dühöngő

kötetlen topic...:)

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: dühöngő

Post by DavidMolnar »

Amíg vaf szenzoros az EFI addig elég a torlólap jeladóját utánállítani. Karbinál mennyiség csavart kell állítani, esetlegesen átmeneti rendszert is.
Ami biztos 100% E85 üzemnél:
-jóval nagyobb előgyújtást lehet állítani (2.0 Pintomon +14fok)
-15-40% plusz fogyasztás, beállítástól függően
-fordulatszám végén elfogy EFI rendszernél
-friss benzinszűrő és kötelező előtétszűrő alkalmazása
-gyönyörű, tiszta égéstér
-hidegben nehezebb indíthatóság és szarabb alapjárat
Image
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: dühöngő

Post by daniv6 »

Azóta kaptam egy választ az E85 alkalmazhatóságára.

"Csak olyan rendszerben használható, amit erre (is)terveztek, és erre külön kitértek a a típus kézikönyvében. A karbinál, csak direkt etanolos üzemre tervezett karbi használható, ui. a szer rendkívüli maró hatása miatt megöli a karburátort. Inj-os oknál növelni kell az üzemanyagnyomást... "
csak azért is......batman
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: dühöngő

Post by Bogyo28 »

daniv6 wrote:Azóta kaptam egy választ az E85 alkalmazhatóságára.

"Csak olyan rendszerben használható, amit erre (is)terveztek, és erre külön kitértek a a típus kézikönyvében. A karbinál, csak direkt etanolos üzemre tervezett karbi használható, ui. a szer rendkívüli maró hatása miatt megöli a karburátort. Inj-os oknál növelni kell az üzemanyagnyomást... "
ez a marketing duma arra, hogy vegyél valami drága cuccot a kocsidhoz ha etanolt akarsz használni. a gumicsöveket érdemes ujra cserélni, meg a szürőket is, mivel sokkal jobban feloldja a szart a tankban mint a benzin. jópáran próbálták már itthon is karbival meg efivel is, nem kell lecserélni az egész rendszert...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: dühöngő

Post by Süni »

2 hete tiszta E85-el járok. (Fiat Uno 1.0 ie). Az égvilágon semmi nem változott, csak több lóvé maradt a zsebemben.
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: dühöngő

Post by Zacy »

No akkor holnap lecserélem a csöveket és elmegyek hozok 5 liter bioetanolt mert üres a tank, majd megírom mi történt.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: dühöngő

Post by tomtom »

Süni wrote:2 hete tiszta E85-el járok. (Fiat Uno 1.0 ie). Az égvilágon semmi nem változott, csak több lóvé maradt a zsebemben.

cseréltél csövet, vagy vmit?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: dühöngő

Post by Süni »

tomtom wrote:
Süni wrote:2 hete tiszta E85-el járok. (Fiat Uno 1.0 ie). Az égvilágon semmi nem változott, csak több lóvé maradt a zsebemben.

cseréltél csövet, vagy vmit?
Az égvilágon semmit. Több haver Suzukival fél-1 éve E85-el jár, hibátlan üzemeléssel. Most mértem fogyasztást, 7 decivel magasabb, mint benzinnel. Na jó a gyújtást eltekergettem kicsit.
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: dühöngő

Post by Zacy »

Naszóval, beleöntöttem, tekertem a benzin-levegőn picit és standard gyújtással hidegen is beindult, dadogott picit, de amint elkezdett melegedni jó lett, az 5 liter etanollal mentem óra szerint 40km-t mire megállt. Sem füst, sem kehe, sem csőszétmaródás sem semmi nem történt, csak fura a szag amit az ember húz maga után, ma elmentem és hoztam 50 litert 10 darab ezresért, ez benzinből 15 pengő lett volna. Hja, és normál üzem mellett 1-2 lityával eszik többet úgy, hogy csak vaktában tekertem a csavaron. Nem mindegy hogy 100 km 10 liter benya 3100Ft-ért, vagy 12 liter etanol 2400 forintért!!!!!!!!!

Hja, meg furcsa mód nem melegedett be olyan gyorsan és annyira mint eddig, de ez lehet az óra hibája....
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: dühöngő

Post by Bogyo28 »

Zacy wrote:Naszóval, beleöntöttem, tekertem a benzin-levegőn picit és standard gyújtással hidegen is beindult, dadogott picit, de amint elkezdett melegedni jó lett, az 5 liter etanollal mentem óra szerint 40km-t mire megállt. Sem füst, sem kehe, sem csőszétmaródás sem semmi nem történt, csak fura a szag amit az ember húz maga után, ma elmentem és hoztam 50 litert 10 darab ezresért, ez benzinből 15 pengő lett volna. Hja, és normál üzem mellett 1-2 lityával eszik többet úgy, hogy csak vaktában tekertem a csavaron. Nem mindegy hogy 100 km 10 liter benya 3100Ft-ért, vagy 12 liter etanol 2400 forintért!!!!!!!!!

Hja, meg furcsa mód nem melegedett be olyan gyorsan és annyira mint eddig, de ez lehet az óra hibája....
kevésbé is fog melegedni, ez is egyik előnye a dolognak. egy mezei szűrőt még érdemes berakni a karbi elé, mert azé a tankod má csak 30 év körüli, és az etanol igen jól tisztára fogja mosni, és nem árt ha a lemosott kosz nem a karbiban akad fenn.... :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: dühöngő

Post by Zacy »

a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető... :twisted: :twisted:
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: dühöngő

Post by Bogyo28 »

Zacy wrote:a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető... :twisted: :twisted:
jó az, max ha eltömödik 300-é veszel egy másikat azt gyerünk tovább... bár én már jártam ugy hogy az olcso fajta volt bent, amiben nem papir hanem müanyag rács a szürő, és a motortér hőjétől megolvadt a belső müanyag és faszán elzárt mindent. de az 1000 ft körüli ténylegesen papir szürők már jók....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: dühöngő

Post by Süni »

Bogyo28 wrote:
Zacy wrote:a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető... :twisted: :twisted:
jó az, max ha eltömödik 300-é veszel egy másikat azt gyerünk tovább... bár én már jártam ugy hogy az olcso fajta volt bent, amiben nem papir hanem müanyag rács a szürő, és a motortér hőjétől megolvadt a belső müanyag és faszán elzárt mindent. de az 1000 ft körüli ténylegesen papir szürők már jók....
Ki kell, hogy javítsalak. Ami műanyag hálós, az nem benzinszűrő, hanem gázolaj, és nem a hőtől rogyott össze, hanem a benya megoldotta. ;)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: dühöngő

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
Bogyo28 wrote:
Zacy wrote:a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető... :twisted: :twisted:
jó az, max ha eltömödik 300-é veszel egy másikat azt gyerünk tovább... bár én már jártam ugy hogy az olcso fajta volt bent, amiben nem papir hanem müanyag rács a szürő, és a motortér hőjétől megolvadt a belső müanyag és faszán elzárt mindent. de az 1000 ft körüli ténylegesen papir szürők már jók....
Ki kell, hogy javítsalak. Ami műanyag hálós, az nem benzinszűrő, hanem gázolaj, és nem a hőtől rogyott össze, hanem a benya megoldotta. ;)
na, legalább ujjabb rejtély oldodott meg a kis agyamban. persze nem gázolaj szűrőként vettem.... 8) :lol: :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: dühöngő

Post by daniv6 »

Újabb szopacs az öreg vasaknak, évente műszaki vizsga :h:
Megint a kisember a célpont, pedig ők kevesebb pénzükből kevesebb km-t tesznek meg adott idő alatt. Ki érti ezt? És miért hagyják ezt valakik?
Ha eltörlik a külön zöldkártyát, és maga a műszaki nem lesz drágább, akkor talán nem olyan nagy bukta.
csak azért is......batman
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: dühöngő

Post by capriv6 »

daniv6 wrote:Újabb szopacs az öreg vasaknak, évente műszaki vizsga :h:
Megint a kisember a célpont, pedig ők kevesebb pénzükből kevesebb km-t tesznek meg adott idő alatt. Ki érti ezt? És miért hagyják ezt valakik?
Ha eltörlik a külön zöldkártyát, és maga a műszaki nem lesz drágább, akkor talán nem olyan nagy bukta.

Olyat úgy sem fognak csinálni, hogy az autósoknak jobb legyen...
Ök. vannak sokan őket lehet lehúzni zsetonnal. Akinek meg nem tetszik, az járjon gyalog (így gondolják)
Post Reply