futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: futómű

Post by Tibi »

Emeld fel a szekér elejét és ha valaki megrángatja a keréknél akkor lehet látni, hogy a kormányösszekötőnek fél km-es holtjátéka van. Csak ne ejtsd magadra a verdát :-)
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

szerintem is kérdezd meg Süni-t. Ha véletlenül nem tudna, akkor még ez is kevesebb mint 60:

http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10620" onclick="window.open(this.href);return false;

a másik meg, hogy annó mi pl a Kovinak elvittük a kormányművet felújítoshoz, és tizenpárezerből megcsinálták...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: futómű

Post by Süni »

Új, nem zserbós kormánymű: 35.000.-

Átfutási idő 3-4 hét.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: futómű

Post by tomtom »

Bogyo28 wrote:szerintem is kérdezd meg Süni-t. Ha véletlenül nem tudna, akkor még ez is kevesebb mint 60:

http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10620" onclick="window.open(this.href);return false;

a másik meg, hogy annó mi pl a Kovinak elvittük a kormányművet felújítoshoz, és tizenpárezerből megcsinálták...
caprinál ugyan még nem kellett elkövetnem, de taunál már 2 esetben is bevált, hogy a k.műház végén lévő "holt fészekbe" esztergányoltattam teflonyból 1-1 gyűrűt, oldalanként 999,- JMFt-ért. nekem bevált.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: futómű

Post by Pudva »

Süni wrote:Új, nem zserbós kormánymű: 35.000.-

Átfutási idő 3-4 hét.
Szervós kormányművet is lehet újonnan rendelni, ha igen mibe kerül?
Köszi!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: futómű

Post by Süni »

Pudva wrote:
Süni wrote:Új, nem zserbós kormánymű: 35.000.-

Átfutási idő 3-4 hét.
Szervós kormányművet is lehet újonnan rendelni, ha igen mibe kerül?
Köszi!
Nem, de amikor még lehetett (kb 10 éve), akkor 300.000.- volt az ára.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: futómű

Post by Pudva »

Süni wrote:
Pudva wrote:
Süni wrote:Új, nem zserbós kormánymű: 35.000.-

Átfutási idő 3-4 hét.
Szervós kormányművet is lehet újonnan rendelni, ha igen mibe kerül?
Köszi!
Nem, de amikor még lehetett (kb 10 éve), akkor 300.000.- volt az ára.
Köszönöm, kérek belőle két darabot, hogy legyen tartalékba is :twisted:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Süni wrote:Új, nem zserbós kormánymű: 35.000.-

Átfutási idő 3-4 hét.
no ez már jobban hangzik :-D majd meglátjuk hogy alakul, köszi az infót, meg a többieknek is a tanácsokat. Még valaki esetleg szilenteket akar floflextől?
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: futómű

Post by nyujoe »

Nekem akkor csinált ilyet amikor már teljesen szétzúzta a kormánymű végeiben lévő műanyagperselyt. Elvileg az cserélhető, pár száz forintos tétel. Kicseréltem és jó lett, illetve kivenni nem nagyon kellett mert fele már darabokban kint volt a gumiharangban...
Kép1480.jpg
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

nyujoe wrote:Nekem akkor csinált ilyet amikor már teljesen szétzúzta a kormánymű végeiben lévő műanyagperselyt. Elvileg az cserélhető, pár száz forintos tétel. Kicseréltem és jó lett, illetve kivenni nem nagyon kellett mert fele már darabokban kint volt a gumiharangban...
no akkor ez le lesz ellenőrizve ;-) és honnan lehet ilyet szerezni?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

bdavid wrote:
nyujoe wrote:Nekem akkor csinált ilyet amikor már teljesen szétzúzta a kormánymű végeiben lévő műanyagperselyt. Elvileg az cserélhető, pár száz forintos tétel. Kicseréltem és jó lett, illetve kivenni nem nagyon kellett mert fele már darabokban kint volt a gumiharangban...
no akkor ez le lesz ellenőrizve ;-) és honnan lehet ilyet szerezni?
Ha a Süni nem tudna, akkor asszem nekem is van még...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Jatis
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Sat Sep 09, 2006 2:14 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: futómű

Post by Jatis »

Bogyo28 wrote: Ha véletlenül nem tudna, akkor még ez is kevesebb mint 60:

http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10620" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Egy ilyet kettétörtem. :mrgreen:
PFB-k előre!!!

http://www.pfb.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

Nos... Kicseréltem a szilenteket a kormányművön és a stabrúd felfogatásnál: semmi javulás. Kis segítséggel kiszedtük a kormányművet, a gömbcsukló picit lógott de húztam rajta, elvittem kormányműveshez, megnézte, kihézagolt vmit a fogasléc és a csiga csatlakozásánál és azt mondta semmi baja a kormányművemnek, belül nincs kikopva, a gömbcsukló picit kopott de nem vészes, ettől nem rázhat. Egyébként alaposan utánaérdeklődtem és caprihoz már sehol nem lehet kapni kormányművet, gyártották 4 cégnél is, mindenhol leálltak a közelmúltban. Se angliában, se az usa-ban, se németországban nincs már. Persze az angolok felhalmoztak egy csomó jobbos változatot... Szóval vissza lett rakva a kormánymű: ugyanúgy ráz. Folyamatosan, 100m-ert nem bírok vele menni h ne rázna be, tök lassú sebességnél is. Semmit nem látok a kocsin alulról ami nagyon feltűnő lenne. Egy autószerelő is megnézte, kipróbálta, azt mondta valami erőátviteli dolog miatt lehet, de alul nem lát rajta semmi kritikus lógást, lazulást a kardánnál, váltónál, hídnál. Lenne itt egy olyan segítőkész, szakértőbb féle ember aki rá tudna szánni egy pár órát hogy kipróbálja a kocsit és alánézzen? Van aknám, és így nem szívesen közlekednék el az autóval túl messzire. Nagyon nagy segítség lenne legalább megtudni h mi baja... Esetleg ki lehetne próbálni másik kerekekkel, hátha a gumim vagy felnim szar, bár kétlem. Ja és meghonorálnám néhány sörrel.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: futómű

Post by White Shark »

bdavid wrote:Nos... Kicseréltem a szilenteket a kormányművön és a stabrúd felfogatásnál: semmi javulás. Kis segítséggel kiszedtük a kormányművet, a gömbcsukló picit lógott de húztam rajta, elvittem kormányműveshez, megnézte, kihézagolt vmit a fogasléc és a csiga csatlakozásánál és azt mondta semmi baja a kormányművemnek, belül nincs kikopva, a gömbcsukló picit kopott de nem vészes, ettől nem rázhat. Egyébként alaposan utánaérdeklődtem és caprihoz már sehol nem lehet kapni kormányművet, gyártották 4 cégnél is, mindenhol leálltak a közelmúltban. Se angliában, se az usa-ban, se németországban nincs már. Persze az angolok felhalmoztak egy csomó jobbos változatot... Szóval vissza lett rakva a kormánymű: ugyanúgy ráz. Folyamatosan, 100m-ert nem bírok vele menni h ne rázna be, tök lassú sebességnél is. Semmit nem látok a kocsin alulról ami nagyon feltűnő lenne. Egy autószerelő is megnézte, kipróbálta, azt mondta valami erőátviteli dolog miatt lehet, de alul nem lát rajta semmi kritikus lógást, lazulást a kardánnál, váltónál, hídnál. Lenne itt egy olyan segítőkész, szakértőbb féle ember aki rá tudna szánni egy pár órát hogy kipróbálja a kocsit és alánézzen? Van aknám, és így nem szívesen közlekednék el az autóval túl messzire. Nagyon nagy segítség lenne legalább megtudni h mi baja... Esetleg ki lehetne próbálni másik kerekekkel, hátha a gumim vagy felnim szar, bár kétlem. Ja és meghonorálnám néhány sörrel.
Az ilyen hibák általában egyszerűbbek szoktak lenni mint gondolnánk ,tételesen kezdd el nézni a lehetőségeket : pl vedd le a 4 kereket centíroztasd ki ,azt írtad kis sebességnél is ,ez lehet megragadt első fék is ,vagy felfüggesztőcsapágy gumiágya ,esetleg maga a felfüggesztőcsapágy is ,ha a kardánról leesik a centírsúly az is produkálhat ilyet ,csak az nagyobb sebességnél . ha erőátviteli gond azt meg tudod nézni úgy ,hogy csápos emelővel felemeled ,beülsz elindítod végigrakod a gangokat és jelentkeznie kell a rázásnak ,röviden ennyi ,van még sok lehetőség ,de nálad valami egyszerű lesz.
User avatar
bdavid
márokosanistudnézni
Posts: 56
Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, 16

Re: futómű

Post by bdavid »

White Shark wrote: Az ilyen hibák általában egyszerűbbek szoktak lenni mint gondolnánk ,tételesen kezdd el nézni a lehetőségeket : pl vedd le a 4 kereket centíroztasd ki ,azt írtad kis sebességnél is ,ez lehet megragadt első fék is ,vagy felfüggesztőcsapágy gumiágya ,esetleg maga a felfüggesztőcsapágy is ,ha a kardánról leesik a centírsúly az is produkálhat ilyet ,csak az nagyobb sebességnél . ha erőátviteli gond azt meg tudod nézni úgy ,hogy csápos emelővel felemeled ,beülsz elindítod végigrakod a gangokat és jelentkeznie kell a rázásnak ,röviden ennyi ,van még sok lehetőség ,de nálad valami egyszerű lesz.
A kerekek ki voltak centírozva nemrég, előtte is rázott, utána is. No megnéztem aknán, hát a felfüggesztőcsapágy gumiágya mintha nem is létezne, centimétereket lötyög a felfogatásban a kardán :-D gondolom ennek azért fixen kéne tartania, vicces. Elég ezt cserélni vagy akkor már csapágyat is? Láttam hogy a motomobil.de-n lehet kapni ilyet, máshonnan be lehet még ezt szerezni pl itthon? Nagyon köszönöm a tanácsod, eddig meg sem rángattam a kardánt ;-) viszont a váltódoboz is könnyedén mozgatható.
Post Reply