capriv6 caprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

OK értem én a dogot...
úgy tudom hogy a burton-nál is lehet kapni külön rugót ami jobban feszít igy növelhető a nyomás..
Nem tudom hogy mennyivel növelik meg de gondolom nem sokkal..
Minél magasabb az olaj hőfok annál hígabbá válik az olaj így csökken a nyomás..
Megoldás lehet egy magasabb tűrésű olaj vásárlása + olajhűtő..
Essex motornál ha megkergettem 180-200F felment az olajhőfok..
Nem tudom hogy mennyivel emelhető esetleg a nyomás de én biztos nem fogok kísérletezni...
Az más lenne ha egy másfajta pumpa felszerelése elérhető lenne aminek a forgórésze is nagydob így a szállítása is de a nyomáshatároló ugyanakkora maradna,igy ha nincs rá szükség akkor csak többet dolgozik a határoló szelep...de ez is veszélyes mert ha nincs szükség a nagyobb szállításra akkor az olajat szépen felmelegíti égeti..
Jó az a a gyári csak legyen új :mrgreen:

White Shark wrote:Félre ne érts , a turbó olajigényét biztosan ellátja a sima is ,de a turbó által felmelegített többlet olajat ,hamarabb szállítja a rendszerbe körbe ,így az olajhűtőhöz is előbb ér ,vagyis jobb az olaj hűtése is egy nagyobb szállítású pumpával ,ezen a problémán simán javíthatsz egy külső olajhűtővel utólag is.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

UDV

Nem állt meg az élet....
Az elmúlt időben a kipufogó összeállításán dolgoztam...
Hát nem egyszerű...
Rájöttem hogy nagy a motor és a turbó, a rendelkezésre álló hely pedig kicsi...
Több variáció született és mindig azt hittem hogy a jelenlegi a legjobb de persze mindig kellet valamit változtatni ami miatt szinte az egészet szét kellet szedni....
A v.3 lett a megfelelő.....
Problémák:
v1. nincs gázátömlés a két oldal között
v.2 túl magason van (mikor is lehetne alacsonyabban is) kösz Bogyó hogy átjöttetek Ádival :pia:
Elkészült a :burn:
v.3 szerintem a megfelelő... :laza:

v.1
DSCF2786 (Small).JPG
DSCF2786 (Small).JPG (40.89 KiB) Viewed 5850 times
v.2
DSCF2812 (Small).JPG
DSCF2812 (Small).JPG (63.12 KiB) Viewed 5850 times
v.3
DSCF2823 (Small).JPG
DSCF2823 (Small).JPG (64.98 KiB) Viewed 5850 times
DSCF2824 (Small).JPG
DSCF2824 (Small).JPG (72.05 KiB) Viewed 5850 times
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

A mai napon pedig sikerült a motort és a HF-et leadni gépműhelybe...
Gyűrű csere
Csapágy csere
Síkozás
Motor átvizsgálása
Addig legalább tudom az alkatrészeket pucolgatni....
kb 2-3 hét múlva kapom vissza....
:mrgreen:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by Bogyo28 »

capriv6 wrote:UDV

Nem állt meg az élet....
Az elmúlt időben a kipufogó összeállításán dolgoztam...
Hát nem egyszerű...
Rájöttem hogy nagy a motor és a turbó, a rendelkezésre álló hely pedig kicsi...
Több variáció született és mindig azt hittem hogy a jelenlegi a legjobb de persze mindig kellet valamit változtatni ami miatt szinte az egészet szét kellet szedni....
A v.3 lett a megfelelő.....
Problémák:
v1. nincs gázátömlés a két oldal között
v.2 túl magason van (mikor is lehetne alacsonyabban is) kösz Bogyó hogy átjöttetek Ádival :pia:
Elkészült a :burn:
v.3 szerintem a megfelelő... :laza:

v.1
DSCF2786 (Small).JPG
v.2
DSCF2812 (Small).JPG
v.3
DSCF2823 (Small).JPG
DSCF2824 (Small).JPG
látom nem bírtál magaddal és belógattad még egyszer... a csőről majd lősz még képet hogy milyen lett a végleges, mert itt a motortérben nem nagyon látszik...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Hát igen viszket már a seggem rendesen...
:mrgreen:
Képek az úrnak
DSCF2827 (Small).JPG
DSCF2827 (Small).JPG (57.37 KiB) Viewed 5844 times
DSCF2828 (Small).JPG
DSCF2828 (Small).JPG (65.02 KiB) Viewed 5844 times
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: capriv6 caprija

Post by White Shark »

Azon nem gondolkodtál ,hamár megforgattad a kipufogócsonkokat ,hogy előre tedd valamelyik oldalra a turbót ,ez javított volna a helyszűkén ,hozzáférhetőbbek lettek volna az alkatrészek ( gyertyák ,gyújtókábelek ,turbó ,stb) egyszerűbbé vált volna a cooler ,és a többi betápcső szerkesztése ,és nem utolsósorban a turbó hűtésén is segítene .Az olajnyomással kapcsolatban (előző hozzászólásom ) csak annyi ,elbeszéltünk egymás mellett ,én nem a nagyobb nyomásról ,hanem a nagyobb szállításról beszéltem ,bocs ha félreérthető voltam .Egyébként elég meggyőző látvány már így is ,csak így tovább !
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

A motor elölről nagyon zsúfolt nagy alu tartó konzolok vannak felszerelve felül van a generátor és a másik oldalon felül szervo pumpa + kapott még egy karos rugós szíjfeszítőt... olyan elképzelésem volt mint a tickford turbónak de macerásnak láttam a csövezést így elvetettem... de meg lehetett volna azt is csinálni.
THX igyekxem hogy nyárra még be is legyen járatva..ezzel fogok még boltba is menni a sarokra :)

White Shark wrote:Azon nem gondolkodtál ,hamár megforgattad a kipufogócsonkokat ,hogy előre tedd valamelyik oldalra a turbót ,ez javított volna a helyszűkén ,hozzáférhetőbbek lettek volna az alkatrészek ( gyertyák ,gyújtókábelek ,turbó ,stb) egyszerűbbé vált volna a cooler ,és a többi betápcső szerkesztése ,és nem utolsósorban a turbó hűtésén is segítene .Az olajnyomással kapcsolatban (előző hozzászólásom ) csak annyi ,elbeszéltünk egymás mellett ,én nem a nagyobb nyomásról ,hanem a nagyobb szállításról beszéltem ,bocs ha félreérthető voltam .Egyébként elég meggyőző látvány már így is ,csak így tovább !
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: capriv6 caprija

Post by Blant »

Hogy szépen fejezzem ki magam, az kurva fasza lesz (és még csak csillagokat se rakok) :)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

THX srácok...
:pia:
Blant wrote:Hogy szépen fejezzem ki magam, az kurva fasza lesz (és még csak csillagokat se rakok) :)
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by daytona »

Miert nem a motor hatso oldalan (a valto alatt) vezetted el a bal oldali hengersor kipufogojat? :oops:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Szerintem elönye van...
A váltó bármikor leszedhető úgy hogy a kipuft nem kell leszedni..
Igy a turbot sem kell kojgatni ..
Váltó gondjaim biztos lesznek...
felkszültem rá... :mrgreen:

daytona wrote:Miert nem a motor hatso oldalan (a valto alatt) vezetted el a bal oldali hengersor kipufogojat? :oops:
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

:roll:
Most hogy a gépmunkára várok lett egy kis időm...
A gépmunka miatt nem merek vásárolni dolgokat mert nem tudom menyi lesz a vége pontosan..
Pedig még lenne még mit csinálni...
Menet közben kiderült hogy a motor ami hozzám került az 1996 helyett 93-as,ami még nem lenne baj mert szinte megegyezik de azért találtam eltérést...
Tömítéskészletben az olaj teknő tömítés nem stimmel így rendeltem másikat...
A szívósor tömítés sem olyan mint amit kivettem...bár fel tudom használni de akkor sem olyan...
A készletben nem volt intake tömítés...faxa ezt le kell gyártatnom...de úgyis el kell mennem mogyoródra HF tömítéseket csináltatni!!
Mikor letisztítottam a veztengelyt találtam rajta egy hibát ami -egy kagylosodást- ezt is meg kell csináltatni.. viszont hogy utánanéztem a veztengelynek kiderítettem hogy 272fok-os. ez miatt nem is aggódok mivel akár lehet újat is kapni..
?????
Attól félek hogy ha nem csak a veztengely hibát javíttatom ki hanem fokoltatom is akkor nem fog a hidrotöke eleget emelni mivel így a tengely alapköréböl vennének el!!!
????
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: capriv6 caprija

Post by White Shark »

Mindenképpen ragaszkodsz a hidrókhoz ? Mert ha nem ,próbáj bele egy 2.8 mechanikusat ,ezek a régi traktormotorok mind egy kaptafára készüknek ,nem kizárt hogy passzol bele .De ha nem ,akkor is van megoldás ,marad a hidró de tegyél bele 2.8 -2.9 komplett himbasort ezek állíthatók .De ha még ezek után is más megoldást szeretnél arra is van lehetőség ,amennyi lejön a köszörült tengelyből ,annyit kell leszedni a himbasor talpából ,és megint 0 vagy ,és még ugyanoda is kerül a himba a szelepre ,ergó marad az ideális himba szelepbeállítás . De szerintem a hidró benyeli a köszörülést ,ez bizonyos keretek között flexibilis ,a dugattyu egy rugó és az olajnyomás ellen valamennyit mindig mozog ,gondolj bele ,a tengely mindíg kopik ,hiába görgős ,de ha nem akkor is állandóan forgatja a vezérműtengely a tőkét ,(mivel nem középre üt a tengely ,hanem el van tolva )ezért ha nem menne utána a legkisebb kopásra is elkezdene kopogni .
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Mindenképpen ragaszkodsz a hidrókhoz ? Mert ha nem ,próbáj bele egy 2.8 mechanikusat ,ezek a régi traktormotorok mind egy kaptafára készüknek ,nem kizárt hogy passzol bele .De ha nem ,akkor is van megoldás ,marad a hidró de tegyél bele 2.8 -2.9 komplett himbasort ezek állíthatók .De ha még ezek után is más megoldást szeretnél arra is van lehetőség ,amennyi lejön a köszörült tengelyből ,annyit kell leszedni a himbasor talpából ,és megint 0 vagy ,és még ugyanoda is kerül a himba a szelepre ,ergó marad az ideális himba szelepbeállítás . De szerintem a hidró benyeli a köszörülést ,ez bizonyos keretek között flexibilis ,a dugattyu egy rugó és az olajnyomás ellen valamennyit mindig mozog ,gondolj bele ,a tengely mindíg kopik ,hiába görgős ,de ha nem akkor is állandóan forgatja a vezérműtengely a tőkét ,(mivel nem középre üt a tengely ,hanem el van tolva )ezért ha nem menne utána a legkisebb kopásra is elkezdene kopogni .
amit írsz az nem annyira játszik, mert Krisznek görgös tőkéi vannak ha jól emlékszem, és a himbák is másmilyenek. a lejjebb rakni az inkább jó megoldásnak hangzik
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

:)
Nekem is az szimpatikus köszi az ötletet :ba:
Tehát ha nem menne utána akkor a himbából lehet reszelni hi hi hi.....
Ezért szeretlek benneteket :pia: :pia:
Akkor ha visszakapom megy profil módosításra fokolásra nem sokat kb10 fok elég....


Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:Mindenképpen ragaszkodsz a hidrókhoz ? Mert ha nem ,próbáj bele egy 2.8 mechanikusat ,ezek a régi traktormotorok mind egy kaptafára készüknek ,nem kizárt hogy passzol bele .De ha nem ,akkor is van megoldás ,marad a hidró de tegyél bele 2.8 -2.9 komplett himbasort ezek állíthatók .De ha még ezek után is más megoldást szeretnél arra is van lehetőség ,amennyi lejön a köszörült tengelyből ,annyit kell leszedni a himbasor talpából ,és megint 0 vagy ,és még ugyanoda is kerül a himba a szelepre ,ergó marad az ideális himba szelepbeállítás . De szerintem a hidró benyeli a köszörülést ,ez bizonyos keretek között flexibilis ,a dugattyu egy rugó és az olajnyomás ellen valamennyit mindig mozog ,gondolj bele ,a tengely mindíg kopik ,hiába görgős ,de ha nem akkor is állandóan forgatja a vezérműtengely a tőkét ,(mivel nem középre üt a tengely ,hanem el van tolva )ezért ha nem menne utána a legkisebb kopásra is elkezdene kopogni .
amit írsz az nem annyira játszik, mert Krisznek görgös tőkéi vannak ha jól emlékszem, és a himbák is másmilyenek. a lejjebb rakni az inkább jó megoldásnak hangzik
Post Reply