V4 motor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Pudva wrote:
szszaby wrote:
Pudva wrote: Bocsánt de:
- Mi az, hogy hónolás ?
- Az jó vagy rox hogy látxik ?

:oops:
Az egy fúrás utáni finom megmunkálás, ha látszik azért van mert még nem kopott "le".
:ru:Köszönöm Maestro, ma is tanultam valamit
Szivesen. 8)
Ford Capri MkI Essex
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

szszaby wrote:Akkor ezek szerint a mocim az X-ből kiindulva alacsony kompresszió-ú, akkor már csak az a kérdés, hogy az LC és az HC mocik közt miből adódik ez az eltérés. Hengerfej vagy dugómagasság?
Gondoltam, hogy a beazonosítás a cél... :-)
Asszem a hengerfejből szedtek le egy kicsit. (a dugóval tuti nem szaroztak...)
A Tarnyókba nem nagyon nyomtak "sportosra hangolt" mocit...
Viszont P5ben volt: (hátha segít...)
http://www.oldcars.de/technik/technik_p5.htm

Különben mi a terv?
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

guriga wrote:
szszaby wrote:Akkor ezek szerint a mocim az X-ből kiindulva alacsony kompresszió-ú, akkor már csak az a kérdés, hogy az LC és az HC mocik közt miből adódik ez az eltérés. Hengerfej vagy dugómagasság?
Gondoltam, hogy a beazonosítás a cél... :-)
Asszem a hengerfejből szedtek le egy kicsit. (a dugóval tuti nem szaroztak...)
A Tarnyókba nem nagyon nyomtak "sportosra hangolt" mocit...
Viszont P5ben volt: (hátha segít...)
http://www.oldcars.de/technik/technik_p5.htm

Különben mi a terv?
Az lenne ha bekerül a helyére és minden tuti akkor le lesz szedve a hengerfejből, hogy egy kicsit erősebb legyen. Ahogy nézegetem alapban is erősebb a P5-ben az alacsony kompressziós moci a mint a Tranyóbann, úgyhogy lehet hogy máshol is van eltérés, de az már lehet, hogy csak az egy torkú vagy kéttorkú karbivan van.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Ahogy nézegetem e linket szerintem a P5-ben a 2,0 moci nem essex, hanem a collogne motor volt benne.
Ford Capri MkI Essex
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

szszaby wrote:Ahogy nézegetem e linket szerintem a P5-ben a 2,0 moci nem essex, hanem a collogne motor volt benne.
Szerintem "kálonyból" :-) nem volt 2000-es. Csak sufnitunningban.
A v6 dugókkal meg valami zsugorhajtókarral 2000 fölé is elmentek a buherátorok... :burn:

...aztán, hogy meddig bírták ezek a mocik?
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

guriga wrote:
szszaby wrote:Ahogy nézegetem e linket szerintem a P5-ben a 2,0 moci nem essex, hanem a collogne motor volt benne.
Szerintem "kálonyból" :-) nem volt 2000-es. Csak sufnitunningban.
A v6 dugókkal meg valami zsugorhajtókarral 2000 fölé is elmentek a buherátorok... :burn:

...aztán, hogy meddig bírták ezek a mocik?
Pedig a motorkódban lévő, literre utaló kód nem egyezik. Az enyémben ez N
a P5-ben pedig D. :roll: :?:
Ford Capri MkI Essex
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

Néztem én is. Nem tudom. Én nem hallottam még, csak az essexről.
Itt is vannak még adatok: http://www.oldfordclub.sk/techweb/capri ... bcapri.htm

Különben a dupla karbi egy átalaíktóval is simán megoldható:
http://home.centurytel.net/fordfan/Falc ... ion01.html

Gondolom azért kell kicsit portolni elötte... Itt egy komplett tunning: (igaz saab, de vannak benne okosságok)
http://www.geocities.com/saab96v4/plan.html

Ez most a Bogyó féle 1.7 v4-nek gondolt moci, vagy valahonnan máshonnan való.
Ha nem a Bogyó féle, akkor azt szívesen átveszem helyetted... :-)
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

guriga wrote:Néztem én is. Nem tudom. Én nem hallottam még, csak az essexről.
Itt is vannak még adatok: http://www.oldfordclub.sk/techweb/capri ... bcapri.htm

Különben a dupla karbi egy átalaíktóval is simán megoldható:
http://home.centurytel.net/fordfan/Falc ... ion01.html

Gondolom azért kell kicsit portolni elötte... Itt egy komplett tunning: (igaz saab, de vannak benne okosságok)
http://www.geocities.com/saab96v4/plan.html

Ez most a Bogyó féle 1.7 v4-nek gondolt moci, vagy valahonnan máshonnan való.
Ha nem a Bogyó féle, akkor azt szívesen átveszem helyetted... :-)
a Bogyó féle 1.7 V4 még a Bogyónál van, de nem a régebben emlegetett szétszedett moci, hanem egy müködőképes darab. Szabynál most egy félig Bogyó féle 2.0 Esex van...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

guriga wrote:Néztem én is. Nem tudom. Én nem hallottam még, csak az essexről.
Itt is vannak még adatok: http://www.oldfordclub.sk/techweb/capri ... bcapri.htm

Különben a dupla karbi egy átalaíktóval is simán megoldható:
http://home.centurytel.net/fordfan/Falc ... ion01.html

Gondolom azért kell kicsit portolni elötte... Itt egy komplett tunning: (igaz saab, de vannak benne okosságok)
http://www.geocities.com/saab96v4/plan.html

Ez most a Bogyó féle 1.7 v4-nek gondolt moci, vagy valahonnan máshonnan való.
Ha nem a Bogyó féle, akkor azt szívesen átveszem helyetted... :-)

Ez az átalakító nagyon tetszik , ha kijön a magasságból (befér a géptető alá) biztos megpróbálom.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote: a Bogyó féle 1.7 V4 még a Bogyónál van, de nem a régebben emlegetett szétszedett moci, hanem egy müködőképes darab. Szabynál most egy félig Bogyó féle 2.0 Esex van...
Bizony, de ahogy vesszük lehet hogy egy félig Szaby féle tranyó lesz nálad. :lol: :lol: :lol:
A lelke nálam van. 8) :lol:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

szszaby wrote:
bogyo28 wrote: a Bogyó féle 1.7 V4 még a Bogyónál van, de nem a régebben emlegetett szétszedett moci, hanem egy müködőképes darab. Szabynál most egy félig Bogyó féle 2.0 Esex van...
Bizony, de ahogy vesszük lehet hogy egy félig Szaby féle tranyó lesz nálad. :lol: :lol: :lol:
A lelke nálam van. 8) :lol:
A teste meg nálam :wink: :lol:
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
bogyo28 wrote: a Bogyó féle 1.7 V4 még a Bogyónál van, de nem a régebben emlegetett szétszedett moci, hanem egy müködőképes darab. Szabynál most egy félig Bogyó féle 2.0 Esex van...
Bizony, de ahogy vesszük lehet hogy egy félig Szaby féle tranyó lesz nálad. :lol: :lol: :lol:
A lelke nálam van. 8) :lol:
az attól függ kinek mi jelenti a lelket... inkább a szive van nálad, mert nekem a tranyó formájában lakik a lelke, az pedig itt maradt, nekem lényegtelen az eröforrás, a forma fogott meg benne...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

szszaby wrote:
bogyo28 wrote: a Bogyó féle 1.7 V4 még a Bogyónál van, de nem a régebben emlegetett szétszedett moci, hanem egy müködőképes darab. Szabynál most egy félig Bogyó féle 2.0 Esex van...
Bizony, de ahogy vesszük lehet hogy egy félig Szaby féle tranyó lesz nálad. :lol: :lol: :lol:
A lelke nálam van. 8) :lol:
ÖÖöööö.... ...és mi van a félig szétszedett 1.7-tel a csomagtartóban? :?:
:?
Azt hiszem nem értem teljesen, de nem is fontosak a részletek .
Bogyó mi a terved az 1.7-tel? Gondolom kell az eredetvizsga miatt. ..és aztán?
Ha megválnál tőle, vagy csak 1-2 alkatrésztől (mert pl. kell a pénz a szabadlábrahelyezéshez :-) ) szívesen átveszem megőrzésre.

...míg bent vagy... :-)

ui: Most elpoénkodtam, de az a véleményem, hogy ami egyszer digitalizálva lett, az bármikor újra reprodukálható. Szélmalomharc.
Zenét is meg lehet venni olcsón/ingyen a netről mp3-ban, de vannak akiknek kell a Cd fizikai valója, a borító egyebek.
Nekem az ominózus boltból ezután semmi sem. :-(
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Beszéltük régebben ezt a 1,7 V4-et, azon milyen szívócsonk van? Egytorkú vagy kéttorkú?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Már hogyne lenne Cologne V6-osban 2000-es???kibaszott sok van belőle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted: :evil: :twisted:
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Post Reply