karburátor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

köszönöm, beszélek velük. "lista-tag" alatt Caprisokat értesz? :roll:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

gizmo wrote:köszönöm, beszélek velük. "lista-tag" alatt Caprisokat értesz? :roll:
Ladásokat... :roll: Ez meg egy idézet volt a zsiguli.hu-ról.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Nem igazán idevaló, de nem találtam megfelelő topicot, újat meg nem akartam nyitni.

K-jetronickal minden V6-os mocit meg lehet oldani?
Csak azért mert kínáltak jópár 3.8-as mocit computer nélkül (kb harmadannyiban van mint computerrel), sőt még cossie-t is, és nem tudom a karbinak mennyire lenne értelme.... :?
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

nem igazán.

a 3.8 egyik nagy hátránya, hogy borzalmasan széles, talán be sem férne a capriba... másik, hogy borzalmasan gyenge (140Le) SZVSZ totális zsákutca.
a cossie24v Jetronic-osítása pedig felesleges szenvedés, a gyújtás csak EDIS-ként kivitelezhető, emellé vagy az EFI EEC-IV vagy a saját elektronikája ajánlott, esetleg elveteműlt tunereknek a karbizás.

nálunk Balázs adta fel épp a cossieról a Kjet-et éa a mechanikus gyújtást majd 1 év szenvedés után (ebben sok időhiány volt) és a fent említett megoldások egyikével lesz megcsinálva a kocsija.

ettől még a Kjet jó, csak épp megvannak a saját motorjai (2.8 és ugye a 2.3)
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Aha. Értem.
Mondjuk a 3.8-asból a 190 lovas Mustang moci lett volna, de komplett elektronikával 320ezer... :(

Ezért gondolkodtam volna valami olcsóbb megoldáson, mondván, hogy ha a Scorpio mocit is sikerült átalakítanom karbisra, ez sem lesz bonyololtabb. Ez úgy látszik nem igy van.
Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Dartonit wrote: Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
Senki? :cry:
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Dartonit wrote:
Dartonit wrote: Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
Senki? :cry:
dehogynem, többen is... de mit?
majd ha lesz konkrét project, vagy csak kilátásban vmi, sztem akkor térj vissza erre a kérdésre.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Csak ennyit akartam tudni. :wink:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

CAPRI-3 wrote:nem igazán.

a 3.8 egyik nagy hátránya, hogy borzalmasan széles, talán be sem férne a capriba... másik, hogy borzalmasan gyenge (140Le) SZVSZ totális zsákutca.
a cossie24v Jetronic-osítása pedig felesleges szenvedés, a gyújtás csak EDIS-ként kivitelezhető, emellé vagy az EFI EEC-IV vagy a saját elektronikája ajánlott, esetleg elveteműlt tunereknek a karbizás.

nálunk Balázs adta fel épp a cossieról a Kjet-et éa a mechanikus gyújtást majd 1 év szenvedés után (ebben sok időhiány volt) és a fent említett megoldások egyikével lesz megcsinálva a kocsija.

ettől még a Kjet jó, csak épp megvannak a saját motorjai (2.8 és ugye a 2.3)
a 3.8-ast mi is nézegettük, szélességében még épp elférne, de hosszban már nem.... hacsak nem tudod összerakni hűtő nélkül...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Dartonit wrote:
Dartonit wrote: Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
Senki? :cry:
Nem vagy kicsit türelmetlen? kemény egy napot se vártál a válaszra...

Egyébként én tudok segíteni....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

bogyo28 wrote: Nem vagy kicsit türelmetlen? kemény egy napot se vártál a válaszra...
Egyébként én tudok segíteni....
Úgy néz ki kicsit túlpörögtem magam... :oops:
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Megint szórakozik a karbim: az alapjárat fennakad 1500-2000es fordulaton, és ottmarad... ha direkt úgy megyek, hogy a fordulat leessen 1000alá, akkor az alapjárat is ott marad, de pörgetés után megint kiakad... :? kb 1 hete kezdte, a régi 2.3as karbim is csinálta egy időben. Esetleg volt valakinek hasonló tapasztalata?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

gizmo wrote:Megint szórakozik a karbim: az alapjárat fennakad 1500-2000es fordulaton, és ottmarad... ha direkt úgy megyek, hogy a fordulat leessen 1000alá, akkor az alapjárat is ott marad, de pörgetés után megint kiakad... :? kb 1 hete kezdte, a régi 2.3as karbim is csinálta egy időben. Esetleg volt valakinek hasonló tapasztalata?
Nekem akkor csinált ilyet amikor ki volt kopva a pillangószelep tengelye.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Zool
márokosanistudnézni
Posts: 65
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:57 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Salgótarján
Contact:

Post by Zool »

Nekem is szarakodik a karbim mostanság. Azt csinálja, hogy nagyon ingadozik az alapjárat, azaz nem is ingadozik, hanem leesik annyira, hogy leállna már a motor, és utána felpörög olyan 1100-1200-ig, aztán megint le és így megy. Van amikor olyan 800 és 1000 között csinálja ezt, aztán van amikor teljesen sima az alapjárat. Emellett kis gázadáskor nagyon rángat a motor. Ahogy próbálgattam, a gázpedál egy adott állásánál (kb. 1-2 cm-t lenyomva) csinálja ezt, ha több gázt adok, akkor semmi rángatás nincs és az autó is gyorsul ahogy kell. Ha hideg a motor és megy a szivató, akkor ez az egész nem jelentkezik.

Szerelő faszi azt mondta, hogy ki van kopva a pillangószelep tengelye azért csinálja ezt (ezt már Capri-3 is megjegyezte nekem, amikor újraélesztették az autóm). Okozhatja ez a gondot?

Ha valóban ez a hiba, akkor 2 megoldás lehetséges: szerezni új pillangószelep-tengelyt, vagy pedig dörzsárazni a házát, perselyt bele és beleköszörülni a tengelyt. Én inkább az első megoldásra gondoltam, mert a második megoldástól fázok kicsit, meg ki tudja milyen képtelen összeget találna ki rá a szerelőm.

Megvan még a 2.0-s motorhoz való karbim, ennek a tengelye jó lehet a 2.8-as karbihoz?

Mind a kettő Solex gyártmány (a 2.0-s úszóház fedelén Pierburg Neuss felirat van a 2.8-ason Deutsche Vergaser), de vannak eltérések a kettő között így külső ránézésre is. Ha esetleg képek segítenek a dolog eldöntésében, akkor tudok feltölteni párat.
.: Zool :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Zool wrote:Nekem is szarakodik a karbim mostanság. Azt csinálja, hogy nagyon ingadozik az alapjárat, azaz nem is ingadozik, hanem leesik annyira, hogy leállna már a motor, és utána felpörög olyan 1100-1200-ig, aztán megint le és így megy. Van amikor olyan 800 és 1000 között csinálja ezt, aztán van amikor teljesen sima az alapjárat. Emellett kis gázadáskor nagyon rángat a motor. Ahogy próbálgattam, a gázpedál egy adott állásánál (kb. 1-2 cm-t lenyomva) csinálja ezt, ha több gázt adok, akkor semmi rángatás nincs és az autó is gyorsul ahogy kell. Ha hideg a motor és megy a szivató, akkor ez az egész nem jelentkezik.

Szerelő faszi azt mondta, hogy ki van kopva a pillangószelep tengelye azért csinálja ezt (ezt már Capri-3 is megjegyezte nekem, amikor újraélesztették az autóm). Okozhatja ez a gondot?

Ha valóban ez a hiba, akkor 2 megoldás lehetséges: szerezni új pillangószelep-tengelyt, vagy pedig dörzsárazni a házát, perselyt bele és beleköszörülni a tengelyt. Én inkább az első megoldásra gondoltam, mert a második megoldástól fázok kicsit, meg ki tudja milyen képtelen összeget találna ki rá a szerelőm.

Megvan még a 2.0-s motorhoz való karbim, ennek a tengelye jó lehet a 2.8-as karbihoz?

Mind a kettő Solex gyártmány (a 2.0-s úszóház fedelén Pierburg Neuss felirat van a 2.8-ason Deutsche Vergaser), de vannak eltérések a kettő között így külső ránézésre is. Ha esetleg képek segítenek a dolog eldöntésében, akkor tudok feltölteni párat.
Kovi autoján is teljesen beszart a karbi. Balage javasolt egy karbis embert a XIII ker-ben, ő meg tudja orvosolni ezeket a bajokat. Elvileg ma lesz kész a Koivé, utánna tudok irni tapasztalatokat. Valószinüleg a 25 év körüli kabik esetén egy ilyen fullos felujítás már elkerülhetetlen...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply