futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Re: futómű

Post by CAPRI-3 »

igen, ugyanaz mint a versenyautóépítés, sem határidő, sem végösszeg nincs, csak hozzávetőleges kalkulációk.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Azt hiszem Trafo2000 mondta meg az okos képletet amivel meglehetősen pontos alsó becslést lehet adni a tervezett költségekre. Összeszámolsz mindent és beszorzod kettővel. :) Vicces de nem feltétlenül vicc.
nekem ugyanezt mondták a lakásfelujításra is, és ott is igazuk lett. kár hogy csak utólag mondták, igy még mindig nincs minden kész...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

Rendeltem az angoloktól néhány ilyet:

ESCORT/CAPRI TCA`s - NEW H/Duty Version - PAIR
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/pr ... s_id=13607" onclick="window.open(this.href);return false;
RD459HDproduct.jpg
RD459HDproduct.jpg (31.94 KiB) Viewed 5794 times
ezt írják róla a lapon:
Product Features:-
1. Inner bush housing increased diameter to 43mm.
2. Heavy Duty `I` section ribs increased thickness to 7.3mm.
3. Ball joint housing increased diameter to 43mm.
4. Section ball joint housing to main body increased to 17mm.
5. Inner TCA bore fully machined to accept Polysport / Race or heavy duty rubber bushes.
6. Outer TCA bore fully machined to accept Polysport / Race bushes or compression strut cone & link.
7. Extended thread length on taper pin.
8. Neoprene dust seal with deep retention groove.
9. Supplied with heavy duty outer TCS rubber bushes fitted.

Én ezekből vettem 1-1 párat:
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/pr ... s_id=11599" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/pr ... s_id=11598" onclick="window.open(this.href);return false;

első ránézésre tényleg erősebbnek tünik mint amit itthon lehet kapni, nehezebb és vastagabb. Ami viszont még lényeges, postával együtt olyan 19-20 pénz a pár (font árfolyam függő), amelyikben már a poli szilent van! (aki mg már vett szilentet annak elég a sima lengőkar is). Valamelyik nap összehasonlítom egy itthonival, hogy tényleg mások e a méretek, de szerintem aki cserélni akar lengőkart az valami ilyet tervezzen.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: futómű

Post by gizmo »

Üdv!

Erre kiváncsi vagyok, úgyis örök gond ez a lengőkar dolog... hiába van benne jó poly szilent, ha a gömbcsukló meghal félévente... ha beválik, én tuti vennék egy párat. Vagy esetleg rendeltél annyit, hogy van "felesleges"?:)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
gofi2
szerszámadogató
Posts: 39
Joined: Sun Aug 06, 2006 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyíregyháza

Re: futómű

Post by gofi2 »

CAPRI-3 wrote:
gofi2 wrote: Ezért járok végig minden vonalat mi az amit ki lehet hozni a gépből ezzel a pénzel
milyen pénzzel?
mert közhely, de minden csak pénz kérdése.
amit eddig itt a terveidből leszűrtünk az kb 1 mill.
a 24v olyan 300, 4 komoly széles felni 3-400, ehhez a kasztnimunka (szélesítés) és egy fény rá már félmillió feletti összeg lehet.
eközben rendbe kell tedd a futóművet, lengéscsillapítók, esetleg erősebb rugók (mert ugye a kocsi amitől beszélsz sor4 eredetileg) és kismillió kacat...
így gondoltad te is?
Ez így van! Azért nem akartam eddig belefolyni ilyenekbe, mert nincs a kézben a kocsi. Amint meglesz akkor már az Épülő vasak rovatban lesz látható munkásságom, a vele járó dolgokkal együtt. Ha már eljutottunk eddig akkor világosan beszélek. Igen egy misit gondoltam a gépre. ez jó meglátás volt.
Adottak: Egy nagyon jó állapotú gép. 6 éve lett teljesen kikasznizva, nagyon jelentéktelen hibák vannak rajta. 3 éve minden felújítva rugók leng. csill. szóval minden, akkor lett motor cserélve 2.0 sor helyett 2.8 V6 átfestve feketére -elvileg pesten csinálta valami capri guru- A gép fantasztikus!!! Minden átalakítva hozzá ment is a gép. Minden gyárira van megszerkesztve az ülések azok a ritka dolgok.
Tervek: megvétel eddig tartunk 250 e ft utánna vagy meghagyom ilyennek és papírozás után örömautózás persze a kötelező javításokkal. és egy 2.9 24v motorral. Talán ekkor tartanék 600 körül.
A másik terv, hogy menne rá egy kb 6-7 cm es oldalankénti szélesítés-a korábban megbeszélt dolgok miatt. utánna valahogy egy 2.9 24v motor ekkor teljes szétszedés fényezés és kárpitozás. Sok sok minden saját kezüleg-anyagi és persze a tökéletesség és az öröm miatt. Felni, örök probléma és még nincs döntés úgy mint a szín ügyében. Ekkor számításaim szerint kijönnék 1-1.2 ből.
alap 250
motor 300
kaszni 150
apróságok 150
a többi meg a mégnagyobb apróságok.
Tévedések itt is lehetnek, de azért járok már most mindent körül hogy ne akkor kelljen ha szét van szedve meg hát persze a meglepetések ilyenkor nem jönnek jól. Na ki is merítettem ezt a témakört egy kis időre, és talán nem is ide kellett volna írni ezt a kis gondolatmenetet. Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget, de ha megengeditek akkor ha szükség lesz rá akkor zavarkodom folyamatosan. :ru: :D
Ha egy álom valóra válik. 2.9 24v
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

gizmo wrote:Üdv!

Erre kiváncsi vagyok, úgyis örök gond ez a lengőkar dolog... hiába van benne jó poly szilent, ha a gömbcsukló meghal félévente... ha beválik, én tuti vennék egy párat. Vagy esetleg rendeltél annyit, hogy van "felesleges"?:)

g zorall nevü forumtársunk ha minden igaz ugy oldotta meg ezt a dolgot, hogy csináltatott a lengőkar végére egy zsírzószemes uj gömbfejet, kicsit nagyobbat mint a gyárit. még nem láttam hogy milyen lett, de elvileg ez is egy lehetőség, főleg mondjuk hogy ha az erősített lengőkarból csináltatni ilyet...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
SONI
T.O.C.B.
Posts: 908
Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: PÁKOZD

Re: futómű

Post by SONI »

gofi2 wrote:
Igen egy misit gondoltam a gépre. ez jó meglátás volt.


A másik terv, hogy menne rá egy kb 6-7 cm es oldalankénti szélesítés-a korábban megbeszélt dolgok miatt. utánna valahogy egy 2.9 24v motor ekkor teljes szétszedés fényezés és kárpitozás. Sok sok minden saját kezüleg-anyagi és persze a tökéletesség és az öröm miatt. Felni, örök probléma és még nincs döntés úgy mint a szín ügyében. Ekkor számításaim szerint kijönnék 1-1.2 ből.
alap 250
motor 300
kaszni 150
apróságok 150
a többi meg a mégnagyobb apróságok.
Tévedések itt is lehetnek..........
Ennyiből ez nem fog kijönni az biztos. Úgy a duplájából valószinübb .........
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: futómű

Post by TÉCSÉ »

Nagyjából sikerült megúsznom ezt a menetet (szélesítés helyett spoiler és hátsó szárny) , kárpitozással kiegészítve 2.2 M Ft-ból..... (1,2 - 1,3 volt az induló költségvetés)
Kb. ennyit az 1 misiről..... :?
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

Na ma a Sunyával végeztünk egy kis összehasonlító elemzést a gyári (eredeti FORD) és az erősített lengőkar között:

jóval vastagabb a cucc, amit a képeken is látható. a szép uj az erősített, a koszos a gyári:
DSC00322.JPG
DSC00323.JPG
DSC00324.JPG
DSC00325.JPG
DSC00326.JPG
DSC00327.JPG
DSC00328.JPG

remélem látszik a képeken, hogy nagyobb a gömbfej mérete, vastagabb a végén is az anyag és maga az egésznek a szára is. Ezt 2 féle poliuretán szilentel lehet kapni, soprt (sárga) és verseny (piros) szinü. A képen látható narancs szinü a deflex féle:
DSC00331.JPG
Mint az látszik, más a kialakítása mint a deflexes szilent, ez azért van mert az erősített lengőkarnak nem kupos a belseje hanem sima átmenő furatos:
DSC00332.JPG
DSC00333.JPG
Ha valakinek mezei lengőkarja van, abba nem jó ez a szilent és fordítva.
Csináltunk egy összehasonlítást is, hogy ugyanakkora erővel nyomva mennyire deformálódnak a szilentek, ill. hogy mennyire nyomhatóak össze, ill. hogy mennyire kemények. (Sunya kezében beépítet nyomatékmérő van ha valaki azt hinné hogy jobban nyomta az egyiket mint a másikat :lol: ):
DSC00334.JPG
DSC00335.JPG
DSC00336.JPG
Mint látható a deflex féle a legpuhább, a verseny meg szinte mintha müanyag lenne, alig nyomható össze. Magyarul lehet válogatni ki milyen futóművet szeretne.

Nekem van 2 pár eredeti ford lengőkarom, ha valaki arra végyik deflexes poli szilentel 10 pénzért adok egy párat..:
DSC00337.JPG
DSC00338.JPG
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: futómű

Post by gizmo »

Üdv!

Meggyőző!:) Ha rendelnél még ebből az erősítettből, akkor én vevő lennék egy párra... a postaköltségen spórolnánk, ha nem mindenki magának rendelne 1-1 párat... kinek kellene még? 8)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
gofi2
szerszámadogató
Posts: 39
Joined: Sun Aug 06, 2006 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyíregyháza

Re: futómű

Post by gofi2 »

TÉCSÉ wrote:Nagyjából sikerült megúsznom ezt a menetet (szélesítés helyett spoiler és hátsó szárny) , kárpitozással kiegészítve 2.2 M Ft-ból..... (1,2 - 1,3 volt az induló költségvetés)
Kb. ennyit az 1 misiről..... :?
Kénytelen leszek elfogadni mert sokan vagytok egy véleményen. Körülbelüli árakat a hozzá tartozó munkákkal tudnál mondani? Tudni szeretném hol mentem el ennyire!
Másoktól is szívesen fogadom!
Köszi
Ha egy álom valóra válik. 2.9 24v
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: futómű

Post by szszaby »

Hogy legyen ellenpélda is, nekem a felújítás ami állt a lakatolás, festés,motorcsere,váltócsere, futómű felújítás, tetőkárpit csere, nekem anyagilag csak 250-be fájt.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: futómű

Post by Tibi »

szszaby wrote:Hogy legyen ellenpélda is, nekem a felújítás ami állt a lakatolás, festés,motorcsere,váltócsere, futómű felújítás, tetőkárpit csere, nekem anyagilag csak 250-be fájt.
Najóvan Szabi de nem ez az általános eset, mert te MINDENT magadnak csináltál.
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

gofi2 wrote:
TÉCSÉ wrote:Nagyjából sikerült megúsznom ezt a menetet (szélesítés helyett spoiler és hátsó szárny) , kárpitozással kiegészítve 2.2 M Ft-ból..... (1,2 - 1,3 volt az induló költségvetés)
Kb. ennyit az 1 misiről..... :?
Kénytelen leszek elfogadni mert sokan vagytok egy véleményen. Körülbelüli árakat a hozzá tartozó munkákkal tudnál mondani? Tudni szeretném hol mentem el ennyire!
Másoktól is szívesen fogadom!
Köszi
én évek alatt költöttem az autora és nem számoltam, de szerintem a fő hiba nálad is a szokásos, hogy te csak a fő dolgokat számolod, a közben jövő kis apró dolgokat nem. és az a sok kis 10-20 ezres a végén simán hozzádobja a hiányt
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: futómű

Post by Pudva »

Tibi wrote:
szszaby wrote:Hogy legyen ellenpélda is, nekem a felújítás ami állt a lakatolás, festés,motorcsere,váltócsere, futómű felújítás, tetőkárpit csere, nekem anyagilag csak 250-be fájt.
Najóvan Szabi de nem ez az általános eset, mert te MINDENT magadnak csináltál.
És még a pizzát sem kellett fizetned, mert nekem is sok dolgot más csinál(t) baráti alapon, de azt is illik! valamivel honorálni...
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Post Reply