váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

A tengelyt kell megnézni még a seggén mert valamelyik kis átmérős. Most nem tudom fejből, hogy melyik.
1980 Capri MK3
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

Az lenne a kérdésem, hogy aki 4sebességes type5 váltót használ, az milyen olajat tesz bele? Mi az ami kerülendő, vagy ajánlott típus, márka...? Mehet bele piros ATF is...?...stb stb....
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

ittyu wrote:Az lenne a kérdésem, hogy aki 4sebességes type5 váltót használ, az milyen olajat tesz bele? Mi az ami kerülendő, vagy ajánlott típus, márka...? Mehet bele piros ATF is...?...stb stb....
én nem pirosat tettem bele, sima nem szintetikus castrol váltoolajat tettem bele...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: váltók

Post by tomtom »

az atf= automatic transmission fluid, nem pedig "alltype" transmission fluid.
szerintem olcsóbb is és jobb is egy jó kis 80w90 bele.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: váltók

Post by Süni »

tomtom wrote:az atf= automatic transmission fluid, nem pedig "alltype" transmission fluid.
szerintem olcsóbb is és jobb is egy jó kis 80w90 bele.
Nagyon jól informáltnak teccik lenni, de azt azért hozzátenném, hogy nem egy kézi váltóba ATF kell (MT75 pl), sőt, van olyan (Honda) amibe 15w40!
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: váltók

Post by tomtom »

Süni wrote:
tomtom wrote:az atf= automatic transmission fluid, nem pedig "alltype" transmission fluid.
szerintem olcsóbb is és jobb is egy jó kis 80w90 bele.
Nagyon jól informáltnak teccik lenni, de azt azért hozzátenném, hogy nem egy kézi váltóba ATF kell (MT75 pl), sőt, van olyan (Honda) amibe 15w40!

köszönöm a kiegészítést 8-)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: váltók

Post by gigford »

Süni wrote:
tomtom wrote:az atf= automatic transmission fluid, nem pedig "alltype" transmission fluid.
szerintem olcsóbb is és jobb is egy jó kis 80w90 bele.
Nagyon jól informáltnak teccik lenni, de azt azért hozzátenném, hogy nem egy kézi váltóba ATF kell (MT75 pl), sőt, van olyan (Honda) amibe 15w40!
Az lehet, de Hayes szerint tudtommal 75W90 kell bele.
Nem tudom mit szólna egy type 5 ATF-hez...
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: váltók

Post by Süni »

gigford wrote:
Süni wrote:
tomtom wrote:az atf= automatic transmission fluid, nem pedig "alltype" transmission fluid.
szerintem olcsóbb is és jobb is egy jó kis 80w90 bele.
Nagyon jól informáltnak teccik lenni, de azt azért hozzátenném, hogy nem egy kézi váltóba ATF kell (MT75 pl), sőt, van olyan (Honda) amibe 15w40!
Az lehet, de Hayes szerint tudtommal 75W90 kell bele.
Nem tudom mit szólna egy type 5 ATF-hez...
Nem is mondtam, hogy az kell bele. ;-)
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

A Burton honlapján SAE80-t ír ami számomra nem teljesen értelmezhető. Az ATF lehet túl vékony lenne, asszem maradok én is a sárga ásványinál.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: váltók

Post by Süni »

ittyu wrote:A Burton honlapján SAE80-t ír ami számomra nem teljesen értelmezhető.
Egyfokozatú motorolaj, teherautósoknál még beszerezhető. A 80W-90 teljesen hibátlan helyette.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Motorolaj???
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: váltók

Post by Süni »

szszaby wrote:Motorolaj???
Jóvan bzmg, 3 órát aludtam.... :-?
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: váltók

Post by tomtom »

ha esetleg arra adnám a fejem, hogy kicserélgetek ezt-azt a capriba beépítésre kerülő váltón (t9), akkor milyen dolgokat lehet hozzá beszerezni és kb mennyibe kerül egy ilyen móka?
gondolok a nyelestengely csapágyra, szimeringek (na jó, ez nem tétel...), szinkrongyűrűk (!), csapágyak, stb...
ha van valakinek tapasztalata, ossza meg kérem!
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

pölö : http://stores.ebay.co.uk/Transmission-R ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: váltók

Post by Süni »

tomtom wrote:ha esetleg arra adnám a fejem, hogy kicserélgetek ezt-azt a capriba beépítésre kerülő váltón (t9), akkor milyen dolgokat lehet hozzá beszerezni és kb mennyibe kerül egy ilyen móka?
gondolok a nyelestengely csapágyra, szimeringek (na jó, ez nem tétel...), szinkrongyűrűk (!), csapágyak, stb...
ha van valakinek tapasztalata, ossza meg kérem!
Minden beszerezhető. Még hosszú 1-es áttétel, illetve szekvenciális átalakító készlet is kapható, csak legyen elég zseton a zsebben!
Post Reply