Capri Mk1 - Kapeti

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

proteus wrote:
Süni wrote:Igen, ez egy KENT motor. A ventilátor lapát a vízpumpára van szerelve, alatta van egy fedél, azt ha leszereled, megláthatod a láncot. (Igen, OHV vezérlésű.)
Ebből az 1,6-os csak Escortban volt, nem?
Nem. Cortinában, Capriban, stb, stb..
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

Motorkódot keress ne motorszámot. Három betűs, legalábbis a rendes motorokon :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

Kapeti wrote:http://rcma.free.fr/escort/ford_kent_crossflow.pdf

És ez egy ilyen "crossflow" motor?

Na most tiszta idegben leszek holnapig, amíg meg nem találom a motorszámot... :-)
Minek a motorszám? (Blokk bal oldalán fent a hengerfej és a blokk találkozásánál keresd, vízszintes lapoláson.)

A 60-as évek óta minden benzines Ford motor crossflow, mivel a szó jelentése keresztöblítés. Magyarul a hengerfej egyik oldalán van a szívósor, másikon a kipufogósor, de igen, ezt szokták annak becézni.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

Tibi wrote:Motorkódot keress ne motorszámot. Három betűs, legalábbis a rendes motorokon :mrgreen:
Kent-nél három azonosító van, amivel érdemes foglalkozni. Egyik a motorszám, ez ugye mint minden Fordnál, ha még az eredeti, akkor egyezik az alvázszám utolsó 7 karakterével. A következő a motorkód, ami 3 karakter (Escortnál a Kent 1.6 kódja L3A, de minden 1.6, még a CVH-k is L-el kezdődnek). A harmadik pedig a blokk öntvényszáma, ami a kezdeti Kenteknél (jellemzően Cortinákban) 681F, ez kicsit más, és kevésbé tuningolható blokk, mint a későbbi 711M, vagy a Fiesták 771M kódúja (bár ehhez is kevésebb a tuning cucc, mint a 711M-hez, de belefaraghatóak a dolgok). Ami még lényeges ezen öntvényszám utolsó két betűje, ugyanis ez adja meg, hogy a rövid löketű (1.1, 1.3), vagy a hosszú löketű blokk -e (1.6). Bár ez megállapítható oly módon is, hogy a rövid blokknak a vízpumpa tetejénél van vége, a hosszúnak pedig kb 15mm van még a pumpától a hengerfejig.

Bővebben:

http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Teljes öntvényszám 1.1 1.3:
711M-6015-AA

1.6:
711M-6015-BA
Last edited by Süni on Sat Jan 19, 2013 12:39 am, edited 1 time in total.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

Kapeti wrote: Papírjaiban: Furat x Löket : 80,98 x 77,62
Haynes Könyvben az 1600cc: 87,65 x 66
Utóbbi a Pinto (OHC szíjas), előbbi a KENT (OHV láncos) méretei.
Last edited by Süni on Sat Jan 19, 2013 12:27 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

nálam némiképp egyszerűbb a helyzet. PYU = 2.8 granadabá'
1980 Capri MK3
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by daytona »

Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote: valószínűleg rengeteg apró alkatrészem hiányzik még, amivel egyelőre nem találkoztam a "kosárban"... :-(
ez minden kosárvásárlásnál így szokott lenni. és általában azok többe kerülnek majd mint az eredeti autó. de ezért ne okold magad, ez ilyen szokott lenni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Süni wrote: 1.6:
711M-6015-BA
Igen, ez van beleöntve :-)
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom... :-)
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

Kapeti wrote:
daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom... :-)
Ádámnak van Kent-hez generátora.
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

Kapeti wrote:
daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom... :-)
Ha OT-t akarsz, maradnia kell a dinamónak. Ezt biztosan nézni fogják a vizsgán.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

gridoux wrote:
Kapeti wrote:
daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom... :-)
Ha OT-t akarsz, maradnia kell a dinamónak. Ezt biztosan nézni fogják a vizsgán.
Escortban volt Kent generátorral és dinamóval is. Nem lehet, hogy Capriban is? Akkor nem lenne kizáró ok. (No meg sztem fingjuk nincs, hogy volt-e benne vagy sem.... :roll: )
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Próbálom a "legeredetibbre"...
Ezek például a féktárcsa rögzítőcsavarjai. Még nem tudom, hogy vegyek-e újat helyettük, vagy ezeket tegyem vissza.
Elég szivacsosra vannak már rozsdásodva.
Mindenesetre kis homokozás után holnap mennek a többivel horganyzásra, és majd meglátom mi lesz belőle...

Üdv

P.
Attachments
IMG_3318 (Small).JPG
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote:Próbálom a "legeredetibbre"...
Ezek például a féktárcsa rögzítőcsavarjai. Még nem tudom, hogy vegyek-e újat helyettük, vagy ezeket tegyem vissza.
Elég szivacsosra vannak már rozsdásodva.
Mindenesetre kis homokozás után holnap mennek a többivel horganyzásra, és majd meglátom mi lesz belőle...

Üdv

P.
ha csak rozsdás, akkor szerintem homok nélkül mehet a galvánba, azt le szokták ők maratni, egy munkával kevesebb. ha galván után a feje és a menet is jó, akkor ne keress újat, mert UNF és UNC menetes csavarok vannak ott, azok elég húzós áron mennek...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply