futómű
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
futómű
Ilyen még nem volt, és úgy gondolom elég visszatérő téma sajnos a futómű...
Részemről jelenleg két gondom van az első futóművel:
- bizonyos sebességeknél ráz a kormány (pl.:50-70ig),
- fékezésnél szintén kitépi a kezemből magát a kormány
ami meg lett csinálva már idén:
- lengőkarok cserélve,
- 4db új gátló,
- két első rugó új,
- stabkar, lengőkar szilentek polietirén-re cserélve,
- fákbetétek cserélve,
- futóműállítás
most már csak két dolgot tudok elképzelni:
- a felnik (centírozás, görgőzés), bár alig 1 évesek,
- féktárcsa csere v. felszabályozás
a tapasztalatok:
- olasz lengőkart SOHA! (a szilent benne bírt 1hónapot, a gömbfej szintén...
- a polietirén szilentek jók, feszesebb, szárazabb érzés
Részemről jelenleg két gondom van az első futóművel:
- bizonyos sebességeknél ráz a kormány (pl.:50-70ig),
- fékezésnél szintén kitépi a kezemből magát a kormány
ami meg lett csinálva már idén:
- lengőkarok cserélve,
- 4db új gátló,
- két első rugó új,
- stabkar, lengőkar szilentek polietirén-re cserélve,
- fákbetétek cserélve,
- futóműállítás
most már csak két dolgot tudok elképzelni:
- a felnik (centírozás, görgőzés), bár alig 1 évesek,
- féktárcsa csere v. felszabályozás
a tapasztalatok:
- olasz lengőkart SOHA! (a szilent benne bírt 1hónapot, a gömbfej szintén...
- a polietirén szilentek jók, feszesebb, szárazabb érzés
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
mennyit mész az autóval?
ugyanis elég közel lakunk, kb ugyanolyan szar utakon megyünk, nekem pedig a nem gyári lengőkar is elég jól birta. 4 éve volt bent, most vettem másikat, kicseréltem, de mikor kiszedtem jöttem rá hogy még felesleges volt, nem az kopogott. A mostani sem gyári benne, de még egész jó. én mondjuk nem megyek sokat az autóval, ezért kérdezem, nem lehet hogy valami szétrázza a futóműben a dolgokat? azt hiszem nekem spanyol lengőkarom van/volt, az lehet hogy jobb mint az olasz? (ezt nem nagyon hiszem)
ugyanis elég közel lakunk, kb ugyanolyan szar utakon megyünk, nekem pedig a nem gyári lengőkar is elég jól birta. 4 éve volt bent, most vettem másikat, kicseréltem, de mikor kiszedtem jöttem rá hogy még felesleges volt, nem az kopogott. A mostani sem gyári benne, de még egész jó. én mondjuk nem megyek sokat az autóval, ezért kérdezem, nem lehet hogy valami szétrázza a futóműben a dolgokat? azt hiszem nekem spanyol lengőkarom van/volt, az lehet hogy jobb mint az olasz? (ezt nem nagyon hiszem)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
nekem is volt érdekes, minden első elöre vagy hátra indulásnál és fékezésnél hatalmasat kattant elöl valami. minden szilent, gömbfej, legökar csere után is, rugok gátlók jók. végén kiderült, hogy a stabrud ahol a kasznihoz van fogatva, ott 2 csavar ki volt lazulva, de csak annyira hogy kézzel nem lehetett mozgatni, csak aknán látszott hogy fékezésnél megmozdul. fél évbe telt mire megtaláltuk. mondjuk ebböl is látsik mennyire nem értek hozzá
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
A legviccesebb akkor is az enyém.
Szinte minden ki lett scerélve elöl, rúgó, lengéscsillapító, Lengőkar és ha meglökdöstem a gumi pereménél oldalra kopogott mint állat. Mondom mi a fene lóghat. Érezni az autón nem éreztem semmi bajt. Már majdnem kerékcsapágyat cseréltem, mikor rájöttem, hogy A lökdösésnél az aksi verődik a doblemeznek és onnan ahng...
Szinte minden ki lett scerélve elöl, rúgó, lengéscsillapító, Lengőkar és ha meglökdöstem a gumi pereménél oldalra kopogott mint állat. Mondom mi a fene lóghat. Érezni az autón nem éreztem semmi bajt. Már majdnem kerékcsapágyat cseréltem, mikor rájöttem, hogy A lökdösésnél az aksi verődik a doblemeznek és onnan ahng...
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Alufelni van rajta?FehérCapri Sanca wrote:Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?
Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát...
Nekem mióta az van rajta enyhe jobbos kanyarban 60-nál rázza a kormányt.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Fönök, erre van külön topik, kitárgyalva minden dolgot, sőt itthoni megoldás is lesz belőle. Olvasson néha az úr...FehérCapri Sanca wrote:Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?
Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát...
Rázás okai meg lehetnek:
szar felni, szar gumi, szar gömbfejek, szar pogácsa, szar kormánymü stb...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
itthoni megoldás van már, Lasti kocsija alatt megtekinthető.bogyo28 wrote:Fönök, erre van külön topik, kitárgyalva minden dolgot, sőt itthoni megoldás is lesz belőle. Olvasson néha az úr...FehérCapri Sanca wrote:Az angol első futómű-szerkezetről tud valaki valamit? Állítólag csináltak némi átalakítást, többek között megtámasztották hátulról is az elejét, igaz ez?
Egyébként nekem is ráz egy sebességtartományban és mi se találjuk az okát...
Rázás okai meg lehetnek:
szar felni, szar gumi, szar gömbfejek, szar pogácsa, szar kormánymü stb...
de ezt Sanca is pontosan tudja.
a rázás más téma, mivel Lasti kocsija még épűl, ezért a gyakorlatban nem tudjuk, hogy a megtámasztás jótékony hatással van erre is, vagy "CSAK" ultrabrutálkurvajó :)
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Hy!
Ki tud óbudán jó futómű beállítós helyet?
Mibe kerül kb egy ilyen műtét?
A hátsó futóműn lehet állítani a Caprin?
Üdv!
B
Ki tud óbudán jó futómű beállítós helyet?
Mibe kerül kb egy ilyen műtét?
A hátsó futóműn lehet állítani a Caprin?
Üdv!
B
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
az autonet viszonylag normális. legalábbis amikor annyira szar volt a Kovi kormányműve, hogy nem lehetett rendesen beállítani a futóművet annyira kotyogott, akkor szoltak hogy ez igy nem jó és nem kértek pénzt. máshol már lehet hogy állítanak valamit, és levesznek pénzre, azt hadd menjen.Blant wrote:Hy!
Ki tud óbudán jó futómű beállítós helyet?
Mibe kerül kb egy ilyen műtét?
A hátsó futóműn lehet állítani a Caprin?
Üdv!
B
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4