futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: futómű

Post by szszaby »

Azt látom én, de ha megfigyelted ha duálban van egy kerék a megengedhető terhelés is kevesebb. Ez a két gumi mivel külön van surlódik egymáson és ekkor melegszik. És egy szer csak bummm.
Ford Capri MkI Essex
gofi2
szerszámadogató
Posts: 39
Joined: Sun Aug 06, 2006 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyíregyháza

Re: futómű

Post by gofi2 »

capriv6 wrote:
A felni peremek a köv:
Elöl 6" külsö 2" belsö
Hátul 6,5" külsö 3,5" belső

A csapágyakkal idáig nem volt gond:)
Bocsi de ezzel most nem vagyok előrébb!
A felni mérete kéne márka, pl: 15" 7J vagy valami hasonló. :shock:
Ha egy álom valóra válik. 2.9 24v
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

gofi2 wrote:
capriv6 wrote:
A felni peremek a köv:
Elöl 6" külsö 2" belsö
Hátul 6,5" külsö 3,5" belső

A csapágyakkal idáig nem volt gond:)
Bocsi de ezzel most nem vagyok előrébb!
A felni mérete kéne márka, pl: 15" 7J vagy valami hasonló. :shock:

pedig elég egyértelmü, mivel szerelhető felni ezért BBS (gotti lehetne még, de az csunyább és drága), ha összeadod a külső és belső peremeket megkapod hogy milyen széles. az egyetlen hiányzó adat pedig már volt régebben írva 13 az átmérő...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Re: futómű

Post by CAPRI-3 »

gofi2 wrote:
capriv6 wrote:
A felni peremek a köv:
Elöl 6" külsö 2" belsö
Hátul 6,5" külsö 3,5" belső

A csapágyakkal idáig nem volt gond:)
Bocsi de ezzel most nem vagyok előrébb!
A felni mérete kéne márka, pl: 15" 7J vagy valami hasonló. :shock:
mert nem értesz hozzá... leírta hogy BBS versenyfelni és azt is leírta h 13 zoll... ha ezekből nem tudod, akkor már nincs miről tovább beszélni 8)
gofi2
szerszámadogató
Posts: 39
Joined: Sun Aug 06, 2006 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyíregyháza

Re: futómű

Post by gofi2 »

CAPRI-3 wrote:
gofi2 wrote:
capriv6 wrote:
A felni peremek a köv:
Elöl 6" külsö 2" belsö
Hátul 6,5" külsö 3,5" belső

A csapágyakkal idáig nem volt gond:)
Bocsi de ezzel most nem vagyok előrébb!
A felni mérete kéne márka, pl: 15" 7J vagy valami hasonló. :shock:
mert nem értesz hozzá... leírta hogy BBS versenyfelni és azt is leírta h 13 zoll... ha ezekből nem tudod, akkor már nincs miről tovább beszélni 8)
Ez igy is van nem értek hozzá!
Ezért vagyok most itt hogy tanuljak a "nagyoktól". Szeretnék régóta egy ilyen autót, most jött el az ideje, vagyis most vagyok a legközelebb hozzá, hogy legyen egy saját.
Így hogy már szoltatok könnyebb, De ha megkérhetlek benneteket fogalmazzatok egyszerüen hogy hozzá szokjam. pl: 8" r 13
Megértéseteket előre is köszönöm :oops:
Ha egy álom valóra válik. 2.9 24v
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

gofi2 wrote:Ez igy is van nem értek hozzá!
Ezért vagyok most itt hogy tanuljak a "nagyoktól". Szeretnék régóta egy ilyen autót, most jött el az ideje, vagyis most vagyok a legközelebb hozzá, hogy legyen egy saját.
Így hogy már szoltatok könnyebb, De ha megkérhetlek benneteket fogalmazzatok egyszerüen hogy hozzá szokjam. pl: 8" r 13
Megértéseteket előre is köszönöm :oops:
tényleg nem bántásból, de azért irtuk ugy hogy tényleg tanulj belőle. ez ugyanis nem sima 8Jx13R felni, hanem szerelhető. Ami annyit tesz, hogy van egy középső rész, egy belső és egy külsö perem, amit össze kell csavarozni. Lehet cserélgetni az összes elemét, mert nem mindegy hogy hány col jut belülre meg kivülre. tehát ha ilyen felnit akarsz venni, nem sok infót ad a 8Jx13R. meg kell mond hogy milyen középső részt szeretnél (átmérő, lukosztás, szin) és hány colos külsö és hány colos belső peremet. kell még hozzá két marék csavar, tömítés, és össze lehet rakni a felnit. Igazándiból itt nincs a felninek fix ET-je, mivel variálhatók a peremek, ezért az ET-t tudod variálni a cserélgetéssel. csak kurva sok pénz kell hozzá...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
gofi2
szerszámadogató
Posts: 39
Joined: Sun Aug 06, 2006 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyíregyháza

Re: futómű

Post by gofi2 »

bogyo28 wrote:tényleg nem bántásból, de azért irtuk ugy hogy tényleg tanulj belőle. ez ugyanis nem sima 8Jx13R felni, hanem szerelhető. Ami annyit tesz, hogy van egy középső rész, egy belső és egy külsö perem, amit össze kell csavarozni. Lehet cserélgetni az összes elemét, mert nem mindegy hogy hány col jut belülre meg kivülre. tehát ha ilyen felnit akarsz venni, nem sok infót ad a 8Jx13R. meg kell mond hogy milyen középső részt szeretnél (átmérő, lukosztás, szin) és hány colos külsö és hány colos belső peremet. kell még hozzá két marék csavar, tömítés, és össze lehet rakni a felnit. Igazándiból itt nincs a felninek fix ET-je, mivel variálhatók a peremek, ezért az ET-t tudod variálni a cserélgetéssel. csak kurva sok pénz kell hozzá...
Valahogy ez jöt le nekem is hogy nagyon sokba fog ez kerülni . köszi, de valami occso és jo megoldást keresek a felnire.
Ha egy álom valóra válik. 2.9 24v
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Re: futómű

Post by driver »

gofi2 wrote:... köszi, de valami occso és jo megoldást keresek a felnire.
figyu, már az sem olcsó megoldás, ha szép felniket akarsz jó gumikkal. te meg még szélesításről beszélsz.
sokan elégedettek vagyunk a gyári karosszériában elférő kerekekkel, úgy is szép egy capri!
pláne ha pénzed sincs rá, akkor ne is ezen a vonalon indulj el.
4 szép kerék, jó állapotú fékek, poliuretán szilentek, jó gumik és már így is százezres tételről beszélgetünk.
kicsit vegyél vissza az álmaidból, te is jobban jársz hidd el.
gofi2
szerszámadogató
Posts: 39
Joined: Sun Aug 06, 2006 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyíregyháza

Re: futómű

Post by gofi2 »

driver wrote:
gofi2 wrote:... köszi, de valami occso és jo megoldást keresek a felnire.
figyu, már az sem olcsó megoldás, ha szép felniket akarsz jó gumikkal. te meg még szélesításről beszélsz.
sokan elégedettek vagyunk a gyári karosszériában elférő kerekekkel, úgy is szép egy capri!
pláne ha pénzed sincs rá, akkor ne is ezen a vonalon indulj el.
4 szép kerék, jó állapotú fékek, poliuretán szilentek, jó gumik és már így is százezres tételről beszélgetünk.
kicsit vegyél vissza az álmaidból, te is jobban jársz hidd el.
Ezért járok végig minden vonalat mi az amit ki lehet hozni a gépből ezzel a pénzel
Ha egy álom valóra válik. 2.9 24v
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Re: futómű

Post by CAPRI-3 »

gofi2 wrote: Ezért járok végig minden vonalat mi az amit ki lehet hozni a gépből ezzel a pénzel
milyen pénzzel?
mert közhely, de minden csak pénz kérdése.
amit eddig itt a terveidből leszűrtünk az kb 1 mill.
a 24v olyan 300, 4 komoly széles felni 3-400, ehhez a kasztnimunka (szélesítés) és egy fény rá már félmillió feletti összeg lehet.
eközben rendbe kell tedd a futóművet, lengéscsillapítók, esetleg erősebb rugók (mert ugye a kocsi amitől beszélsz sor4 eredetileg) és kismillió kacat...
így gondoltad te is?
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: futómű

Post by Dozer »

És ez az egymillió még szerény is...nekem a granadám már veri a 3 milliót és még kész sincs..:-) A Scorpio cossimon csak futófelújítás kihegesztés és fényezés már túl van az 1 millán....szal autót építeni sok pénz...igaz mikor kész ezerszer többet ér mint bármelyik japán rizsrakéta....de minőságet nem adnak ingyen sehol
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: futómű

Post by Tibi »

Azt hiszem Trafo2000 mondta meg az okos képletet amivel meglehetősen pontos alsó becslést lehet adni a tervezett költségekre. Összeszámolsz mindent és beszorzod kettővel. :) Vicces de nem feltétlenül vicc.
1980 Capri MK3
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: futómű

Post by Árpi »

Tibi wrote:Azt hiszem Trafo2000 mondta meg az okos képletet amivel meglehetősen pontos alsó becslést lehet adni a tervezett költségekre. Összeszámolsz mindent és beszorzod kettővel. :) Vicces de nem feltétlenül vicc.
Jaja ez tényleg nem vicc. :cry: :cry:
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: futómű

Post by szszaby »

Az tuti hogy szorozni kell kettővel mert általában mindig közbejön valami.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: futómű

Post by Mad Max »

Én kb. 700 e-nél tartok, amit csak az autóra költöttem és az enyém sincs kész, igaz közeledik hozzá.... talán.
És ebben az összegben csak a festés és a kárpitozásra költöttem munkadíjat eddig....
Én még nem nyúltam a motorhoz, nincs befejezve a kárpitozás, felni festés, új abroncs, kipufogó, most hirtelen ennyi. Vagyis a felénél tartok.
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
Post Reply