Kólagép
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Kola
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 218
- Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar-Kismaros
Kólagép
Hát, lássuk miből lesz a cserebogár
mint rendesen, 18 évesen illik egy ilyennel kezdeni: majd ha kevés a kézifék, hátsókerekesre váltani: aztán rendes nyugati sportkocsira cserélni: dögös, széles felni, igazi vas szpojler, V motor, rwd, kevés ajtó, amerikai autó kinézet... 22 évesen beteljesült álom
majd kiderül, hogy a felni üt, a gányul hegesztet toldalék rohad, a wartburg gátló nem bírja, az olaj csöpög, váltókar eltörik, fűtéscsőből tákolt kipufogó atomjaira hullik, a kadett lökös lóg, a vaddisznókat sem szereti szemből...
Javítsuk ki! Mivel nem a szakmám, elvitem szerelőhöz. Az első vert át legkevésbé, és csak dupla árat számolt. De legalább a gátlót kicserélte. A második már jobban fájt: egy szelepállítás 3 nap 15000 ft, amiből nem futotta szelepfedél tömítésre, megtette a sziloplaszt is...
utánna már a pénz fogyott, a bundája egyre jobban oda volt, így a legolcsóbb lakatos-fényező kombó kb 3 héttel a javítás után már megmutatkozott a minőségben
így elvegetált egy keveset, de hosszú útra nem ért vele menni, műszaki vizsgán már csak ismerős által ment át, és egyre kevésbé voltam büszke rá.
És utolérte a vég, a rengeteg lyuk és rozsda között, nyomokban fel lehetett fedezni még néhol valami Caprit... Majd rátaláltam egy sokak számára ismerős bódéra (a képet még Gizmo linkelte ide) ...ami egy kis idő és alku után hazajött azért munka volt vele, de tökéletes állapotban volt. kasztnizás, állagmegóvás után már végre garázsban átvészelte a következő pár évet, és most arra vár, hogy a fényezőhöz -ígérete szerint novemberben- elkerüljön, és tavasszal összáljjon egy egésszé.
Már nagyon várja az össz-vissz 500 km-t futott motort, a 3 hónapos komplett belsőt, a még külföldön lévő tetőt és tetőkárpitot, és mindenekelőtt a még meg nem álmodott színt.
Jelenleg, míg nincs lefestve, a motor kint, kábelek szanaszét, addig most csak apróságok készülnek, alkatrész tisztogatás, beszerzés, stb.
Ja, a fényezőnek mondtam, hogy barna-piros belseje van, emiatt arra gondoltam, hogy fehér volt, pirosat nem szeretnék, a barna megy hozzá, ilyesmi elképzelésem lenne. Erre az volt a válasza, hogy van nagyon faja narancssárga festéke, amit meg lehet bolondítani egy kis szürke csíkkal. ezt még lekaratézzuk
mint rendesen, 18 évesen illik egy ilyennel kezdeni: majd ha kevés a kézifék, hátsókerekesre váltani: aztán rendes nyugati sportkocsira cserélni: dögös, széles felni, igazi vas szpojler, V motor, rwd, kevés ajtó, amerikai autó kinézet... 22 évesen beteljesült álom
majd kiderül, hogy a felni üt, a gányul hegesztet toldalék rohad, a wartburg gátló nem bírja, az olaj csöpög, váltókar eltörik, fűtéscsőből tákolt kipufogó atomjaira hullik, a kadett lökös lóg, a vaddisznókat sem szereti szemből...
Javítsuk ki! Mivel nem a szakmám, elvitem szerelőhöz. Az első vert át legkevésbé, és csak dupla árat számolt. De legalább a gátlót kicserélte. A második már jobban fájt: egy szelepállítás 3 nap 15000 ft, amiből nem futotta szelepfedél tömítésre, megtette a sziloplaszt is...
utánna már a pénz fogyott, a bundája egyre jobban oda volt, így a legolcsóbb lakatos-fényező kombó kb 3 héttel a javítás után már megmutatkozott a minőségben
így elvegetált egy keveset, de hosszú útra nem ért vele menni, műszaki vizsgán már csak ismerős által ment át, és egyre kevésbé voltam büszke rá.
És utolérte a vég, a rengeteg lyuk és rozsda között, nyomokban fel lehetett fedezni még néhol valami Caprit... Majd rátaláltam egy sokak számára ismerős bódéra (a képet még Gizmo linkelte ide) ...ami egy kis idő és alku után hazajött azért munka volt vele, de tökéletes állapotban volt. kasztnizás, állagmegóvás után már végre garázsban átvészelte a következő pár évet, és most arra vár, hogy a fényezőhöz -ígérete szerint novemberben- elkerüljön, és tavasszal összáljjon egy egésszé.
Már nagyon várja az össz-vissz 500 km-t futott motort, a 3 hónapos komplett belsőt, a még külföldön lévő tetőt és tetőkárpitot, és mindenekelőtt a még meg nem álmodott színt.
Jelenleg, míg nincs lefestve, a motor kint, kábelek szanaszét, addig most csak apróságok készülnek, alkatrész tisztogatás, beszerzés, stb.
Ja, a fényezőnek mondtam, hogy barna-piros belseje van, emiatt arra gondoltam, hogy fehér volt, pirosat nem szeretnék, a barna megy hozzá, ilyesmi elképzelésem lenne. Erre az volt a válasza, hogy van nagyon faja narancssárga festéke, amit meg lehet bolondítani egy kis szürke csíkkal. ezt még lekaratézzuk
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Kólagép
Hajrá, van még előtted de jó a sztori is. Mindig jó olvasni melyik autó mögött milyen dolgok vannak.
Motorról mit tudni?
Szélesített kasztni már nincs meg? Vagy legalább képek róla? Kíváncsi lennék.
Barna kihívással teli szín caprira, én még nem láttam olyat amit eltaláltak volna de biztos nem lehetetlen.
Motorról mit tudni?
Szélesített kasztni már nincs meg? Vagy legalább képek róla? Kíváncsi lennék.
Barna kihívással teli szín caprira, én még nem láttam olyat amit eltaláltak volna de biztos nem lehetetlen.
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Kólagép
Azok a BBS felnik nagyon ütősek ,ugye elhoztad őket a dobozzal ,mert nagyon megy hozzá !
- Kola
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 218
- Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar-Kismaros
Re: Kólagép
A motor 2000. Egyszer, száz év múlva szeretnek bele egy nagyobbat, de azért most mar szeretnem élvezni is egy kicsit. Lehet nem is lesz nagyobb, mert mire elkészül, olyan öreg leszek, hogy nem is akarok gyorsan menni
A felni sajnos "természetesen" nem volt benne. Biztos lett volna az a pénz, de nem akkor, nem ott, és nem nálam...
A felni sajnos "természetesen" nem volt benne. Biztos lett volna az a pénz, de nem akkor, nem ott, és nem nálam...
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Kólagép
Iminek a barnája azért odabasz eléggé !Töcs wrote: Barna kihívással teli szín caprira, én még nem láttam olyat amit eltaláltak volna de biztos nem lehetetlen.
1980 Capri MK3
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Kólagép
Szép történet a tiéd is, kitartást hozzá. Bár ha eddig nem adtad le a vasba akkor ebből már autó leszKola wrote:A motor 2000. Egyszer, száz év múlva szeretnek bele egy nagyobbat, de azért most mar szeretnem élvezni is egy kicsit. Lehet nem is lesz nagyobb, mert mire elkészül, olyan öreg leszek, hogy nem is akarok gyorsan menni
A felni sajnos "természetesen" nem volt benne. Biztos lett volna az a pénz, de nem akkor, nem ott, és nem nálam...
1980 Capri MK3
- Kola
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 218
- Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar-Kismaros
Re: Kólagép
Úgy legyen
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Kólagép
A bornzmetálra gondolsz?Tibi wrote:Iminek a barnája azért odabasz eléggé !Töcs wrote: Barna kihívással teli szín caprira, én még nem láttam olyat amit eltaláltak volna de biztos nem lehetetlen.
de végülis jogos az észrevétel
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- adam
- egyedülisszerelhet
- Posts: 790
- Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest xiii
Re: Kólagép
Színekről nem vitatkozunk - Imié barna és k szépTöcs wrote:A bornzmetálra gondolsz?Tibi wrote:Iminek a barnája azért odabasz eléggé !Töcs wrote: Barna kihívással teli szín caprira, én még nem láttam olyat amit eltaláltak volna de biztos nem lehetetlen.
de végülis jogos az észrevétel
Sosem lesz kész, csak alakul...
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Kólagép
jó hát aki csak szinezsfímben tud gondókodnyiTöcs wrote: A bornzmetálra gondolsz?
de végülis jogos az észrevétel
1980 Capri MK3
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Kólagép
Jo a barna!!! A enyem sajnos anno kicsit vilagosra sikerult...a plehdobozban a festek sokkal sotetebbnek latszott mint a kocsin. Eredetileg ezt a szint szerettem volna megcelozni:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Kola
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 218
- Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar-Kismaros
Re: Kólagép
egyik kedvenc képem:
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Kólagép
Ez a kép nekem is le van mentve, tényleg fasza.daytona wrote:Jo a barna!!! A enyem sajnos anno kicsit vilagosra sikerult...a plehdobozban a festek sokkal sotetebbnek latszott mint a kocsin. Eredetileg ezt a szint szerettem volna megcelozni:
1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Kólagép
Tökéletesek!