V6-os difi

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
CapriCar
szerszámadogató
Posts: 49
Joined: Wed Dec 29, 2010 11:12 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Csepel, III. ker.

V6-os difi

Post by CapriCar »

Üdv,

Nincs-e valakinek tartalékban egy használható difije, mert az enyémet hamarosan fel szeretném újítatni csak attól félek, hogy ha szétszedik azt fogják mondani javíthatatlan mert úgy szét van kopva. :-(
Na erre az esetre kellene egy B-verzió mert a rosszat már nem szeretném visszatenni.
Esetleg kardántengely? :roll: Az enyém 80km/h felett úgy elkezd rázni, hogy félek vele közlekedni.
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: V6-os difi

Post by Töcs »

üdv a klubban. bontottan nem feltétlenül fogsz jobb diffit és kardánt találni
diffibe fogaskereket meg áttételt lehet e-bayen lőni. csapágy meg szimmering elvileg itthon is beszerezhető.
kardánban csapágyat, felfüggesztő gumit meg kereszteket kell cserélni és utána centírozni.
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: V6-os difi

Post by driver »

CapriCar wrote:Üdv,

Nincs-e valakinek tartalékban egy használható difije, mert az enyémet hamarosan fel szeretném újítatni csak attól félek, hogy ha szétszedik azt fogják mondani javíthatatlan mert úgy szét van kopva. :-(
Na erre az esetre kellene egy B-verzió mert a rosszat már nem szeretném visszatenni.
Esetleg kardántengely? :roll: Az enyém 80km/h felett úgy elkezd rázni, hogy félek vele közlekedni.
Van difi belsőm, 3,44 es áttétel pár. Csapágyak használhatók de nem újak.Kardán milyen kell?
User avatar
CapriCar
szerszámadogató
Posts: 49
Joined: Wed Dec 29, 2010 11:12 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Csepel, III. ker.

Re: V6-os difi

Post by CapriCar »

Az egész úgy kezdődött, hogy a kuplungban elkezdődőtt morogni a kinyomócsapágy. És mivel sikerült szereznem egy 5 sebességes váltót (sierra 1.8 TD) ezért ha váltócsere lessz a kuplungot is rendbe hozatom.
De valószínű az 5-ös váltó végett a kardánt rövidíteni kell. A difi meg már régen búg és intenzivebb váltásoknál koppan egyett. Szóval never ending story.... :-?
A difi alkatrészek a B tervben szerepelnek, ha valamelyik fogaskerék esetleg menthetetlen.
A kardánnál a felfogató gumi 1 éves szerintem az jó. A másik kardánra csak azért gondoltam mert nem tudom mennyibe kerül egy centírozás. Nehogy drágább legyen a leves mint a hús.
Röviden ennyi javítást tervezek még az idénre, hogy aztán tavasszal :burnout:
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: V6-os difi

Post by driver »

Az ötös váltóhoz, sűrűricnis kardán kell,ha jól értem most nem az van.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: V6-os difi

Post by Bogyo28 »

CapriCar wrote:Az egész úgy kezdődött, hogy a kuplungban elkezdődőtt morogni a kinyomócsapágy. És mivel sikerült szereznem egy 5 sebességes váltót (sierra 1.8 TD) ezért ha váltócsere lessz a kuplungot is rendbe hozatom.
De valószínű az 5-ös váltó végett a kardánt rövidíteni kell. A difi meg már régen búg és intenzivebb váltásoknál koppan egyett. Szóval never ending story.... :-?
A difi alkatrészek a B tervben szerepelnek, ha valamelyik fogaskerék esetleg menthetetlen.
A kardánnál a felfogató gumi 1 éves szerintem az jó. A másik kardánra csak azért gondoltam mert nem tudom mennyibe kerül egy centírozás. Nehogy drágább legyen a leves mint a hús.
Röviden ennyi javítást tervezek még az idénre, hogy aztán tavasszal :burnout:
drágább lesz. bontott jó kardán szerintem nem nagyon lesz, jó az lesz amit megcsináltatsz, de az meg nem olcsó. ennek tudatában érdemes nekiállni. áttételpár:

http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... cwa34.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: V6-os difi

Post by tomtom »

Töcs wrote: és utána centírozni.
hoppá!
és azt hol?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: V6-os difi

Post by Töcs »

tomtom wrote:
Töcs wrote: és utána centírozni.
hoppá!
és azt hol?
https://www.google.hu/maps/place/Six-Ba ... f4!6m1!1e1" onclick="window.open(this.href);return false;

nem olcsók. kurvára nem. de szarból nem lehet várat építeni. 20-ért centíroznak 1 részt asszem de ha az egészet kell ott már az állapot sem mind1
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: V6-os difi

Post by Blant »

Én ide hordom a kardánt és féltengelyt:

http://wcs.oisz.hu/30302/

Ki is centizik kompletten mindent megcsinálnak!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: V6-os difi

Post by Töcs »

Blant wrote:Én ide hordom a kardánt és féltengelyt:

http://wcs.oisz.hu/30302/

Ki is centizik kompletten mindent megcsinálnak!
kb árat tudsz mondani?
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: V6-os difi

Post by Blant »

Multkor volvo xc70 kardan, ami középen keresztes elöl hátul 6golyós csuklós a melso csuklot es a fuggesztot csereltek centiroztak 90ert. Szerintem nem sok.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
Post Reply