karburátor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: karburátor

Post by Töcs »

Köszönöm a tanácsokat Tomtom, majd jobban beleásom magam a dolgokba, remélem sikerül valami jobbat kihozni belőle mert ez így most nem jó az biztos. :(
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: karburátor

Post by Marco »

Fel a fejjel Töcsikém!!! Én meg most fogom szétkapni a másik karbit amit kaptam a vas-hoz ugy hogy majd jó lenne ha te is ott lennél és szemrevételeznéd a folyamatot mert fingom sincs hogy kell szétkCapni :) :ba:
1979 Sárgaság 2.0 v6
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: karburátor

Post by Töcs »

Marcocapri wrote:Fel a fejjel Töcsikém!!! Én meg most fogom szétkapni a másik karbit amit kaptam a vas-hoz ugy hogy majd jó lenne ha te is ott lennél és szemrevételeznéd a folyamatot mert fingom sincs hogy kell szétkCapni :) :ba:

Rám számíthatsz a széteszedésnél, de az összerakáshoz találj mást :lol:
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: karburátor

Post by Zacy »

Lenne egy fontos kérdésem. Az én kocsimon vizes indítású karburátor van. Ma vettem egy komplett 2.0 V6-ot, amiért köszönet Blantnak és TéCsének a szállításért. Na a kérdés, a karbin, ami a blokkhoz volt elektromos a hidegindítás. A szívósor elején a vízkamra amiből jönnek ki a csövek van benne egy gomba. Sejtéseim szerint az felel a hidegindításért, ha nem így van akkor rosszul gondolkodom. Kérdésem lenne továbbá hogy ezen a karbin a gázszabályzó fogaskeréknél van egy ütköző, se cső se semmi rajta. Alapjárat állító csavar nincs. Kérdésem lenne hogy a gombának van-e köze a hidegindításhoz, ha igen mekkora feszültség megy rá, valamint hogyan állítok alapjáratot?


Hálás köszönet a válaszért.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

Zacy wrote:Lenne egy fontos kérdésem. Az én kocsimon vizes indítású karburátor van. Ma vettem egy komplett 2.0 V6-ot, amiért köszönet Blantnak és TéCsének a szállításért. Na a kérdés, a karbin, ami a blokkhoz volt elektromos a hidegindítás. A szívósor elején a vízkamra amiből jönnek ki a csövek van benne egy gomba. Sejtéseim szerint az felel a hidegindításért, ha nem így van akkor rosszul gondolkodom. Kérdésem lenne továbbá hogy ezen a karbin a gázszabályzó fogaskeréknél van egy ütköző, se cső se semmi rajta. Alapjárat állító csavar nincs. Kérdésem lenne hogy a gombának van-e köze a hidegindításhoz, ha igen mekkora feszültség megy rá, valamint hogyan állítok alapjáratot?


Hálás köszönet a válaszért.
az elektromos hidegindítás a generátor csillagpontjáról kapja a feszültséget. ha kell nálam az udvaron megnézhetsz egyet...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: karburátor

Post by Zacy »

Sajnos nem tudok elmenni hozzád. De arra ma rájöttem hogy szívósort is kell cserélnem, mert a szívósor elején lévő keverőtér nem egyforma, nincs benne a gombának a helye. Hogyan tudok levenni a generátorról 7V-ot? A másik fontos dolog pedig hogy a gombához menő szálnak is 7V-nak kell lennie? Ha igen egy sima ellenállattal csökkentsem a feszültséget? Bocs a sok kérdésért de még nem csináltam ilyet. A karbit teljesen szétszedtem, át mostam finoman lúggal az oxid miatt, utána Brigeciollal, majd forróvizes mosás és most megkapja a nitrós mosást is. Egy úszót kell benne cserélnem, remélem lehet hozzá kapni, tömítéseket meg hamar megcsinálom hozzá. Milyen állítási lehetőségek vannak a karbin? mert ezen csak egy csavar van amit lehet tekergetni, a többi mind fix. Segítség kelle nekem ebben a témában a bekötéssel mindennel együtt. Az elektromossághoz béna vagyok :( :(
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: karburátor

Post by Zacy »

Zacy wrote:Sajnos nem tudok elmenni hozzád. De arra ma rájöttem hogy szívósort is kell cserélnem, mert a szívósor elején lévő keverőtér nem egyforma, nincs benne a gombának a helye. Hogyan tudok levenni a generátorról 7V-ot? A másik fontos dolog pedig hogy a gombához menő szálnak is 7V-nak kell lennie? Ha igen egy sima ellenállattal csökkentsem a feszültséget? Bocs a sok kérdésért de még nem csináltam ilyet. A karbit teljesen szétszedtem, át mostam finoman lúggal az oxid miatt, utána Brigeciollal, majd forróvizes mosás és most megkapja a nitrós mosást is. Egy úszót kell benne cserélnem, remélem lehet hozzá kapni, tömítéseket meg hamar megcsinálom hozzá. Milyen állítási lehetőségek vannak a karbin? mert ezen csak egy csavar van amit lehet tekergetni, a többi mind fix. Segítség kelle nekem ebben a témában a bekötéssel mindennel együtt. Az elektromossághoz béna vagyok :( :(
Egy bekötési skiccrajz is elég lenne....
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Kokusz
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Wed Apr 11, 2007 12:57 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: karburátor

Post by Kokusz »

Zacy wrote:
Zacy wrote:Sajnos nem tudok elmenni hozzád. De arra ma rájöttem hogy szívósort is kell cserélnem, mert a szívósor elején lévő keverőtér nem egyforma, nincs benne a gombának a helye. Hogyan tudok levenni a generátorról 7V-ot? A másik fontos dolog pedig hogy a gombához menő szálnak is 7V-nak kell lennie? Ha igen egy sima ellenállattal csökkentsem a feszültséget? Bocs a sok kérdésért de még nem csináltam ilyet. A karbit teljesen szétszedtem, át mostam finoman lúggal az oxid miatt, utána Brigeciollal, majd forróvizes mosás és most megkapja a nitrós mosást is. Egy úszót kell benne cserélnem, remélem lehet hozzá kapni, tömítéseket meg hamar megcsinálom hozzá. Milyen állítási lehetőségek vannak a karbin? mert ezen csak egy csavar van amit lehet tekergetni, a többi mind fix. Segítség kelle nekem ebben a témában a bekötéssel mindennel együtt. Az elektromossághoz béna vagyok :( :(
Egy bekötési skiccrajz is elég lenne....
...na egy hasonló pillanatomban löktem oda egy szakembernek a kocsit, hogy csinálja meg... :shock: :P

Nálam az elektromos szívató a negatívot a gombán keresztül kapja (ami a blokk tetjén/elején van) az hőtöl függöen adja tovább a megfelelő szuflát. Tehát a gombától megy a negatív, a karburátoron lévő hidegindító/szivató egységre, a pozitívot meg valahonnan közvetlenben kapja (hogy honnan azt most nem tudom)
üdv, Kokusz
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: karburátor

Post by CapriTurbo »

Csak megjegyezném, hogy ha van jó vizes dúsító vezérlőd, az cserélhető az elektromossal, ha nincs, és kell, akkor adok.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

Kokusz wrote:
Zacy wrote:
Zacy wrote:Sajnos nem tudok elmenni hozzád. De arra ma rájöttem hogy szívósort is kell cserélnem, mert a szívósor elején lévő keverőtér nem egyforma, nincs benne a gombának a helye. Hogyan tudok levenni a generátorról 7V-ot? A másik fontos dolog pedig hogy a gombához menő szálnak is 7V-nak kell lennie? Ha igen egy sima ellenállattal csökkentsem a feszültséget? Bocs a sok kérdésért de még nem csináltam ilyet. A karbit teljesen szétszedtem, át mostam finoman lúggal az oxid miatt, utána Brigeciollal, majd forróvizes mosás és most megkapja a nitrós mosást is. Egy úszót kell benne cserélnem, remélem lehet hozzá kapni, tömítéseket meg hamar megcsinálom hozzá. Milyen állítási lehetőségek vannak a karbin? mert ezen csak egy csavar van amit lehet tekergetni, a többi mind fix. Segítség kelle nekem ebben a témában a bekötéssel mindennel együtt. Az elektromossághoz béna vagyok :( :(
Egy bekötési skiccrajz is elég lenne....
...na egy hasonló pillanatomban löktem oda egy szakembernek a kocsit, hogy csinálja meg... :shock: :P

Nálam az elektromos szívató a negatívot a gombán keresztül kapja (ami a blokk tetjén/elején van) az hőtöl függöen adja tovább a megfelelő szuflát. Tehát a gombától megy a negatív, a karburátoron lévő hidegindító/szivató egységre, a pozitívot meg valahonnan közvetlenben kapja (hogy honnan azt most nem tudom)
ez egyenes út a készülék halálához....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

tud valaki fomoco 1250 (egytorkú 1.6-hoz) karbihoz úszószint adatot?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: karburátor

Post by DavidMolnar »

tomtom wrote:tud valaki fomoco 1250 (egytorkú 1.6-hoz) karbihoz úszószint adatot?
28,35mm
Image
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

ennyi hely nincs benne.
most 10, 13 mm. a fedlap és az úszó teteje között tömítéssel.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: karburátor

Post by DavidMolnar »

tomtom wrote:ennyi hely nincs benne.
most 10, 13 mm. a fedlap és az úszó teteje között tömítéssel.
karbi.jpg
karbi.jpg (83.23 KiB) Viewed 5534 times
így?
Image
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

így ok.
köszi! :ru:
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Post Reply