váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

bogyo28 wrote:
nem rossz az oldal, de szerintem pontatlan. Amit mi angol váltonak hivunk, az itt 2000E, amit a könyv pedig TYPE 5-nek hiv, és sokkal több modellbe szerelték. igy hirtelen ennyi, bár lehet hogy több hiba is van benne...
könnyen +eshet :)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:
bogyo28 wrote:
nem rossz az oldal, de szerintem pontatlan. Amit mi angol váltonak hivunk, az itt 2000E, amit a könyv pedig TYPE 5-nek hiv, és sokkal több modellbe szerelték. igy hirtelen ennyi, bár lehet hogy több hiba is van benne...
könnyen +eshet :)
a burton-power katalogusban van egy egész jó kis rész a váltokról, azt kellene felrakni valahova...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Sziasztok!


Szerintetek normális, ha egy szabvány 2000 V6 100-nál 3000-ret pörög? Mondjuk annyira nem gáz, de sajnálok vele tartósan 120-al menni. :(

Négyes váltóm van, tudtommal gyári difivel, és 13"-s /60-as gumikkal.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Dartonit wrote:Sziasztok!


Szerintetek normális, ha egy szabvány 2000 V6 100-nál 3000-ret pörög? Mondjuk annyira nem gáz, de sajnálok vele tartósan 120-al menni. :(

Négyes váltóm van, tudtommal gyári difivel, és 13"-s /60-as gumikkal.
nem emléxem pontosan, de érdemes lenne megnézni a difidet.
ellenben az eladó 2.8i motorhoz van 5-ös váltó (olcsón:)) akkor helyreáll a "rend". :D
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Akkor ezt megbeszéltük! :D
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Dartonit wrote:Sziasztok!


Szerintetek normális, ha egy szabvány 2000 V6 100-nál 3000-ret pörög? Mondjuk annyira nem gáz, de sajnálok vele tartósan 120-al menni. :(

Négyes váltóm van, tudtommal gyári difivel, és 13"-s /60-as gumikkal.
Ha jól emlékszem nekem kb ennyit ment, de az 5-ös váltóval már 120-at
megy 3000-es fordulatnál.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Post by CapriTurbo »

bogyo28 wrote:
nem rossz az oldal, de szerintem pontatlan. Amit mi angol váltonak hivunk, az itt 2000E, amit a könyv pedig TYPE 5-nek hiv, és sokkal több modellbe szerelték. igy hirtelen ennyi, bár lehet hogy több hiba is van benne...
Szerintem nem figyeltél eléggé, a 2000E sor4-eseken volt és "medium duty", a Type 5 2.8, 3.0 V6-osokon és "heavy duty". A Burton katalógus is ezt írja, de ott van mind a kettőről kép is és azon látszik, hogy csak hasonlóak, de nem egyformák kívülről sem. :smt018
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

CapriTurbo wrote:
bogyo28 wrote:
nem rossz az oldal, de szerintem pontatlan. Amit mi angol váltonak hivunk, az itt 2000E, amit a könyv pedig TYPE 5-nek hiv, és sokkal több modellbe szerelték. igy hirtelen ennyi, bár lehet hogy több hiba is van benne...
Szerintem nem figyeltél eléggé, a 2000E sor4-eseken volt és "medium duty", a Type 5 2.8, 3.0 V6-osokon és "heavy duty". A Burton katalógus is ezt írja, de ott van mind a kettőről kép is és azon látszik, hogy csak hasonlóak, de nem egyformák kívülről sem. :smt018
Nem véletlen, hogy ő a president :lol:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Biztos csak fáradt volt. :)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

CapriTurbo wrote:
bogyo28 wrote:
nem rossz az oldal, de szerintem pontatlan. Amit mi angol váltonak hivunk, az itt 2000E, amit a könyv pedig TYPE 5-nek hiv, és sokkal több modellbe szerelték. igy hirtelen ennyi, bár lehet hogy több hiba is van benne...
Szerintem nem figyeltél eléggé, a 2000E sor4-eseken volt és "medium duty", a Type 5 2.8, 3.0 V6-osokon és "heavy duty". A Burton katalógus is ezt írja, de ott van mind a kettőről kép is és azon látszik, hogy csak hasonlóak, de nem egyformák kívülről sem. :smt018
Utánnanéztem a aktalógusban, és igazad van. Mea Culpa ezerrel! :smt102
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Capripower wrote:Biztos csak fáradt volt. :)
Köszi fiúk, ez már szinte hiányzott... :armada12

mindig megkapom a magamét ugy látszik, csak nézzek félre valamit egy kicsit :armada15
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Sziasztok!

Tudnátok segíteni? A váltót ki tudom szedni valahogy a motor kivétele nélkül? Ott valami teljesen szétszált.
Odadtam egy ismerősömnek, hogy vigye el műszakiztatni, és azzal jött vissza, hogy szar a váltó. (biztos meghajtotta) Ezért sajna a majális is kimaradt. :evil:

Nos, megnéztem, üresben szépen vesz mindent, de menet közben nem enged váltni. Ha kinyomott kuplunggal sebességben indítok, valami iszonyatos reszelő hangok jönnek ki a kuplungszerkezet felől, és a kuplungot felengedve egy ponton hirtelen lefog, és meglódul, immmár a csörgő hang nélkül. Szerintetek?
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Kuplungtárcsa vagy szerkezet vagy mindkettő.Csere!!
Természetesen kiszerelhető a válto külön is :D
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Dartonit wrote:Sziasztok!

Tudnátok segíteni? A váltót ki tudom szedni valahogy a motor kivétele nélkül? Ott valami teljesen szétszált.
Odadtam egy ismerősömnek, hogy vigye el műszakiztatni, és azzal jött vissza, hogy szar a váltó. (biztos meghajtotta) Ezért sajna a majális is kimaradt. :evil:

Nos, megnéztem, üresben szépen vesz mindent, de menet közben nem enged váltni. Ha kinyomott kuplunggal sebességben indítok, valami iszonyatos reszelő hangok jönnek ki a kuplungszerkezet felől, és a kuplungot felengedve egy ponton hirtelen lefog, és meglódul, immmár a csörgő hang nélkül. Szerintetek?
A caprin kivűl nincs még egy autó amiről ilyen egyszerű a váltót leszedni.Talán a tau meg a transit :)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

trafo2000 wrote:
Dartonit wrote:Sziasztok!

Tudnátok segíteni? A váltót ki tudom szedni valahogy a motor kivétele nélkül? Ott valami teljesen szétszált.
Odadtam egy ismerősömnek, hogy vigye el műszakiztatni, és azzal jött vissza, hogy szar a váltó. (biztos meghajtotta) Ezért sajna a majális is kimaradt. :evil:

Nos, megnéztem, üresben szépen vesz mindent, de menet közben nem enged váltni. Ha kinyomott kuplunggal sebességben indítok, valami iszonyatos reszelő hangok jönnek ki a kuplungszerkezet felől, és a kuplungot felengedve egy ponton hirtelen lefog, és meglódul, immmár a csörgő hang nélkül. Szerintetek?
A caprin kivűl nincs még egy autó amiről ilyen egyszerű a váltót leszedni.Talán a tau meg a transit :)
Annyiban modosítanék, hogy ha gyári vagy ahoz hasonlo a kipufogod. Nekem a Karkus rendszer kicsit utban volt, ezért le kellett lazitani a gumikról a kipuffot, hogy le lehessen szedni. Viszont még akna nélküli csillag-garázsban is egyszerüen megoldható...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply