K-jetronic

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Natalie Driver Gabe

Re: K-jetronic

Post by Natalie Driver Gabe »

de lehet hogy az is megoldás lenne ha átkötnéd úgy az AC-t hegy gyujtásra már tölcsön s ne csak a motorra akkor lehet hogy jobb lenne mert úgy működne ahogy kitalálták.
Nem biztos hogy megoldaná a gondod de lehet hogy javítana a dolgon.
továddá lehet hogy valami jó kis üzemanyagrendszer tistítóadalékot is szívesen venne magához.
Csak 5-let.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote:de lehet hogy az is megoldás lenne ha átkötnéd úgy az AC-t hegy gyujtásra már tölcsön
bármit csak azt ne. ez már erősen a mók topik lenne, meg aztán biztonsági kockázata is van a dolognak nem kevés. akkor már egyszerübb a lila AC relé megkeresése és habjavítása/cseréje, hogy ugy működjön ahogy kell.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: K-jetronic

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:de lehet hogy az is megoldás lenne ha átkötnéd úgy az AC-t hegy gyujtásra már tölcsön
bármit csak azt ne. ez már erősen a mók topik lenne, meg aztán biztonsági kockázata is van a dolognak nem kevés. akkor már egyszerübb a lila AC relé megkeresése és habjavítása/cseréje, hogy ugy működjön ahogy kell.
Én is így gondoltam . :-?
hogy gyári módon mukodjon.
mert gyárilag már gyujtásra is tölt nem ??
És ha eléria a nyomást akkor a relé kikapcsolja. ?
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by Blant »

Natalie Driver Gabe wrote:
daytona wrote:Epp fennt irtam, hogy eleg szarul indul, plane hosszabb allas utan.
Szerintem mert az AC nem hozza létre a rendszernyomást.
Aztán amikor indítozol akkora az a fesz esés hogy 1ből lassaban teker az ac ergo lassaban is tölti fe a rendszer nyomást.


SZVSZ
Na akkor!

Abszolutte autója válogatja, hogy indul vagy nem az AC! Azért van a nyomástároló, hogy ne essen a nyomás. Ez EFI-n és K-jeten egyaránt így van. Az opeleknél például mindegyik efi-s feltölt gyújtásra, kivéve a GSI, ami csak indítózáskor kezd tölteni, stb.
A Bosch által előírt vizsgálat szerint, fél órával leállítás után a főági nyomás 5,5 bar-ról nem eshet a 4.8 bar rendszernyomás alá! (ha jól emlékszem a számokra). Ahogy Bogyó is írta, a Caprinál és a granadánál a lila relé 4mp-re felküldi. Egyáltalán nem biztos, hogy a sierra is így van kötve, bár valószínű! Ha beszart a relé, ki is köthették! és akkor, h a úgy is volt, akkor most nem úgy van, bár akkor inkább folyamatosan menne szerintem gyújtás ráadás után!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote:
Bogyo28 wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:de lehet hogy az is megoldás lenne ha átkötnéd úgy az AC-t hegy gyujtásra már tölcsön
bármit csak azt ne. ez már erősen a mók topik lenne, meg aztán biztonsági kockázata is van a dolognak nem kevés. akkor már egyszerübb a lila AC relé megkeresése és habjavítása/cseréje, hogy ugy működjön ahogy kell.
Én is így gondoltam . :-?
hogy gyári módon mukodjon.
mert gyárilag már gyujtásra is tölt nem ??
És ha eléria a nyomást akkor a relé kikapcsolja. ?
nem. a relé 4 másodpercig bekapcsol, majd lekapcsolja az AC-t. Akkor indítja el ujra, ha van gyujtásjel, magyarul ha forog a moci. Ha megnézed sehol nincs benne nyomásérzékelő, nem is tudná nyomásra kikapcsolni. az EFI is igy müködik.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: K-jetronic

Post by DavidMolnar »

EFI-ben nyomástároló?
Image
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: K-jetronic

Post by szszaby »

Bogyó szerintem csak az AC működtetésére utalt.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by Nitrobuster »

DavidMolnar wrote:EFI-ben nyomástároló?
Olyan nincs csak a k-jet-be. Nyomásszabályzó van az efi-ben.
Egyébként ha k-jetnél alacsony a rendszernyomás be sem indul.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: K-jetronic

Post by Blant »

Nitrobuster wrote:
DavidMolnar wrote:EFI-ben nyomástároló?
Olyan nincs csak a k-jet-be. Nyomásszabályzó van az efi-ben.
Egyébként ha k-jetnél alacsony a rendszernyomás be sem indul.

Igaz!
Mea culpa
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
CapriCar
szerszámadogató
Posts: 49
Joined: Wed Dec 29, 2010 11:12 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Csepel, III. ker.

Re: K-jetronic

Post by CapriCar »

Tud-e valaki eladó K-jettet 2.0 V6 motorhoz?
Mennyire komlikált karburátoros motort átszerelni K-jetre és kb mi pénzbe kerül? :roll:
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Tibi »

CapriCar wrote:Tud-e valaki eladó K-jettet 2.0 V6 motorhoz?
Mennyire komlikált karburátoros motort átszerelni K-jetre és kb mi pénzbe kerül? :roll:
Megéri ?
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: K-jetronic

Post by White Shark »

Nem éri meg, ha teljesen vissaveszed is belefullad a benzinbe, a2000 kicsi egy 2.8 renszerhez valószínü hogy nem lesz tökéletes.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Bogyo28 »

CapriCar wrote:Tud-e valaki eladó K-jettet 2.0 V6 motorhoz?
Mennyire komlikált karburátoros motort átszerelni K-jetre és kb mi pénzbe kerül? :roll:
2.0-ra 3 forintot is kár rákölteni. ford-ban nem tudok 6 hengeres k-jet rendszert, ha más tipusból találsz akkor rá lehet rakni (mint pl a pintóra a golf-ét), de én lebeszélnélek róla, még akkor is ha egy 2.8-ra kellene rátenni. nem olcsó a k-jet, nem nagyon van hozzá alaktrész, és nem fog kevesebbet enni vele. Akkor már inkább EFI, ahhoz van minden szinte fillérekért, és egy 2.8 EFI rendszert injektor cserével még akár a 2.0-ra is rá lehet műteni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
CapriCar
szerszámadogató
Posts: 49
Joined: Wed Dec 29, 2010 11:12 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Csepel, III. ker.

Re: K-jetronic

Post by CapriCar »

Csak azért kérdeztem mert a karbim elég beteges és valahol olvastam, hogy k-jet-tel vagy EFI-vel az autó kevesebbet fogyaszt és még erősebb is.
De ha túl drága és túl komplikált átszerelni akkor maradok a karbinál. :-(
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: K-jetronic

Post by Süni »

CapriCar wrote:Csak azért kérdeztem mert a karbim elég beteges és valahol olvastam, hogy k-jettelvagy EFI-vel az autó kevesebbet fogyaszt és
:biglol:
Post Reply