Egyéb ford donorautók
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Egyéb ford donorautók
Hello!
Melyik jó donornak?
Scorpio, Taunus, Sierra, Granada vagy valami ámerikai?
Egy komplett játszós átalkítást tervezek. Kilakatolt megerősített kasztni súlycsökkentéssel, erősebb első futómű, tárcsfékek, 5-ös váltó, lamellás (végső esetben szorított) difi hátra, 2000 DOHC vagy Pintács.
Nos?
A motor - váltó témát kitárgyaltuk már.
Inkább a többi rész érdekel.
pl. futómű vagy fékek (az sem baj ha megváltozik a 4*108 mondjuk 5*112-re)
Melyik jó donornak?
Scorpio, Taunus, Sierra, Granada vagy valami ámerikai?
Egy komplett játszós átalkítást tervezek. Kilakatolt megerősített kasztni súlycsökkentéssel, erősebb első futómű, tárcsfékek, 5-ös váltó, lamellás (végső esetben szorított) difi hátra, 2000 DOHC vagy Pintács.
Nos?
A motor - váltó témát kitárgyaltuk már.
Inkább a többi rész érdekel.
pl. futómű vagy fékek (az sem baj ha megváltozik a 4*108 mondjuk 5*112-re)
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Egyéb ford donorautók
az attól függ hogy milyen motort akarsz... igazándiból a a motoron és váltón kívül kevés használható dolog van a többi autóból, de talán a sierra a legjobb donor neked, és pl egy DOHC. abból kitermelhető a moci váltóval és használható a fékje is, más nem nagyon. A futomű megerősítése egyszerübb mint átrakni donorból valamit, főleg hogy a taunuson kivül egyik sem merev hidas. persze minden megoldható, de ha csak játszani kell valami akkor olcsobb ha a capri cuccait erősíted meg, ezekről itt a forumon is találsz sok leírást. poliuretán szilent mindenhova, kitámasztott első futomű, nagyobb fékek és kész is az ideális játszos autó. mondjuk még jo kemény gátlok sem baj ha vannak...guriga wrote:Hello!
Melyik jó donornak?
Scorpio, Taunus, Sierra, Granada vagy valami ámerikai?
Egy komplett játszós átalkítást tervezek. Kilakatolt megerősített kasztni súlycsökkentéssel, erősebb első futómű, tárcsfékek, 5-ös váltó, lamellás (végső esetben szorított) difi hátra, 2000 DOHC vagy Pintács.
Nos?
A motor - váltó témát kitárgyaltuk már.
Inkább a többi rész érdekel.
pl. futómű vagy fékek (az sem baj ha megváltozik a 4*108 mondjuk 5*112-re)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
ehh ehh...gigford wrote:De jo neked, hogy csak ugy van parszazezred "jatszani"
Kevesebbe lesz a komplett autóm, mint a Te új gyújtás kitt-ed...
Legszívesebben az utcaimait alakítgatnám, de 1 lepapírozhatatlan 2 egy lada fényszóró kapcsolón és egy más főfékhengeren kívül teljesen eredeti 72-es.
Úgyhogy bármennyit is költenék rá, az az árában soha nem jönne vissza.
És nem is szívesen barmolnám el.
Így pedig lesz egy ugyanolyan kinézetű (és rendszámú 8) ) , de erősebb autóm, amivel jácchatok'.
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Egyéb ford donorautók
Kösz a gyors választ. Nagyjából így gondoltam én is. Scoprioban nem nagyobbak a fékek, (meg a főfékhenger)?bogyo28 wrote: ...de talán a sierra a legjobb donor neked, és pl egy DOHC.
És a hátsó tárcsát nem tudnám felhasználni? Tudom a váltó meg MT75, amiatt meg szabni kell a kardánalagutat.
Hmm...
Átolvastam már a fórum ide vonatkozó részeit, úgyhogy összefoglalnám:
- Első futómű: GE szemes megoldás hátul megtámasztva vagy anti dive kit
- Hátsó futómű: dupla stab, vagy oda is valamilyen GE szemes megoldás elöl kitámasztva.
- Poly szilent mindenhova (Powerflex, Deflex, esetleg Katona vagy Vulkollan)
- Keményített rugók és gátlók (Katona, Lindor, Vörös rugó)
- Fékek: tárcsa előre hátra (Sierra, Saxo, Cossi) mérettől függően felniváltással. Fém fékcsövek. Granada szervó.
- Motor: Ki-ki szájíze szerint. Nekem legfontosabb a súly (erre lehet nyitok egy új topikot...), a gyors reprodukálhatóság, és az olcsóság. Azaz Pinto (egyszerű konstrukció, rakat tunningalkatrész, pörgős moci) vagy DOHC (alul nyomatékos, nem olyan pörgős és nehezebben tunningolható, viszont kultúráltabb)
- Váltó: Type9 (bolt on), MT75 (farigcsálós)
- Difi: Itthoni kisipari lamellás vagy szorított.
Nagyjából ennyi. Természetesen ezek a lehetőségek...
Aztán ki-ki pénztárcája vagy tudása szerint.
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Egyéb ford donorautók
scorpioban nagyobb a föfékhenger a békában, de abbol is a cossi-é használható, az meg ritka. a sierra/régi scorpio elektromos rásegítős féke a legjobb az eddig próbáltakból. a féknyereg is egyszerübb ha sierrából van, azzal 260-as tárcsa felmegy előre, hátsó nyereg meg egyforma a sierra - scorpio...guriga wrote:Kösz a gyors választ. Nagyjából így gondoltam én is. Scoprioban nem nagyobbak a fékek, (meg a főfékhenger)?bogyo28 wrote: ...de talán a sierra a legjobb donor neked, és pl egy DOHC.
És a hátsó tárcsát nem tudnám felhasználni? Tudom a váltó meg MT75, amiatt meg szabni kell a kardánalagutat.
Hmm...
Átolvastam már a fórum ide vonatkozó részeit, úgyhogy összefoglalnám:
- Első futómű: GE szemes megoldás hátul megtámasztva vagy anti dive kit
- Hátsó futómű: dupla stab, vagy oda is valamilyen GE szemes megoldás elöl kitámasztva.
- Poly szilent mindenhova (Powerflex, Deflex, esetleg Katona vagy Vulkollan)
- Keményített rugók és gátlók (Katona, Lindor, Vörös rugó)
- Fékek: tárcsa előre hátra (Sierra, Saxo, Cossi) mérettől függően felniváltással. Fém fékcsövek. Granada szervó.
- Motor: Ki-ki szájíze szerint. Nekem legfontosabb a súly (erre lehet nyitok egy új topikot...), a gyors reprodukálhatóság, és az olcsóság. Azaz Pinto (egyszerű konstrukció, rakat tunningalkatrész, pörgős moci) vagy DOHC (alul nyomatékos, nem olyan pörgős és nehezebben tunningolható, viszont kultúráltabb)
- Váltó: Type9 (bolt on), MT75 (farigcsálós)
- Difi: Itthoni kisipari lamellás vagy szorított.
Nagyjából ennyi. Természetesen ezek a lehetőségek...
Aztán ki-ki pénztárcája vagy tudása szerint.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Egyéb ford donorautók
Kösz bogyó!
Akkor a sierra marad. Motor, váltó, elsőfékek, főfékhenger, esetleg kormányszervo...
Akkor a sierra marad. Motor, váltó, elsőfékek, főfékhenger, esetleg kormányszervo...
Last edited by guriga on Tue Jan 09, 2007 4:09 pm, edited 3 times in total.
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Jóvanna. Meglátjuk.gigford wrote:Ezekszerint te kihozol 130alatt egy ilyen autot amit itt leirtal? :)guriga wrote:
Kevesebbe lesz a komplett autóm, mint a Te új gyújtás kitt-ed...
Kilakatolt, megerositett kasztni? 130alatt? nem is folytatom...
Én csak a lehetőségeket írtam le. A lakat meg barátilag megy, és természetesen nem MNASZ által elfogadott homológ bukócső lesz benne...
Mondom jáccós' gép lesz. A lehető legkevesebb pénzből a legtöbb otthoni mókolással.
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Egyéb ford donorautók
csak azt nézd meg mielőtt megveszed, hogy nem szélesebb e mint az MKI hátsó hida. Amit eddig néztem hidakat Jatisnál meg anno Lasti is mutatott egy brutált, az mind szélesebb volt, igaz gyári sper... bár ha otthoni mók, akkor akár lehet szélesebb is, max némi szélesítést kap a hátulja... azért ne nagyon csufitsd el szegény MKI-etguriga wrote:Hmm.. Akkor a sierra marad. Motor, váltó, elsőfékek, főfékhenger, esetleg kormányszervo.bogyo28 wrote:scorpioban nagyobb a föfékhenger a békában, de abbol is a cossi-é használható, az meg ritka. a sierra/régi scorpio elektromos rásegítős féke a legjobb az eddig próbáltakból. a féknyereg is egyszerübb ha sierrából van, azzal 260-as tárcsa felmegy előre, hátsó nyereg meg egyforma a sierra - scorpio...
Hátra meg mustang vagy merkur 7,5 -es alapból tárcsás hídját gondoltam. Erre már rá is kérdeztem, van is a bontóban ócsóba.
(Ebből van difizáras is, de utólag is mókólható bele)
Szerintem jóval olcsóbban kijön, mint a kisvárdai.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Egyéb ford donorautók
Nyugi nem lesz durván szélesítve. Inkább ki akarok vágni a kerékívekből.bogyo28 wrote:csak azt nézd meg mielőtt megveszed, hogy nem szélesebb e mint az MKI hátsó hida. Amit eddig néztem hidakat Jatisnál meg anno Lasti is mutatott egy brutált, az mind szélesebb volt, igaz gyári sper... bár ha otthoni mók, akkor akár lehet szélesebb is, max némi szélesítést kap a hátulja... azért ne nagyon csufitsd el szegény MKI-et
Mint egy szép Perana. (V8 nélkül... )
..ennyire azért nem lesz durva.
(bááár... )
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Persze. Jól megbeszéltük, meg minden...guriga wrote:Hmm.. Akkor a sierra marad. Motor, váltó, elsőfékek, főfékhenger, esetleg kormányszervo...
..de hétvégén visszautasíthatatlan ajánlatot kaptam egy 92-es 2.9-es német Scorpiora. Váltó, fékek OK, Motorban 160.000 km.
Meg is vettem. (vasárban)
Úgyhogy ebből kell gazdálkodnom.
Akkor vegyük át mégegyszer: (a gyengébbek kedvéért hehe)
A moci elvileg könnyedén beleugrik, persze kell a V6 motortató bak.
Kardánalagutat vágni kell a váltó miatt gondolom.
Kormányszervó átépíthető.
Fékszervó és munkahenger dettó.
Van hozzá 3 garnitúra felnim is, úgyhogy érdemes lenne váltanom 5*112-re.
(Az egyik 15-ös garnitúra hasonlít az eredeti MKI csillagos felnire, csak 5 ágú, tán régi granadáé?)
Ezért jó lenne a komplett fékeket is erről leoperálni. Ez megoldható?
A héten megyek megnézni a hátsó hidat is.
Úgyhogy, lakatolás után elindul a Gány RT.
Addig is bejelentkeznék a poliszilent rendelő társaságba. (tudom másik topik..)
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()