekapcsol
-Törött darabka a vezérdrót végére ragadva kihúz
-Sikeres munka örömére egy sört megisz
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Tibi »

vasparipa wrote:Roncsderbis cimbi az alábbi módszerrel vette ki a diffi-be törött féltengelyt:
-Hegesztő trafó max. teljesítményre állít
-Test a diffinek
-Elektróda-fogó csipeszbe vezérdrót befog ( "...de a törött tengely is megfelel" )
-Vezérdrót a diffiben maradt féltengelydarabkával ütköztet- trafó lekapcsol
-Törött darabka a vezérdrót végére ragadva kihúz
-Sikeres munka örömére egy sört megisz
elektromágnes v2.0 :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Pudva »

vasparipa wrote:Roncsderbis cimbi az alábbi módszerrel vette ki a diffi-be törött féltengelyt:
-Hegesztő trafó max. teljesítményre állít
-Test a diffinek
-Elektróda-fogó csipeszbe vezérdrót befog ( "...de a törött tengely is megfelel" )
-Vezérdrót a diffiben maradt féltengelydarabkával ütköztet- trafó lekapcsol
-Törött darabka a vezérdrót végére ragadva kihúz
-Sikeres munka örömére egy sört megisz
hiába az Öreg mindig is ismerte a fizikát ;-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Natalie Driver Gabe

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Natalie Driver Gabe »

hát igen a rutin + az évek :ru:
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by holecz »

vasparipa wrote:Roncsderbis cimbi az alábbi módszerrel vette ki a diffi-be törött féltengelyt:
-Hegesztő trafó max. teljesítményre állít
-Test a diffinek
-Elektróda-fogó csipeszbe vezérdrót befog ( "...de a törött tengely is megfelel" )
-Vezérdrót a diffiben maradt féltengelydarabkával ütköztet- trafó lekapcsol
-Törött darabka a vezérdrót végére ragadva kihúz
-Sikeres munka örömére egy sört megisz
Bottyán Laci vót??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Pudva autójának az előző tulaja)
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Tibi »

huzalfeszítő ?
futómű.jpg
1980 Capri MK3
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by levelboss »

Tibi wrote:huzalfeszítő ?
futómű.jpg
Komoly futómű... tudsz a vasról mutatni más képet, linket? Érdekelne. ;-)
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by vasparipa »

holecz wrote:
vasparipa wrote:Roncsderbis cimbi az alábbi módszerrel vette ki a diffi-be törött féltengelyt:
-Hegesztő trafó max. teljesítményre állít
-Test a diffinek
-Elektróda-fogó csipeszbe vezérdrót befog ( "...de a törött tengely is megfelel" )
-Vezérdrót a diffiben maradt féltengelydarabkával ütköztet- trafó lekapcsol
-Törött darabka a vezérdrót végére ragadva kihúz
-Sikeres munka örömére egy sört megisz
Bottyán Laci vót??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Pudva autójának az előző tulaja)
Ön nyert! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by levelboss »

Most este fölhívott Dani v6 kolléga egy-két infóval kapcsolatban az amerikai hátsó hídról. Ő is gondolkozik egy hasonló megoldásban... végülis jogos. Próbáltam neki javasolni azt a megoldást, h rakja össze az capri híddal az autót, de úgy tűnik, h úgy látja, h még nem elég MÓK az autója, kell még oda egy kis okosság. Végül azt mondta, h ha nem kap Zsuk, vagy robur, vagy milyen cuppáncsavart, akkor hajlít egyet fonottkerítésből... esetleg megoldja kötegelővel. :lol: :lol: Őszintén szólva, néha alig bírtam beszélni a telefonba, úgy visítoztam a röhögéstől a csodálatos megoldásainkon. :smt043
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Tibi »

Egy öreg autóhoz nem való a kötegelő, ahhoz kizárólag drót használható. Korrózióvédelmi szempontok miatt a zöld-sárga derótot tudnám ajánlani.

Marci, ez egy kamarró. Küldöm a linket. A huzalfeszítő szerintem elég mók egy ilyen gép futóművében...
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Most este fölhívott Dani v6 kolléga egy-két infóval kapcsolatban az amerikai hátsó hídról. Ő is gondolkozik egy hasonló megoldásban... végülis jogos. Próbáltam neki javasolni azt a megoldást, h rakja össze az capri híddal az autót, de úgy tűnik, h úgy látja, h még nem elég MÓK az autója, kell még oda egy kis okosság. Végül azt mondta, h ha nem kap Zsuk, vagy robur, vagy milyen cuppáncsavart, akkor hajlít egyet fonottkerítésből... esetleg megoldja kötegelővel. :lol: :lol: Őszintén szólva, néha alig bírtam beszélni a telefonba, úgy visítoztam a röhögéstől a csodálatos megoldásainkon. :smt043
pedig van gyári cuppántcsavarom nem kevés...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply