Árpi wrote:Nagy dobálózás van itt a ló erőkel de valszeg egy 300 lovas capri már az utcai kezelhetőség határán áll. Ez a 4.6 v8 simán elég 260-320ló meg a 400 fölötti nyomaték . Vezettem caprinál nehezebb (1600kg) de hasonló tejesitményű (245ló) vasat azért oda kellet figyelni mit csinált az ember.
Na végre volt időm ezt is végigolvasni. :)
Én nem egészen értek egyet Árpival. Tudom, jön majd a kiabálás, hogy hülye vagyok, de én vezettem 1200Kg-s 380!!! (Nem 245) LE-s Porsche 911 Carrera S-t. Nem nagyobb mint a capri és kikapcsolt menetstab rendszerrel ha fordulaton váltottad a 3-at padlóra még simán táncolt a hátul 325-ös gumival, de simán tudtam neki csúnyán kenni, persze ésszel. Egy délutánt volt nálam és ezalatt igen élvezetes autózások történtek, pedig meg sem csúsztattam, annyira ésszel mentem. Nem hinném, hogy bárkinél nagyságrendekkel jobban vezetnék, de ha nem az a célod, hogy rögtön kitold a szemét, akkor szerintem egy 400LE körüli Capri, amennyiben komoly fék és komoly futómű van alatta, önsúlyától és méretétől fogva teljesen kezelhető lehet, és legalább nem autózod ki 1-2 év alatt, hanem esetleg még 3-4 év múlva is lesz hova fejlődni.
Egy barátom most vett egy Nissan silvia-t jelenleg 500 LE-re van programozva. Szintén Capri súlyú és méretű autóról beszélgetünk, persze nem 205/60 r13 van rajta, de szerintem Laci sem így gondolkodik. Mentünk vele utcán, Szentlászlón a szerpentinen és kezelhető volt, bár hangsúlyozom, messze nem autóztuk ki, de simán használható utcán ésszel.
Nem kevés 4-500Le-s Honda civic, golf, corrado, meg miegymás rohangál. Caprinál mind kisebbek. Persze a Caprinál a futóművön sokat kel faragni, hogy kiszolgálja ezt a teljesítményt, viszont a Caprinak nagyon jó a nyomtáv/tengelytáv aránya, és egy jól megválasztott könnyű blokkal, kicsit hátrébb tolva a súlyelosztása sem rossz. Én kíváncsian várom a végeredményt, szerintem állat lesz. Amúgy valószínűleg a V8 irányába indulnék én is.