váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: váltók

Post by FEFE »

Lacóka wrote:
FEFE wrote:
Lacóka wrote:Kösz az infót!

Akkor megy piacra a komplett 4x4-es hajtáslánc, váltóstól difistől, osztóművestől.
Most van bontás alatt a drága.
Végül is jó a váltóm a capriba, csak gondoltam, ha ez jó bele akkor meghagyom tartaléknak, sose tudni alapon.
Ne rakd sehova!!!!!

Engem lehet érdekel!!

Komplett hajtáslánc??? Hátsó difi is megvan??? Esetleg a kormányműve is megvan??
Igen, megvan a kormánymű, szervóstú-szivattyústú stű, hátsó difi, kardán. Komlett az egész.
Kasztni is.Végül is az egész autó összepakolható lenne Sokáig vajúdtam rajta, hogy megcsináljam-e, de nincs mos úgy pénz.
Küldj egy telefonszámot PÜ ben légyszives és akkor megbeszéljük!!
Lacóka
márokosanistudnézni
Posts: 50
Joined: Thu Feb 10, 2005 9:28 pm

Re: váltók

Post by Lacóka »

Küldj egy telefonszámot PÜ ben légyszives és akkor megbeszéljük!![/quote]


Üdv!
Ment a Pü a telszámmal.
User avatar
Kassy
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Nov 04, 2007 5:04 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Piliscsaba

Re: váltók

Post by Kassy »

A szerelöm érdeklödik hogy nem tudna e valaki elado váltót egy 2000 V6-os taunusba. Mindegy hogy 4 v 5 sebességes. Ha volna ilyen valakinek dobjon egy árat és tel számot p.üzibe, és továbbitom neki. Köszönöm. 8)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Kassy wrote:A szerelöm érdeklödik hogy nem tudna e valaki elado váltót egy 2000 V6-os taunusba. Mindegy hogy 4 v 5 sebességes. Ha volna ilyen valakinek dobjon egy árat és tel számot p.üzibe, és továbbitom neki. Köszönöm. 8)
4 gangos van...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Kassy
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Nov 04, 2007 5:04 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Piliscsaba

Re: váltók

Post by Kassy »

Ok. Továbbitom neki a számod ha nem gond aztán felkeres ha aktuális. Még egyenlöre sok munkát adtam neki ugyhogy szegény taus vár a sorára... :)
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: váltók

Post by Zacy »

Guba István wrote:Na, megcsináltuk a váltót, fél siker...szimmering cserék, kopottak voltak jócskán. A kulisszánál is a műanyag perselyek, azokat esztergáltam passzentosat az jó lett. Viszont a váltóban van egy előtét tengely, aminek a vége félig kilóg a hátsó kihajtás alu deklije alól. Na ott folyik az olaj. Azthiszem az komolyabb beavatkozást igényel.....
A kulissza felújításon én is átestem, csak ajánlani tudom minden olyan embernek aki ilyen váltóval küzd. A kulissza felújítás után az ember mintha másik autóban ülne!
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
Tom
szerszámadogató
Posts: 31
Joined: Sun May 25, 2008 10:54 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Csömör

Re: váltók

Post by Tom »

Hello!

Hol lehet ilyen perselyeket legyártatni?
Ezt a műveletet én is megejteném! Jó lenne,ha a váltó karom nem lenne olyan mint a habverő! :lol:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Tom wrote:Hello!

Hol lehet ilyen perselyeket legyártatni?
Ezt a műveletet én is megejteném! Jó lenne,ha a váltó karom nem lenne olyan mint a habverő! :lol:
Az esztergályosnál. 8)
Ford Capri MkI Essex
User avatar
krasznai
szerszámadogató
Posts: 22
Joined: Tue Sep 01, 2009 12:27 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Pomàz (pest megye)

Re: váltók

Post by krasznai »

Sziasztok!

Nem régota van caprim(uj forum tag :mrgreen: ) és ugy vettem hogy màr olyan hangot adott a vàlto mint egy repülögép, mert rosszak a csapàgyak és talàn màs is. Külömben jol vàlt.
Még nem szedtem szét mert nem volt idöm.
Olvasgattam a forumot és ha jol értettem nekem egy type-F vàltom van a 2L v6 80' caprimba
(4 sebességes).
Ugy hogy goldoltam rakok bele egy type-9 vàltot hogy legyen 5 sebességes.
Van egy kis kérdésem:
Ha meglenne a type-9es mit kéne még szerezni hogy bemenjen a uj a öreg vàlto helyett?
és a harang ami most van benne(gondolom v6) az passzol a type-9es hez vagy külön kell szerezni?

(ha valakinek van elado type-9 érdekel!)

Köszi elörre a segitséget :)
'80 MK III 2.0L V6
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Nitrobuster »

krasznai wrote:Sziasztok!

Nem régota van caprim(uj forum tag :mrgreen: ) és ugy vettem hogy màr olyan hangot adott a vàlto mint egy repülögép, mert rosszak a csapàgyak és talàn màs is. Külömben jol vàlt.
Még nem szedtem szét mert nem volt idöm.
Olvasgattam a forumot és ha jol értettem nekem egy type-F vàltom van a 2L v6 80' caprimba
(4 sebességes).
Ugy hogy goldoltam rakok bele egy type-9 vàltot hogy legyen 5 sebességes.
Van egy kis kérdésem:
Ha meglenne a type-9es mit kéne még szerezni hogy bemenjen a uj a öreg vàlto helyett?
és a harang ami most van benne(gondolom v6) az passzol a type-9es hez vagy külön kell szerezni?

(ha valakinek van elado type-9 érdekel!)

Köszi elörre a segitséget :)

Váltót általában harangal szokták adni. Annyit tudok, hogy az N-es és a Type9 váltó harang ugyan az legalább is sorosnál. Be kell szerezned egy sűrű ricnis kardánt is. Lehet komplett, vagy elég csak az eleje.
A váltó tartó bakot át kell alakítani.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
krasznai
szerszámadogató
Posts: 22
Joined: Tue Sep 01, 2009 12:27 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Pomàz (pest megye)

Re: váltók

Post by krasznai »

kösz a tippet.
:roll:
'80 MK III 2.0L V6
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: váltók

Post by holecz »

krasznai wrote:Sziasztok!

Nem régota van caprim(uj forum tag :mrgreen: ) és ugy vettem hogy màr olyan hangot adott a vàlto mint egy repülögép, mert rosszak a csapàgyak és talàn màs is. Külömben jol vàlt.
Még nem szedtem szét mert nem volt idöm.
Olvasgattam a forumot és ha jol értettem nekem egy type-F vàltom van a 2L v6 80' caprimba
(4 sebességes).
Ugy hogy goldoltam rakok bele egy type-9 vàltot hogy legyen 5 sebességes.
Van egy kis kérdésem:
Ha meglenne a type-9es mit kéne még szerezni hogy bemenjen a uj a öreg vàlto helyett?
és a harang ami most van benne(gondolom v6) az passzol a type-9es hez vagy külön kell szerezni?

(ha valakinek van elado type-9 érdekel!)

Köszi elörre a segitséget :)
Szia!!Kit tisztelhetünk személyedben???? :arrow: http://www.fordcapri.hu/forford3/viewtopic.php?f=1&t=4" onclick="window.open(this.href);return false; :idea:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
Lacóka
márokosanistudnézni
Posts: 50
Joined: Thu Feb 10, 2005 9:28 pm

Re: váltók

Post by Lacóka »

Sziasztok!

Kérdés:

A problémám a következő:
caprimban 2.3V6-T9 váltó. Na most. A mocit ki kell vennem, mert több sebből vérzik, felújítás lesz. Addig is, míg ez meg lesz /ki tudja mikor, lóvé stb./ beleraknék egy 2.0 V6 mocit, mert hogy az van kompletten, és kurva jó állapotban.
Viszont azt tudom, hogy ezzel van egy kis bibi. Végignyálaztam a váltós topicot, de nem teljesen világos a diferencia.
Ha jól tudom a 2.0 V6 főtengely végében a csapágy, és a nyelestengely végének átmérője adja a probléma gyökerét.
Jól tudom?? Vagy van még más is?
Hogyan orvosolható a probléma?? A váltót, a nyelestengelyt nem akarnám bántani, mert előbb-utóbb/legkésőbb tavasszal/ az eredeti 2.3 moci vissszamenne a gépbe.
Azért lenne jó tudni, mert akkor rákészülve a dolgokra, "pillanatok" alatt meg van a dolog. Egyik kivesz, másik berak., oszt használhatom tovább a kicsikét.


Köszönettel várnám a válaszotokat!
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: váltók

Post by Dozer »

ki kell cserélni a kis csapágyat egy görgőkosárra, méreteket mérd le csapágyboltba be és kész is vagy..:-)
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
Lacóka
márokosanistudnézni
Posts: 50
Joined: Thu Feb 10, 2005 9:28 pm

Re: váltók

Post by Lacóka »

Dozer wrote:ki kell cserélni a kis csapágyat egy görgőkosárra, méreteket mérd le csapágyboltba be és kész is vagy..:-)
Szóval kapható megfelelő méretű csapágy a főtengelybe!!
Ok! Nagyon köszönöm a tájékoztatást uram!

Üdv!
Post Reply