K-jetronic

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
Goris
csúcsnigger
Posts: 12
Joined: Thu Nov 09, 2006 11:07 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budakeszi

K-jetronic

Post by Goris »

A Bosch K-jetronic befecskendező rendszerről

Szerintetek van értelme folytatni és valami normális formába önteni?

Ez a rendszer a benzinpumpát leszámítva teljesen mechanikus működésü.
Olyannyira, hogy az első ilyennel szerelt motorokon nem is volt semmilyen
elektromos kieg. (a bemelegedés szabályzóban nem volt fűtőszál,
a pótlevegőreteszben sem, és nem volt hidegindítószelep)

Három különböző nyomási kört különböztetünk meg.
A rendszernyomás, a befecskendezési nyomás és a vezérlőnyomás.
Alapvetően csak a rendszernyomás és az alapjárati CO állítására van lehetőség.
Ha minden!! alkatrész hibátlanul működik ezek beállítása
optimális teljesítményt eredményez. Ha valamelyik alkatrész K.O. akkor vagy marad, vagy bontó, legutolsó esetben cseréljük újjra. (én pl. még nem találkoztam működő potlevegőretesszel vagy hőidőkapcsolóval )

Ha nem volt "kedvem" cserélni a hibás alkatrészeket elkezdtem ügyeskedni.
Biztos sok K-Jetes autóban van a műszerfalon elhelyezett nyomógombra kötött hidegindító szelep. Ezzel szinte bármilyen körülmények között beindul a vas.
Még arra is jó, hogyha elfogy a benzin a tankból és már nem képes az
ac kellő nyomást biztosítani a rendszernek, akkor e gomb nyomvatartásával még egy
2-3 kmt elszüttyöghetünk. És ezzel ki is lenne válltva a hőidőkapcsolót.

Még egy érdekes lehetőség rejlik a hideginditó szelepben.(ezzel a megoldással a vw 1,8 16v motorján találkoztam) Ha egy mikrokapcsolót szerelünk a folytószelepházra úgy, hogy a folytószelep teljes nyitásakor az zárjon és áramot engedjen a hideginditószelepre,
némi plussz benzint juttathatunk a motorba teligázon.
(ha már a műszerfalon van a hideginditó gombja, érdemes egy próbát tenni)

A másik sok gondot okozó alkatrészek a befecskendezőszelepek.
Úgy vettem észre hogy azok az fejek amelyek már egyszer leragadtak, azok elöbb-utóbb megint leragadnak. Ha csak pár nap állás után ragad le a szelep, akkor segít egy kis 2Tmotorolaj a tankba adagolva.(kevés kék füst induláskor, de szokott segiteni.)

A rossz fejek egyéb gondokat is okoznak. Furcsa módon a Kjet-nél
a befecskendezett üa. mennyiség fordítottan arányos a rendszernyomással.Tehát minnél nagyobb a rendszernyomás annál kissebb a befecskendezett mennyiség! Viszont arányosan nagyobb nyomáson. Sok esetben a régi befecskendezőfejek
csak nagyobb nyomáson nyitnak. Magasabb rendszernyomást beállítva
viszont szegényedik a keverék.

Szeretnék még írni a rendszer ellenörzéséről, a beállításról ill egy két
"ügyeskedésről".
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Ennek az anyahonlapon a helye! :ru:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Ez egy szép leírás. Könyen értelmezhető még annak is aki semmit sem konyít hozzá. :smt023
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

En biztos maradok a k-jetnel, a regi kasztni mellett a regi technikat is szeretem.

Sikerult idekint hozzajutnom egy teljesen uj elosztofejhez, ami a szivet jelenti a rendszernek, ket uj injektorhoz, benzinpumpahoz. Ezekkel nem lesz problemam egy darabig.

Arultak egy uj benzin-akkumlatort is de az olyan horror aron ment el, hogy inkabb hagytam...(ez nem tudom mennyire tud beszarni)

Nemregiben vettem a Bosch inj. rendszerek beallitasarol es tuningjarol szolo konyvet.
Image

Leginkabb a kulonbozo rendszerek mukodeserol es beallitasarol szol, a tuningrol kevesebb szo esik.
A k-jetnel megemliti, hogy nem a benyaellatas a gyenge pontja, hanem a levego. A torlolapatot javasolja nagyobbra cserelni, de sem a pillango, sem a torkok atmerojenek valtoztatasarol nem szol... pedig ha a tlapatnal tobb levego jutna be akkor ahhoz a pillangot es a torkokat is novelni kene...legalabbis en igy gondolom.
Hozzateszi, hogy nagyobb motoroknal hasznalt k-jet rendszerek elengedoek utcai motortuning eseten.

Ha valaki eleg fanatik, van ideje es penze akkor el lehetne szorakozgatni ezzel a k-jettel, csinaltatni pl egy hattorkos szivosort vagy a fojtoszelephazzal okoskodni, mint ahogy te is tetted, de meg nem arultad el mennyivel jobb a dupla pillango, miben ereztel valtozast.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Meg tudna mondani vki mekkora a K-jet fojtoszelephazanak a belso atmeroje?

Lenne egy felfurt, 60mmes most elado es tudni szeretnem mennyi a kulonbseg a gyarihoz kepest.
Ugy remlik, mintha a gyari olyan 58mm korul van...
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Akkor jól rémlik, mert hogy pontosan annyi! :wink:
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Capripower wrote:Akkor jól rémlik, mert hogy pontosan annyi! :wink:
Koszi szepen! :)
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Nincs mit! Annyira nem szakad az eső, hogy ne mentem volna ki szétszedni... :)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

rendelkezik vki kjet -ről készült bekötési,ill. bármilyen rajzokkal, vagy okos linkkel?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:rendelkezik vki kjet -ről készült bekötési,ill. bármilyen rajzokkal, vagy okos linkkel?
volt már róla szó itt valamelyik topikban, megkeresem neked...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

köszi.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

tomtom wrote:rendelkezik vki kjet -ről készült bekötési,ill. bármilyen rajzokkal, vagy okos linkkel?
Igen, de be is köthetjük neked, ha kell és eljössz vele :-)
Igazából csak az AC relé igazán fontos biztonsági szempontból.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

köszi, de magam is rendelkezem egy gépjárművillamossági műszerész szakképesítéssel, csak az új kábelköteg bandázsolásához nyújtana némi mankót. nem gondolkodnék, ha nem muszály, van elég dolgom. :lol:
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

ja meg az némileg fárasztó is :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

A majalison benyaellatasi gondjaim voltak, amit a kikotott benyaszuro sem oldott meg. 5000 folott egyszeruen ledadogott,de nem gyujtas a gond.

A kerdesem:

ha a nyomastarolot kihagyjuk a rendszerbol ,elofordulhat e az hogy egyesben meg kettesben amikor hirtelen felszokik a fordulat, a tarolo hianya miatt hirtelen nem tud eleg benyat tolni a pumpa?

A k-jet leiras szerint a tarolonak csak ket feladata van:

1, leallitas utan tartaja a nyomast a rendszerben igy ujrainditasnal konnyeben indul a moci.

2. a pumpa lukteto hatasat csokkenti

Nekem jelenleg nincs benn a tarolo, arra gondolok,hogy a taroloban van kb fel liter nagy nyomasu benya,igy mikor hirtelen megno a banyaigeny akkor innen tudja potolni.

Ki mit gondol errol? Lehet ilyen funkcioja is a tarolonak? Vagy ennek nincs koze hozza?
Post Reply