vezermutengely
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
vezermutengely
Cserelt mar valaki V motorban veztengelycsapagyat? A Hayes azt irja, hogy kell hozza vmi speci szerszam.
- balagecapri
- márokosanistudnézni
- Posts: 66
- Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd
Valami hozzáértő tudna abban nyilatkozni, hogy teljesítményben, a motor járásában és fogyasztásban mi különbség van a gyári vezérműtengely elfokolása, és egy sportveztengely (mondjuk 286fokos) között?
A v8-on szeretnék valami hasonlót elkövetni (köszörülést), és mondták a szakik, hogy vigyázzak vele, mert el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen motor mit meg bir enni. Jobb ötletnek tartják a gyári elfokolását.
Mi a véleményetek?
A v8-on szeretnék valami hasonlót elkövetni (köszörülést), és mondták a szakik, hogy vigyázzak vele, mert el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen motor mit meg bir enni. Jobb ötletnek tartják a gyári elfokolását.
Mi a véleményetek?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
elöbb szereld be a mocit és próbáld ki hogy milyen. te otthon ugysem tudod elfokolni, fizetni meg látatlanba valamiért nem tul okos. Ha már megy minden, és kevés az erő és jöhet még fogyasztás, akkor kezdj el vezérműtengelyel gondolkodni. Itthon sokan vannak akik mesélni tudnának a leköszörüljük a bütyköt aztán arrébb felhegesztjük és megedzük tengely borzalmas minőségéről, van akinek 1500 km alatt lekopott egy Gaál tengely, amit persze javítottak garanciába, de megint szétszedni összerakni macera. Krisznek az esexben sem vált be az itthon készített tengely, az lett jó amit az angoloktól szerzett be.Dartonit wrote:Valami hozzáértő tudna abban nyilatkozni, hogy teljesítményben, a motor járásában és fogyasztásban mi különbség van a gyári vezérműtengely elfokolása, és egy sportveztengely (mondjuk 286fokos) között?
A v8-on szeretnék valami hasonlót elkövetni (köszörülést), és mondták a szakik, hogy vigyázzak vele, mert el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen motor mit meg bir enni. Jobb ötletnek tartják a gyári elfokolását.
Mi a véleményetek?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Az +ero abbol van ha tobb naftat tudsz elegetni...a sportveztengelyek is ugyanugy a gyari alapjan vannak elfokolva meg a max szelepemelest novelik. Olyanrol nem hallottam meg, hogy a max szelepemeles ugyanannyi lenne egy gyari es a sporttengelynel es csak a nyitvatartasi idovel jatszananakDartonit wrote:Valami hozzáértő tudna abban nyilatkozni, hogy teljesítményben, a motor járásában és fogyasztásban mi különbség van a gyári vezérműtengely elfokolása, és egy sportveztengely (mondjuk 286fokos) között?
A v8-on szeretnék valami hasonlót elkövetni (köszörülést), és mondták a szakik, hogy vigyázzak vele, mert el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen motor mit meg bir enni. Jobb ötletnek tartják a gyári elfokolását.
Mi a véleményetek?
Ha a gyari tengelyt csak elfokoljak, annak is az az ertelme hogy tobb keverek tudjon bejutni az egesterbe, tehat a fogyasztasod mindenkeppen noni fog. Nincs olyan sporttengely amivel ugyanannyi lesz a fogyasztas, ez gondolom egyertelmu.
Attol ne felj, hogy a "gyari tengely elfokolasa es a sporttengely" kozott tobb liter kulonbseg lenne. Amugy ezt az elfokolasos dolgot felreertetted sztem, max szelepemeles egyutt jar az elfokolassal.
A Kentcams honlapjan ha barmelyik motorhoz keszult kulonbozo tengelyek adatait osszehasonlitod, mindenutt novekszik a max szelepemeles.
Mindenkeppen azt dontsd el, mennyit bir el a penztarcad benzin ugyileg a jovoben, mert ha mar most ettol tartasz hogy sok lesz a fogyi akkor nincs sok ertelme ilyen valtoztatasoknak
Tisztában vagyok vele, hogy csak több benzin-levegőből lesz több energia. Ez fizika. Asszem a szelepösszenyitás növelt mértékének is az a szerepe, hogy a kiáramló kipuffgáz még több keveréket szívjon az égéstérbe.
A fogysztás 1 pár liternél nem is lenne probléma, de olyan hihetetlen adatokat hallottam, mint pl:
- ahány % le, annyi plussz liter benya
- meghogy egy olyan veztengelynél, ahol már kicsit hullámzik a motor alapjáraton, könnyedén megeszik 30-40 litert(!) is sima tempóban
Én ettől dobtam hátast.
Ebből igaz valami?
A fogysztás 1 pár liternél nem is lenne probléma, de olyan hihetetlen adatokat hallottam, mint pl:
- ahány % le, annyi plussz liter benya
- meghogy egy olyan veztengelynél, ahol már kicsit hullámzik a motor alapjáraton, könnyedén megeszik 30-40 litert(!) is sima tempóban
Én ettől dobtam hátast.
Ebből igaz valami?
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Atlagos sporttengely kb 10%kal noveli a teljesitmenyt, nem tudom elkepzelni, ehhez 10liter + fogyi jarulna...Dartonit wrote:Tisztában vagyok vele, hogy csak több benzin-levegőből lesz több energia. Ez fizika. Asszem a szelepösszenyitás növelt mértékének is az a szerepe, hogy a kiáramló kipuffgáz még több keveréket szívjon az égéstérbe.
A fogysztás 1 pár liternél nem is lenne probléma, de olyan hihetetlen adatokat hallottam, mint pl:
- ahány % le, annyi plussz liter benya
- meghogy egy olyan veztengelynél, ahol már kicsit hullámzik a motor alapjáraton, könnyedén megeszik 30-40 litert(!) is sima tempóban
Én ettől dobtam hátast.
Ebből igaz valami?
Egy alap 2.8ivel le lehet nyeletni 15+, tengelytol fuggoen biztos felmehet 20 fole is. 3.5liternel elkepzelheto 30liter,de ahhoz komoly tengely kene mar.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Sziasztok!
Ha minden jól megy kedden meglesz a 2,8 EFI
A motornak annyi baja van, hogy az egyes hengerben valamiért nem emel ki az egyik szelep rendesen. Valószínüleg a veztengellyel van baj. Az lenne a kérdésem, hogy ha az ember vezérműtengelyt szeretne cserélni azon túl, hogy minimum síkba huzatja a tőkéket mi a teendőlye? A vezérműtengely siklócsapágyas, ha jól tudom. Egy ilyen siklócsapágynál milyen hézag a megengedett és hogy lehet ezt megmérni?
Üdv
Bence
Többek véleményét is várom!
Üdv
Ha minden jól megy kedden meglesz a 2,8 EFI
A motornak annyi baja van, hogy az egyes hengerben valamiért nem emel ki az egyik szelep rendesen. Valószínüleg a veztengellyel van baj. Az lenne a kérdésem, hogy ha az ember vezérműtengelyt szeretne cserélni azon túl, hogy minimum síkba huzatja a tőkéket mi a teendőlye? A vezérműtengely siklócsapágyas, ha jól tudom. Egy ilyen siklócsapágynál milyen hézag a megengedett és hogy lehet ezt megmérni?
Üdv
Bence
Többek véleményét is várom!
Üdv
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Köszi az infót
Kiszedtem a veztengeylt a régi motoromból. Az elülső végénél 41,9et mérte, a hátsóknál 40,7 körül. a köztesek hátrafele fokozatosan csökkennek!. Normális ez? Mekkorák a csapágyak gyárilag elölről hátra?
Kiszedtem a veztengeylt a régi motoromból. Az elülső végénél 41,9et mérte, a hátsóknál 40,7 körül. a köztesek hátrafele fokozatosan csökkennek!. Normális ez? Mekkorák a csapágyak gyárilag elölről hátra?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.