túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
balagecapri
márokosanistudnézni
Posts: 66
Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd

Post by balagecapri »

Jé Sanca még él! :D
Balage
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Dartonit wrote:Mit nekünk drága turbósítás, és mechanikus feltöltés? Csak be kell szerezni egy elektromos levélfúvót!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

http://videos.streetfire.net/hottestvid ... CA9564.htm
Egyszer meséltem haveromnak a turbó működéséről, erre az arc hazament, kiszedte a gépéből a hűtőventilátort és felszerelte az ETZ-jén a karbira. Bekötötte szépen direktbe azt rakenró! Onnantól az egyes meghalt, kettesben épphogy el tudott indulni. :laza:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

Aki turbót akar, annak elengedhetetlen:

http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

guriga wrote:Aki turbót akar, annak elengedhetetlen:

http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/
Hát legalább 2 éve bróbálok rájönni, hogy működik egy csigás térkép, de lehet, hogy 2 év kell még, hogy rá is jöjjek. :D
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

Nitrobuster wrote:Hát legalább 2 éve bróbálok rájönni, hogy működik egy csigás térkép, de lehet, hogy 2 év kell még, hogy rá is jöjjek. :D
Nekem erre ezt mondta egy tunning guru:
"Ha sokat nézegetsz ilyen grafikonokat, akkor előbb utóbb megérted."
:-)
Amit tudok:
Az y tengelyen van a nyomás (pressure ratio)
Az x tengelyen pedig a légszállítás (air flow lbs/min-ben)
A kettő metszetében pedig az, hogy adott nyomáson és légszállításon mekkora hatásfokkal üzemel a turbó.

A turbóval elérhető teljesítmény értelemszerűen a vízszintes tengellyel arányos.
Van egy olyan általánosan elfogadott képlet, hogy lóerő = 10xlbs/min
Persze ez csak közelítő...

"...és természetesen a turbó kompresszor-oldaláról van szó és arról, hogy mennyi levegőt, mekkora nyomáson tud szállítani és ebből kb mekkora teljesítmény nyerHETő
Ehhez még Hozzá kell venni a turbó turbinaoldalának karakterisztikáját, a motor lökettérfogatát, fordulatszámát, volumetrikus hatásfokát, a külső hőmérsékletet, az intercooler hatásfokát és még kb 150 paramétert..."

..szóval majd mania, capri3 vagy valami szaki (aki már csinált is ilyet) elmondja a nagytutit. :-)

Addig is, ha jól bírod az angolt:
http://www.turbomustangs.com/turbotech/ ... ressormaps
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Hát ezzel csak az a baj, hogy nincs rá keret, hogy csak úgy válogassak a turbok között, főleg ha egy felújítás költségét is nagy nehezen köhögöm ki. Ráadásul már képben vagyok, hogy mekkora turbicsek kell mondjuk egy 2lityós motorra. És általában a turbokban amit éppen használok rettenetesen sok tartalék van. Legalább is az összes turbinám ami volt és még lesz is mindegyik 300 le- feletti max teljesítményre képes. Csak akkor jön a többi sallang hozzá. Pl: injektor, dugó, hftömítés, hogy a moci bírja is ne csak csörögjön.
Egyébként szerintem kis hazánkban közel 0 az esélye annak, hogy valaki turbo térkép alapján turbosítson autót.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Olvasgattam itt a topikot de nem igazán találok választ arra, hogy lehet építeni egy túrbót karbival.
Kell ehozzá valami spec karbi vagy sem?
A karbi a túrbó elé vagy mögé kell? Túrbó előtt lévőt már hallottam.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

szszaby wrote:Olvasgattam itt a topikot de nem igazán találok választ arra, hogy lehet építeni egy túrbót karbival.
Kell ehozzá valami spec karbi vagy sem?
A karbi a túrbó elé vagy mögé kell? Túrbó előtt lévőt már hallottam.
Kell a speckó karbi. Gyárilag turbós gépekről lehet leműteni. A turbót jobb a karbi elé rakni, bár lehet mögé is, csak nem a legbiztonságosabb. A Mustangokban a korai 2.3T, '79-'81 között ilyen volt, aztán egy időre leálltak vele és áttervezték...
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

proteus wrote:
szszaby wrote:Olvasgattam itt a topikot de nem igazán találok választ arra, hogy lehet építeni egy túrbót karbival.
Kell ehozzá valami spec karbi vagy sem?
A karbi a túrbó elé vagy mögé kell? Túrbó előtt lévőt már hallottam.
Kell a speckó karbi. Gyárilag turbós gépekről lehet leműteni. A turbót jobb a karbi elé rakni, bár lehet mögé is, csak nem a legbiztonságosabb. A Mustangokban a korai 2.3T, '79-'81 között ilyen volt, aztán egy időre leálltak vele és áttervezték...
Fordnak volt ilyen karbija?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

A Capri 2.8 turbot leszámítva nem tudok ilyenről, de neked inkább olyat kellene keresned ami 2.0-es motoron volt. Vagy mondjuk a Lancia Delta HF turbo donorként?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

proteus wrote:A Capri 2.8 turbot leszámítva nem tudok ilyenről, de neked inkább olyat kellene keresned ami 2.0-es motoron volt. Vagy mondjuk a Lancia Delta HF turbo donorként?
Erről még nem is hallottam, nem egy sűrű darab lehet.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Azért akad néhány. Az 1.6-os volt.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

proteus wrote:Azért akad néhány. Az 1.6-os volt.
Köszönet!

Utánnaolvasok.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

szszaby wrote:
proteus wrote:Azért akad néhány. Az 1.6-os volt.
Köszönet!

Utánnaolvasok.
Inkább nézz SAAB felé. 2000ccm sor 4 karbi-turbó, illetve kjet-turbó.
Kb 3 bontóst ismer minden saabos( saab900.hu). Biztos van nekik.
1973 TAUNUS SW 1600 XL
Post Reply