váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Nekem az essex-re T9 van fölrakva, de az eredi harangot kellett felhasználni egy közbetéttel, mert a harangjuk teljesen más. A V4 essex és a V6 essex közt meg szerintem váltófelfogatásban nincs különbség. De a váltónak V6-nak kell lennie mert annak jó a nyelestengelye.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Nekem a V6 essex re rövid nyelestengelyü váltó kellett..
A hosszú nye. széttörte a fötengelyben lévö csapágyat..
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Nekem az essex-re T9 van fölrakva, de az eredi harangot kellett felhasználni egy közbetéttel, mert a harangjuk teljesen más. A V4 essex és a V6 essex közt meg szerintem váltófelfogatásban nincs különbség. De a váltónak V6-nak kell lennie mert annak jó a nyelestengelye.
az utolsó dolog nem igaz, a soros és az essex nyelestengelye rövidebb a cologne v4 v6 hosszabb, ki lett próbálva caprin és transit-on is. szerintem type9-hez nincs essex harang, az összes essex type 5-el szokott lenni. de type 5 -böl is van rövid nyelestengelyü essex és hosszú nyelestengelyü cologne blockhoz valósi. harangot még régi tranyóról lehet szerezni, ha az van ott kint felétek. vagy ahonnan a motor jön, onnan kéne harangot is szerezni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Nekem az essex-re T9 van fölrakva, de az eredi harangot kellett felhasználni egy közbetéttel, mert a harangjuk teljesen más. A V4 essex és a V6 essex közt meg szerintem váltófelfogatásban nincs különbség. De a váltónak V6-nak kell lennie mert annak jó a nyelestengelye.
az utolsó dolog nem igaz, a soros és az essex nyelestengelye rövidebb a cologne v4 v6 hosszabb, ki lett próbálva caprin és transit-on is. szerintem type9-hez nincs essex harang, az összes essex type 5-el szokott lenni. de type 5 -böl is van rövid nyelestengelyü essex és hosszú nyelestengelyü cologne blockhoz valósi. harangot még régi tranyóról lehet szerezni, ha az van ott kint felétek. vagy ahonnan a motor jön, onnan kéne harangot is szerezni...

Igaz, igaz rosszul emlékeztem, nekem a T9 sorosé volt és annak jó az átmérője.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Minek az átméröje?
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

capriv6 wrote:Minek az átméröje?
A nyelestemgely csapágyba csúszó része.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:
capriv6 wrote:Minek az átméröje?
A nyelestemgely csapágyba csúszó része.
De a sorosban is két féle vastagságú nyelestengely van.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Nitrobuster wrote:
szszaby wrote:
capriv6 wrote:Minek az átméröje?
A nyelestemgely csapágyba csúszó része.
De a sorosban is két féle vastagságú nyelestengely van.
ö
Az enyém a nyagyobbik volt ha jól emlékszem 15 vagy 16.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Na igy már világos!!
Van a 12.7mm és a 15mm -es:)
Söt a T5-ös váltó nyelestengelybol is létezik három fajta..
User avatar
balagecapri
márokosanistudnézni
Posts: 66
Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd

Post by balagecapri »

Kosz mindenkinek .
Balage
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Pintora rámegy az MT75 ?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:Pintora rámegy az MT75 ?
a sorosé talán igen, ki kell probálni... ha kell van egy, kipróbálásig ingyenes, utánna apropénzért vihető...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Bogyo28 wrote:
Süni wrote:Pintora rámegy az MT75 ?
a sorosé talán igen, ki kell probálni... ha kell van egy, kipróbálásig ingyenes, utánna apropénzért vihető...
Rámegy, csak kinyomó villa upgrade-et igényel.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Süni wrote:Pintora rámegy az MT75 ?
elvileg nem, a lendkerék nem passzol, tehát a kuplung sem.
az MT75 pedig lowlift, a type nem. type lendkerék és kuplung esetén már csak a kinyomóvillával és a csapággyal kell variálni, de én nem vesződnék ilyesmivel... pedig szoktam vesződni ezzel azzal :)
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Rá!
Csak (mint ahogy fentebb olvashatod) Nem biztos, hogy a kuplungszerkezet is ugyanaz. Nyelestengelyhossz és váltóharang elvileg u.a. Milyen váltó? MT 75, vagy type 9. (lehet Type 9 nem is volt a scorpin)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
Post Reply