érdekes dolgok a nagyvilágból:)

kötetlen topic...:)

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Nitrobuster »

Nem hinném, hogy egy stock 2,3 6000-et forogna főleg 5-ben terhelve. Főleg, hogy 5300 felett esik a teljesítmény.Ha a gyári 2,8i hosszabb végáttétellel és forgósabb mocival megy 210-et. Igaz 120 kilóval nehezebb is. Mondjuk ha gps-el mérted lehet igaz is.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Midnight Blue »

capriv6 wrote:Már korábbam megmondtam a végáttételt ki lehet számolni :burn: a motor fordulatszáma a fontos.
Motor fordulat/vátó áttétel/difi arányszám X Kerékátmérő X 60 /1000 =.....Km/h
Példa: 6000Rpm/0,82/3,44 X 1,82m X 60 / 1000= 232,7 Km/h

Gumik:
235/50 R13 Kerék átmérő= 1,77m
205/60 R13 Kerék átmérő= 1,82m
Azta azt nem értem, hogy " kerék átmérő=1,82m"
A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
Az Isteni Capri !
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by capriv6 »

Midnight Blue wrote:
capriv6 wrote:Már korábbam megmondtam a végáttételt ki lehet számolni :burn: a motor fordulatszáma a fontos.
Motor fordulat/vátó áttétel/difi arányszám X Kerék külete X 60 /1000 =.....Km/h
Példa: 6000Rpm/0,82/3,44 X 1,82m X 60 / 1000= 232,7 Km/h

Gumik:
235/50 R13 Kerék külete= 1,77m
205/60 R13 Kerék külete= 1,82m
Azta azt nem értem, hogy " Kerék külete=1,82m"
A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!

Kerék külete az méter ;-)
A 0,82 az a T9 ötödik fokozat....
Ha negyedikben akarsz számolni akkor csak 1 lessz amivel osztanod kell!
Last edited by capriv6 on Sat Apr 03, 2010 10:38 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Bogyo28 »

Midnight Blue wrote:A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
az a teljesítmény mérés amiről te beszélsz!!!! miért kellene 4-ben végsebességet számolni, amikor 5-ben többet megy? ha meg van 6-k, akkor abban...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Midnight Blue »

Bogyo28 wrote:
Midnight Blue wrote:A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
az a teljesítmény mérés amiről te beszélsz!!!! miért kellene 4-ben végsebességet számolni, amikor 5-ben többet megy? ha meg van 6-k, akkor abban...
Hát pedig amikor a szakmát tanultam ( és amikor a Capri-k gyíártódtak) a teljesítményt még számolni szokták. Ez a teljesítmény mérés, a számítógépek vívmánya. De nem erről beszéltem!!!
Tehát maradjunk a végsebességnél! Miért 5.-ben többet megy? Van ami igen, van ami meg nem ! Pont ezért kell mérni a direkt fokozatban. (Még mindig Capriról beszélünk és nem a mai sportkocsikról) Az 5. nem arra vala , hogy nagyobb legyen a végsebesség, hanem azért, hogy kisebb legyen a fogyasztás. A hatodikat most itt kihagynám, mert ilyen Caprit még nem láttam. Szóval ott 5.-ben már komolyan bejátszik egy két ...állat. A hajtómű ellen, meg a gördülési ellen, és leginkább a légellen...állat. ;-)
Az Isteni Capri !
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Midnight Blue »

capriv6 wrote:
Kerékátmérő az méter ;-)
A 0,82 az a T9 ötödik fokozat....
Ha negyedikben akarsz számolni akkor csak 1 lessz amivel osztanod kell!
Értem én! De nem a kerék kerülete a 1,82m :?:
Az Isteni Capri !
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Bogyo28 »

Midnight Blue wrote:
Bogyo28 wrote:
Midnight Blue wrote:A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
az a teljesítmény mérés amiről te beszélsz!!!! miért kellene 4-ben végsebességet számolni, amikor 5-ben többet megy? ha meg van 6-k, akkor abban...
Hát pedig amikor a szakmát tanultam ( és amikor a Capri-k gyíártódtak) a teljesítményt még számolni szokták. Ez a teljesítmény mérés, a számítógépek vívmánya. De nem erről beszéltem!!!
Tehát maradjunk a végsebességnél! Miért 5.-ben többet megy? Van ami igen, van ami meg nem ! Pont ezért kell mérni a direkt fokozatban. (Még mindig Capriról beszélünk és nem a mai sportkocsikról) Az 5. nem arra vala , hogy nagyobb legyen a végsebesség, hanem azért, hogy kisebb legyen a fogyasztás. A hatodikat most itt kihagynám, mert ilyen Caprit még nem láttam. Szóval ott 5.-ben már komolyan bejátszik egy két ...állat. A hajtómű ellen, meg a gördülési ellen, és leginkább a légellen...állat. ;-)
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by capriv6 »

Midnight Blue wrote:
capriv6 wrote:
Kerékátmérő az méter ;-)
A 0,82 az a T9 ötödik fokozat....
Ha negyedikben akarsz számolni akkor csak 1 lessz amivel osztanod kell!
Értem én! De nem a kerék kerülete a 1,82m :?:
DE
upsz :oops:
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by capriv6 »

:!:
Én már letiltottam ötödikben is :burnout:
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Midnight Blue »

Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.
Az Isteni Capri !
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by capriv6 »

Midnight Blue wrote:
Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.
Nem kell a véremet szívni :pia:
Ezért let a matek,fizika 3-as...
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Midnight Blue »

capriv6 wrote:
Nem kell a véremet szívni :pia:
Ezért let a matek,fizika 3-as...
Szó nem volt róla! :pia: Nehogy már Gabe fejében rosszul rögzüljön!
Matek, fizikánál meg a tanárt kell szidni. Te biztos nem 3-ast akartál. :-D :-D
Az Isteni Capri !
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Bogyo28 »

Midnight Blue wrote:
Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.
a kérdés az elméleti végsebesség lehet e akkora volt... meg hát ugye MK1 2.3V6 és type 9 váltó sem volt gyárilag...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:
Midnight Blue wrote:
Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.
a kérdés az elméleti végsebesség lehet e akkora volt... meg hát ugye MK1 2.3V6 és type 9 váltó sem volt gyárilag...
Nem semmi hogy bele mélyültetek a témába.
Nat jelenleg 1052 KG
Eddig vitte a 3,44 essel a 175 km/h -át
5000 -es FORDulatnál.
a kérdés még mindig az hogy legyőzhető -e lenne az a 25 Km/h külömbség
továbbá van otthon egy dízel sierra váltó.
Mi van ha azt építem be ??
Sajnos az áttételeit nem tudom.
Mondjuk én nem gyorsulásra építem.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by szszaby »

Ez a 175 neked 4-es váltóval megy?
Mert nekem 130-at megy ötödikben 3000-es fordulaton.
A végét sajnos nem tudom mert 145 felett fura ütemes remegés jön bele ami egyre erősödik. Nem mertem tovább nyomni neki még, annyira beremeg. Azt meg nem tudom mitől van. Olyan egy másodperces gyakorisággal megrezegteti az egész bódét, az üteme a sebességgel nem változik csak az erőssége, de az nagyon.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply