futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

tomtom wrote:csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.

Ez egy nagyon érdekes szerkezet, de ötletes.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Post by FEFE »

tomtom wrote:csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.
Ez az autó eladó? Élőbe nem volt rossz.
Iván

Post by Iván »

jóó durva...
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Kenny »

tomtom wrote:csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.
Watt's linkage-nek hívják, és szerintem bonyolult házilag összehozni.
http://rcma.free.fr/escort/4link.htm
Ennek az egyszerűbb kivitele a Panhard rúd, csak oda nem árt ha kemény a futóműved.http://rcma.free.fr/escort/panhard.htm
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Nekem az utóbbival az a bajom, hogy ez ugye egy merev rúd, a futómű meg mozog... Namost akkor miért is nem szakadnak le a felfogatási pontok? Vagy a futómű dzsal el valamelyik oldalra berugózásnál...
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Kenny »

Blant wrote:Nekem az utóbbival az a bajom, hogy ez ugye egy merev rúd, a futómű meg mozog... Namost akkor miért is nem szakadnak le a felfogatási pontok? Vagy a futómű dzsal el valamelyik oldalra berugózásnál...
Ezért írtam hogy kemény futómű kell hozzá, ahol nem mozog túl sokat a hátsó híd. Különben minden berugózásnál kitólja jobbra az egész hidat. Amúgy a felfogatási pontok nem törnek el, a hídon szilentes a kaszninál g-szemes.
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

tomtom wrote:csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.
ez egy panhard rúd, illetve kettő.
azért mert ez a capri nem laprugós, hanem lengőkaros és ugye kell keresztlengőkar is, ami normál esetben egy "átlós" bekötés, a panhard rúd... aminek nagy hátránya, hogy egyik vagy másik irányba oldalra tolja a futóművet ki illetve berugózáskor.
ennek kiváltására csinálják ezt a megoldást, ami karakterisztikaváltozás nélkül stabilizálja a hátsó híd mozgását.

laprugós kocsinál nem kell ilyen.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

CAPRI-3 wrote:
tomtom wrote:csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.
ez egy panhard rúd, illetve kettő.
azért mert ez a capri nem laprugós, hanem lengőkaros és ugye kell keresztlengőkar is, ami normál esetben egy "átlós" bekötés, a panhard rúd... aminek nagy hátránya, hogy egyik vagy másik irányba oldalra tolja a futóművet ki illetve berugózáskor.
ennek kiváltására csinálják ezt a megoldást, ami karakterisztikaváltozás nélkül stabilizálja a hátsó híd mozgását.

laprugós kocsinál nem kell ilyen.

fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote: fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
ahoz szerintem inkább ez kellene, meg poli szilent hátra is mindehova:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Kenny »

bogyo28 wrote:
tomtom wrote: fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
ahoz szerintem inkább ez kellene, meg poli szilent hátra is mindehova:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm
Hát nem tom. Én ezt múltkor nézegettem és sok értelmét nem látom. Mivel a rúgót támasztja ki a hídhoz, de ettől még az egész ugyanúgy mozog jobbra-balra a kaszni alatt.

Mi az Escorton kidobtuk hátulról a stabrudat és beraktunk helyére két lengőkart, sokkal stabilabban tartja a hidat. Később bekerül egy Panhard-rúd, és a két lengőkart kicseréljük 4 lengőkaros megoldásra. Hozzáteszem hogy picit kemény a rugó meg a teló, szóval sokat nem mozog a híd fel-le.
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

bogyo28 wrote:
tomtom wrote: fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
ahoz szerintem inkább ez kellene, meg poli szilent hátra is mindehova:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm
ez nálam kilőve, mert köteg van az enyémen, nem az egyrugós.
a poliszilenttel egyetértek. az mennyi is? (kb/sacc)
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Kenny wrote: Mi az Escorton kidobtuk hátulról a stabrudat és beraktunk helyére két lengőkart...
te tisztában vagy vele, mi a szerepe a stabrúdnak :?: :?: :?: :evil:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:
bogyo28 wrote:
tomtom wrote: fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
ahoz szerintem inkább ez kellene, meg poli szilent hátra is mindehova:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm
ez nálam kilőve, mert köteg van az enyémen, nem az egyrugós.
a poliszilenttel egyetértek. az mennyi is? (kb/sacc)
többlapos rugóra is ugyanugy felmegy, csak hosszabb cuppánt kell hozzá...

poli szilent:

http://www.deflex.co.uk
http://www.superflex.co.uk
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/index.php
http://search.ebay.co.uk/_W0QQsassZsdl-deflexQQhtZ-1

lehet válogatni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Kenny wrote:
bogyo28 wrote:
tomtom wrote: fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
ahoz szerintem inkább ez kellene, meg poli szilent hátra is mindehova:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm
Hát nem tom. Én ezt múltkor nézegettem és sok értelmét nem látom. Mivel a rúgót támasztja ki a hídhoz, de ettől még az egész ugyanúgy mozog jobbra-balra a kaszni alatt.

Mi az Escorton kidobtuk hátulról a stabrudat és beraktunk helyére két lengőkart, sokkal stabilabban tartja a hidat. Később bekerül egy Panhard-rúd, és a két lengőkart kicseréljük 4 lengőkaros megoldásra. Hozzáteszem hogy picit kemény a rugó meg a teló, szóval sokat nem mozog a híd fel-le.
sima szilenteknél tud jobbra-balra mozogni a híd meg tekeredni, az ellen jó ez a cucc. nem hiszem hogy annyira hülyék lennének aza angolok, hogy ezt használják. persze ez inkább utcára jó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply