Tibi wrote:nem szerretnék abba a csávába esni,h elől +áll csak hátul nem. Akkor inkább legyen szar mindehonl akko tom, h mire kell számítani ;)
Ebbe a csávába nem igazán lehet beleesni mert átlagos helyzetben ha egyedül ülsz az autóban akkor a hátsó fék nem is nagyon használodik hiszen ha fékezel bólint az autó.
Akkor van csak igénybevéve ha mondjuk 4-en ülnek az autóban,mert akkor van súlly hátúl is.
Ezért tesznek a hátsó tárcsa fékes autókba egy kis nyomásszabályzót hátra ami üresen szinte nem is enged olajat a hátsó körre.
Hátsó tárcsaféken gondolkodtam én is,de szerintem (legalábbis Tau-ba) nem igazán kell,olyanokat úgyse fékez az ember állandóan hogy mind a 4 keréknek fognia keljen,ráadásúl ebben a kategóriában a kasztni könnyű súllya miatt nem is ajánlott(legalábbis szerintem )
tévedsz, nagyon sokat fog a hátsó is.
sose tapasztald meg, nekem egyszer átszakadt a hátsó köröm karmantyúja és csak az első köröm fogott.... életveszély volt, vagy blokkolt az eleje, vagy kanyarban fékezve elkezdett előzni a hátúlja...
tárcsa nem érdekel, nekem megvannak a 288-as xantia tárcsák, azokat csak fúrni kell a caprihoz. (már készűl)
nekem a nyereg érdekes, de sierra cossie nyerget szerezni haver...
ha tudsz, szólj.
a kerekeimben el fog férni, azzal nem lesz gond :)
úgyláccik gyűjtőm az RS cuccokat, a felnik is BBS RS1
Persze én se azt mondtam,hogy semmi fék nincs alapból hátul csak azt mondtam,hogy szinte alig van.
Én példáúl egyszer úgy jöttem haza a Tau-val Pécsről,hogy szétment az egyik hátsó munkahenger és kalapáccsal el kellett vernem a hátramenő csővet igy semmi fék nem volt már télleg,de igy is hibátlanúl jött haza,nem vettem észre,semmi különöset
ez jó, de hol van capri 2.8i tárcsa?:)
majd mindenki saxo vagy nissan tárcsákat használ már.
az én cuccom esztergásnál.
Ricsi
a 285-ös emlegetett tárcsák és 4 dugós nyergek milyen típus, mit lehet tudni róluk? engem a nyereg érdekelne, mert a cosworth nyerge sajna kicsi, ugyhogy az meg eladó.
A csillaghegyi autosboltban van 2.8i tárcsa, nem is rossz minőségben, csak 25 pénz per darab :(
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Capripower wrote:Egy autószerelő haverom csinált egy Bömöst, és már mindent kicserélt, de nem lett jobb a fék. Gondolt egyet és lecserélte a fékolajat és egyből hatványozottan jobb lett!
De mivel nekem egyáltalán nem esik be a fékpedál, akkor lehet, hogy még olajat sem kell cserélnem!
A 2.3-as Caprimnál használtam volna egyszer magyar betétet, de halál sz@r volt, -pattogzott le a széle, úgyhogy pár nap után visszavittem, és azóta csak gyárit használok. Azokkal soha semmi gond nem volt.
Én ugyan messze vagyok az autoszerelő szakmától, de nekem az a véleményem, ha féket javítasz, tárcsa meg betét csere van, akkor MINDIG le kell cserélni a fékolajat is. És ha már csere, akkor DOT4 vagy DOT5 fékfolyadék legyen, az magasabb hőmérségletig jó. Én pl a Castrol mezeibb racing fékolaját vettem, ez nem túl drága, de többet bír, nem melegszik el.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
bogyo28 wrote:
Én ugyan messze vagyok az autoszerelő szakmától, de nekem az a véleményem, ha féket javítasz, tárcsa meg betét csere van, akkor MINDIG le kell cserélni a fékolajat is. És ha már csere, akkor DOT4 vagy DOT5 fékfolyadék legyen, az magasabb hőmérségletig jó. Én pl a Castrol mezeibb racing fékolaját vettem, ez nem túl drága, de többet bír, nem melegszik el.
Egyébként nekem meg mindegy, -amennyit én használom a féket; :)
TauRicsi wrote:Persze én se azt mondtam,hogy semmi fék nincs alapból hátul csak azt mondtam,hogy szinte alig van.
Én példáúl egyszer úgy jöttem haza a Tau-val Pécsről,hogy szétment az egyik hátsó munkahenger és kalapáccsal el kellett vernem a hátramenő csővet igy semmi fék nem volt már télleg,de igy is hibátlanúl jött haza,nem vettem észre,semmi különöset
You can see how neat it goes together.
Using the Sierra / Granada rear caliper is by far the best way.
Don't even think about Escort or Fiesta discs & calipers.
Remember - the front must be improved to keep the balance safe
especially on an Escort where the rear is not so heavy.
ha nekem nem hiszel, akkor olvasd el magad.
sztem ők kicsit jobban értenek hozzá.
(láthatod hogyan állnak össze a dolgok. a sierra/scorpio hátsó nyergeket használni messze a legjobb megoldás. eszedbe se jusson escort vagy fiesta tárcsák és nyergek. Emlékezz- az első fékek is mindenképpen fejlesztendőek a fék-egyensúly megtartása végett pláne az escorton (mkI-II) ahol a hátúlja nem túl nehéz.) szabadon fordítva
ó persze..
mekkora tárcsához?
saját bevallása szerint azt se tudja jó-e, mert nem próbálta még feltenni sem.
ez nem is zsákbamacska, ez zsákbaoroszlán:D
CAPRI-3 wrote:ó persze..
mekkora tárcsához?
saját bevallása szerint azt se tudja jó-e, mert nem próbálta még feltenni sem.
ez nem is zsákbamacska, ez zsákbaoroszlán:D
hát igen, azért az e-bay-en is vannak érdekes dolgok :? . néhány ember kisöpri a garázst, és az utolsó csavart is felteszi, hátha elmegy valamennyiért. A multkor találtam használt ékszíjat eladót, és még oda is irta, hogy bárhova elküldi a világon. azért akkora hülye csak nincs aki megvesz egy használt ékszijat az e-bay-en?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4