váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Nitrobuster »

Bogyo28 wrote:
Nitrobuster wrote:Gyerekek! 2010 van borg warner t56-ra kell gyűjteni :-D .
és felébred és a bilibe lóg a keze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
2kiló az nem olyan vészes. Ha mondjuk egy sperr difi, vagy egy motorfelújítást nézünk.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:
Bogyo28 wrote:
Nitrobuster wrote:Gyerekek! 2010 van borg warner t56-ra kell gyűjteni :-D .
és felébred és a bilibe lóg a keze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
2kiló az nem olyan vészes. Ha mondjuk egy sperr difi, vagy egy motorfelújítást nézünk.
meg hozzá a harang, meg az átalakítások....persze célnak nem rossz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Nitrobuster »

Hát Limához nem egy nagy cucc felrakni mondhatnám, hogy bolt on. V6 az más kérdés azzal én nem foglalkozok :mrgreen: .
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

A kérdés az lenne, hogy a baloldali villa mihez való? A középső v6 type9, a jobbos s4 type9. A balost én a type5-el kaptam a német fickótól, de nem fér be....

Csak v6 váltóról való lesz jó gondolom?! A s4-hez való rövid meg nem is központos, a v6 meg gigfordé szóval ezért a kérdés, mert most kb villa nélkül vagyok.
201004071708-2.jpg
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

Közben jutott eszembe, hogy már közben harangot cseréltem, mert én Essex alól vettem és most Cologne harang van. :-)
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: váltók

Post by Hattyu »

"Hínnye de butta fatraktor....." :mrgreen:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

ittyu wrote:Közben jutott eszembe, hogy már közben harangot cseréltem, mert én Essex alól vettem és most Cologne harang van. :-)
Az a harang megvan még? Mert nekem az TypeF-es essex harang van ráalakítva a Type9-re , de alakítani kellett hogy jó legyen. Azon van egy furat a harangon amibe bele megy a kulisszának egy rudazata?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

Elcseréltem még annak idején CapriTurbo-val, még te is érdeklődtél, csak később és lecsúsztál. ;-)
A rudazatos kérdésre nem tudok egzakt választ adni. Szerintem nincsen.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

ittyu wrote:Elcseréltem még annak idején CapriTurbo-val, még te is érdeklődtél, csak később és lecsúsztál. ;-)
A rudazatos kérdésre nem tudok egzakt választ adni. Szerintem nincsen.
Ez van. :roll: :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

Mit hívnak a németek Köln 5 seb váltónak ? mintha ilyet olvastam volna .
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Mit hívnak a németek Köln 5 seb váltónak ? mintha ilyet olvastam volna .
szerintem a type 9-t....de csak tipp...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
S.Zoli
szerszámadogató
Posts: 21
Joined: Sun Nov 14, 2010 9:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szentendrei sziget
Contact:

Re: váltók

Post by S.Zoli »

Mivel itt a tél, és ilyenkor ráér az ember agyalni, most éppen a taunusom váltóján gondolkozok.
Jó lenne egy 5-ös váltót bele faragni, viszont ez felvet pár kérdést. A gépben egybe kardán van hardy tárcsa nélkül, és nem szeretnék az alján hegesztést eszközölni, így megoldható-e. Jelenlegi váltót én Type 2-ként azonosítottam, egybe van a harang a házzal.
Másik része ami érdekel a dolognak, ha nagyobb mocit szeretnék, akkor milyen váltó kéne amibe belemehet ez a kardán, még ha az 4-es is.
Vagy legalább néhány infó a jelenlegi váltómról, már lehet az is segítene valamit.

http://kep.tar.hu/zoligarage/50687097
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Ha sűrű ricnis a váltó vége akkor szerintem a Type9 felmegy módosítás nélkül is.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

A pucu átmérője is lehet más ami a váltóba megy.
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

mi Tibivel most csináltunk hasonlót az MK1 caprin. Ott a sor4 1.6 4 sebességes váltója egy általam még nem látott váltóvéggel rendelkezett. olyasmi mint a sürü ricnis, de kisebb az átmérője. e helyére került fel type 9. a váltó hossza ugyanaz, de a 4 sebességesnek máshol van az alsó felfogató része, amire csavarozod az alsó váltótartó kiflit. pár centivel közelebb van a mocihoz, mint a type 9-nél vagy az angol 4 sebességesnek. Ezért vagy cserélni kell a váltótartó kiflit, vagy kell rá egy kis modosítás. Tauhoz nem tudom milyen kifli való, de caprihoz nem igen lehet találni vizszintben egyenes, ámde hátrafelé hajlított tartót, ugyhogy mi az egyenest szoktuk átalakítani, nem egy nagy durranás. Tibi úr meg páncélozott elnöki autohoz tervezett váltótartót gyártott magának, egy gyalogsági aknán áthajtva sem hiszem hogy baja lenne...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply