NO MOKING / General Moking Rules

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Tibi »

De miből meg honnan meg hogy meg mi ? :)
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by szszaby »

Vasbúl meg piros festékbül. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Gáborka »

Jogos nem írtam le a folyamatot :h:
Na úgy kezdődött a történet,hogy fogtam egy szilkonos falakont,mert az majdnem akkora mint az 1 torkú karbim(biztos ami biztos tekertem rá szigetelő szalagot is :-D ),és elvágtam...ezután belehelyeztem iszonyatos mértani pontossággal a 2 torkú légszűrő házamba ...kikevertem az oxam v1 nevezetű szilikongumi masszát és és beléje öntöttem...megvártam míg megköt ...kivettem a flakont és ráhúztam a karbira...csodálatosan tökéletes lett :pia:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Tibi »

:-) Értékelés : 7 pont.

Pozitívum :

- a különféle segédanyagok tudományos kísérletek és mérések alapján történő megválasztása

- a piros árnyalat szakszerű megválasztása ( a szakzsargon csak pinceajtó pirosnak hívja )

- szigetelőszalag használata

Negatívum :

- a szigetelőszalag használatról nem készült jegyzőkönyv illetve fotódokumentáció, ezért annak sárga - zöld mivolta nem állapítható meg, ez súlyos vétség

- kötöződrót használatának mellőzése
1980 Capri MK3
User avatar
Gáborka
egyedülisszerelhet
Posts: 519
Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Érd,Budapest

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Gáborka »

:ru: :ru: :ru:
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by TÉCSÉ »

Tibi wrote::-) Értékelés : 7 pont.

Pozitívum :

- a különféle segédanyagok tudományos kísérletek és mérések alapján történő megválasztása
Ez itt ebben a topikban inkább negatívum 8-) :lol: ;-)
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Tibi »

TÉCSÉ wrote:Ez itt ebben a topikban inkább negatívum 8-) :lol: ;-)
Ha lehet egy szilósflakont tudományosan megválasztani akkor minden bizonnyal :-D
1980 Capri MK3
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Pudva »

A duck tape helyes használata 8-)
Attachments
2011-02-22 15.34.14.jpg
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Natalie Driver Gabe

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Natalie Driver Gabe »

A hosszú hvégét kihasználva olyan 5let jött elő hogy szereljünk be az 5 lapos rugót a Capriba.

Annak rendje s módja szerint felszívtuk magunkat s neki álltunk.
Bal oldalt szépen ki is jött a hosszú csavarka ahogy kell.
bár kicsit izzasztó volt mire vissza lett téve a rugó, de sikerült.
Nosza usgyi a jobb oldalnak .
Igen ám csak ott meg nem volt hajlandó megindulni kifelé a hosszú csavar .
Húztuk kértük könyörögtünk de semmi.
menetes szár elő , odaheggeszt gyertyak kulcs s miegymás s végül csak ki húztuk,egy ki isdő után toldani kellet hogy kijjeb tudjuk húzni , gondoltam megörökítem.
Sajnos csak később jutott eszembe hogy sem celluxot sem kábelkötegelőt ne használtam. ;-)
Attachments
Fénykép0355.jpg
Fénykép0355.jpg (46.73 KiB) Viewed 4352 times
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Bogyo28 »

Hát most pont az ellenkezőjét mondom annak amit általában neked szoktam: ez most nem is annyira mók, mint egy ügyes/okos ötlet. annál biztos jobb, mint nekem pl anno valaki ugy szedte ki, hogy szétvágták a küszöböt, kiütötték a csavart, visszahegeszt a küszöb. a nemrég fényezett autón. na az volt a MÓK, csupa nagy betüvel. ha nálad még a csavar is újra felhasználható maradt Dr. flex után, akkor elnézzük a drót és szigszalag mentes szerelést...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:Hát most pont az ellenkezőjét mondom annak amit általában neked szoktam: ez most nem is annyira mók, mint egy ügyes/okos ötlet. annál biztos jobb, mint nekem pl anno valaki ugy szedte ki, hogy szétvágták a küszöböt, kiütötték a csavart, visszahegeszt a küszöb. a nemrég fényezett autón. na az volt a MÓK, csupa nagy betüvel. ha nálad még a csavar is újra felhasználható maradt Dr. flex után, akkor elnézzük a drót és szigszalag mentes szerelést...
Ennek tükrében.
Tisztelettel jelentem ,hogy a csavar a kiszedése után még teljesen használható maradt.
Alapos tisztogatás és a csavarfej visszaformálása (Dr Flex serítségével) után alapos zsírfelszívás után ,visszaépítésre került. ;-) :lol:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Bogyo28 »

A MOK Of The Wheek e heti műsorában láthatjuk:



















How to Use a 15 kg welding wire in a 5 kg place?
















A hogyan készült sorozat stábja is jelen volt a INNOVÁCIÓ megalkotásánál és tesztelésénél, a komoly mérnöki tervező és alkotó munkát minden részegység elkészülténél dokumentálták, innovációs nívódíjra felterjeszve az alkotókat:
















a probléma:

a frissen vásárolt CO2 hegesztő gépet annak tervezői 5 kg-s vezetékdob használatára tervezték, nem gondolva a magyar jóárasítás technologiájára, ami 15 kg-s vezetékdobbal áldott meg minket:
Fényképek-0222.jpg
elindult a tervezés:
Fényképek-0223.jpg
és egyből a kivitelezés is:
Fényképek-0224.jpg
Fényképek-0225.jpg
Fényképek-0226.jpg
Fényképek-0227.jpg
és mivel a gép hátulját alulméretezték, nem bírja el a nagyméretü palackot, ezért gyorsan megszületett a terv, és ugyanazon az anyagon amin a terv megszületett egyből létrejött a 3D-s prototipus is:
Fényképek-0228.jpg
Fényképek-0229.jpg
a félkész állapot, és ami a képeken nem látszik, a fedél alatt elhelyezett preciziós kábelvezető léc:
Fényképek-0230.jpg
Fényképek-0231.jpg
de mivel a 15 kg-s huzaldob egy igen nagy lendkerék, szükség volt egy fékre is, amit egy rugó feszít a dobra:
Fényképek-0232.jpg
Fényképek-0233.jpg
a fék megalkotásánál előkerült minden MOK nélkülözhetetlen kelléke, a szigszalag, amit most az űrtechnikás TESA bandázsszalag testesített meg a müanyag görgőre tekerve:
Fényképek-0234.jpg
persze a másik nélkülözhetetlen MOK kellék is fel lett használva, a speciális kötöző derót, ami a rugó finombeállítását segítette elő:
Fényképek-0235.jpg
a szerkezet annyira kívánta a MOK művészetét, hogy egyszerüen nem is volt hajlandó rendes alkatrészekkel működni: a CO2 tömlőt elöszőr a KADMIUMOZOTT SPECIAL 'LIGAMENT' DEROT 2.0-val rögzítettük, a próba hegesztések idejére, de ha már speciál drot tartót csinálunk, lett rá rakva rendes bilincs. ám a készülék rendes bilincsel nem volt hajlandó működni, eresztette a gázt nyomás alatt, ezért vissza kellett térni a jól bevált, évek óta megbízhatóan müködő DEROT megoldáshoz.

másik speciál tuning, ami a képeken szintén nem látszik, a zsanér: ez az újrahasznosítás és környezetkímélés jegyében egy már több mint 30 éves vízcsődarabból kivágott negyed körcikk, amit facsavarokkal rögzitettünk a fék léc és a tartó szerkezet találkozásához.

a végeredmény egy első osztályu, minőségdíjas termék lett, már dolgozunk a világszabadalom intézésén. de természetesen lesz még fejlesztés rajta, van még pár ötlet ujabb MOK megoldásokra. itt egy kép a végeredményről:
Fényképek-0236.jpg
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by Süni »

Zsenánt! :mrgreen: :mrgreen: :ru: :ru: ( :h: :h: )
domi600
csúcsnigger
Posts: 19
Joined: Tue Aug 12, 2008 8:50 pm

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by domi600 »

Aki meg nem ért ennyire hozzá az csak simán áttekeri a kis dobra a drótot , ha nem használod naponta az is elég egy évig :oops:
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: NO MOKING / General Moking Rules

Post by nyujoe »

Szuper! :-D
Nem tudom milyen körülmények között használjátok a masinát, de azért én beburkolnám a helyetekben a tekercset, mással nem egy kiszolgált pufajkával...
...ilyen tekercsekkel csuda károkra képes némi kalandos lelkületű cunder ;-)
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Post Reply