Marci Caprija
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Fúú hát ez irgalmatlan nagy!
A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.
Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.
Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Marci Caprija
Az a 390 az teljesen jó lesz a tiedhez ,de ezzel is garantálom a 7000-res fordulatot ,remélem a blokk bírni is fogja.levelboss wrote: Fúú hát ez irgalmatlan nagy!
A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.
Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
- Jatis
- márokosanistudnézni
- Posts: 60
- Joined: Sat Sep 09, 2006 2:14 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Pintohoz most van!Bubor wrote:vezérműszíj fedél
- Jatis
- márokosanistudnézni
- Posts: 60
- Joined: Sat Sep 09, 2006 2:14 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Nem olyan nagy ez!
Ha Bogyó hasának kerületéhez viszonyítjuk, akkor látható, hogy kicsi.
Ha Bogyó hasának kerületéhez viszonyítjuk, akkor látható, hogy kicsi.
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Itt van az "okosság" az alsó sorban, a középső oszlopban. A tengelyre fölül csak annyit ír, hogy a full verseny tengely 3/4-e kell ehhez a beállításhoz. Ez nem túl pontos meghatározás. A jelölések azt mondják, hogy a max. nyomaték 1000-nél kezdődik és 5000-ig tart. A max. lóerő 5500-ig (vagy nál?) elérhető. Max rpm 7000.White Shark wrote:Az a 390 az teljesen jó lesz a tiedhez ,de ezzel is garantálom a 7000-res fordulatot ,remélem a blokk bírni is fogja.levelboss wrote: Fúú hát ez irgalmatlan nagy!
A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.
Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
Tehát nagyon elfokolt tengely nem szükséges, az már másik kategória. Inkább nyisson nagyot.
A Racer Walsh nevű úr tuning tengelye 264 fokos és kb. 11,4 mm-t emel. Sajnos nehéz a tengelyekről részletes infót találni.
Kompresszióviszonyra maximum 10.5... 10.7:1 arányt ajánlják. De ez is már a régi régi könyvben van.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Marci Caprija
mocsadék!Jatis wrote:Nem olyan nagy ez!
Ha Bogyó hasának kerületéhez viszonyítjuk, akkor látható, hogy kicsi.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Marci Caprija
7k-s fordulatot nem fogja bírni a gyári cucc, én arra nem terveznék. főleg ha a lóerő csúcs mondjuk 5000-5500 körül van, akkor a fölé nincs is értelme forgatni, mert ott már elfogy az erő, el kell váltani.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Marci Caprija
Az amcsi motor lehet fasza a 264 -es tengellyel ,de a k-jet gyárilag ezzel indul ,nem butítanám vissza a német motort hasonlóval.És igen kb ez a 1000-5500 esetleg 6000 ebben gondolom a tutit a nyomaték terén ,de azért a 7000-ret tudni fogja .A citromsárga Mk1 a kéttorkú karbival ,a 300-as tengellyel is tudja ,és csak nüansznyi belepiszkálás van a mechanikában.A múltkor megnéztem Papinál az amcsi blokkot ,a dugattyú felső holtpontban 1mm-re volt a henger felső élétől ,az égéstere kb ugyanaz mint a német de távolabb vannak a szelepek ,szerintem lehet okosítani a rendszeren.levelboss wrote:Itt van az "okosság" az alsó sorban, a középső oszlopban. A tengelyre fölül csak annyit ír, hogy a full verseny tengely 3/4-e kell ehhez a beállításhoz. Ez nem túl pontos meghatározás.White Shark wrote:Az a 390 az teljesen jó lesz a tiedhez ,de ezzel is garantálom a 7000-res fordulatot ,remélem a blokk bírni is fogja.levelboss wrote: Fúú hát ez irgalmatlan nagy!
A napokban utánanéztem és olyasmiket találtam, hogy a 4 torkú Motorcraft karbik 305 cui, meg afölötti V8 motorokon voltak használva.
Azt írja az öreg Offenhauser Catalog, hogy általános utcai/fast road performance tuningra 390 cfm 4 torkú karbi kell, ezzel 1000 - 5000 rpm fordulaton vagyunk jók. A full verseny motorra, ami 7000...8000 körül van járatva, oda kell egyel nagyobb, 465 cfm karbi.
Ez, ami a kezetekben van, ránézésre 600 cfm. A szívósoromra sem lenne jó.
[attachment=0]Offy szívósor, karbi, tengely, rpm.JPG[/attachme
A jelölések azt mondják, hogy a max. nyomaték 1000-nél kezdődik és 5000-ig tart. A max. lóerő 5500-ig (vagy nál?) elérhető. Max rpm 7000.
Tehát nagyon elfokolt tengely nem szükséges, az már másik kategória. Inkább nyisson nagyot.
A Racer Walsh nevű úr tuning tengelye 264 fokos és kb. 11,4 mm-t emel. Sajnos nehéz a tengelyekről részletes infót találni.
Kompresszióviszonyra maximum 10.5... 10.7:1 arányt ajánlják. De ez is már a régi régi könyvben van.
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Régen jelentkeztem a projekttel. A mondás is megmondja: jó munkához idő kell, lassúhoz meg még több.
Időközben a karbi fel lett újítva a bácsinál, itt: http://gpatuning.hu/hu" onclick="window.open(this.href);return false;
A motor fúrva, perselyezve, hónolva lett és rakódik összefele Fehérváron.
A hengerfejekkel megy a matek még egy kicsit. Át lett alakítva nagyobb szelepesre, ahogy meg bírták csinálni, de talán még mehetett volna bele nagyobb is.
A projekt kihagyhatatlan eleme a hengerfej portolás. Nem kell bővíteni, de a a belső járatokból ki kell köszörülni a rücsköket, hogy jó legyen az áramlás.
Már a két hengerfej égéstere nagyjából készen van. A tőlem telhetőt megteszem az ügy érdekében, csináltam már cifrábbat is... több száz rugót meg nem adok érte. Egyenlőre bent vannak a szelepek, aztán kiszedem és belül is megcsinálom.
Időközben a karbi fel lett újítva a bácsinál, itt: http://gpatuning.hu/hu" onclick="window.open(this.href);return false;
A motor fúrva, perselyezve, hónolva lett és rakódik összefele Fehérváron.
A hengerfejekkel megy a matek még egy kicsit. Át lett alakítva nagyobb szelepesre, ahogy meg bírták csinálni, de talán még mehetett volna bele nagyobb is.
A projekt kihagyhatatlan eleme a hengerfej portolás. Nem kell bővíteni, de a a belső járatokból ki kell köszörülni a rücsköket, hogy jó legyen az áramlás.
Már a két hengerfej égéstere nagyjából készen van. A tőlem telhetőt megteszem az ügy érdekében, csináltam már cifrábbat is... több száz rugót meg nem adok érte. Egyenlőre bent vannak a szelepek, aztán kiszedem és belül is megcsinálom.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Kedves Fórum és Capris társak!
Lassan, de bizonytalanul halad a motor építés, de ami késik az legalább nem múlik.
Szóval minden meglenne, de egy nem várt problémába ütköztem, mikor meg akartam rendelni a speciális szívósoromhoz a speciális tömítéskészletet:
A tömítéskészletet nem adhatják el USA-n kívül, mert nincs rajta "származási hely" megjelölés!
Szóval az egyik lehetőség, hogy megutaztatom valami Amcsi ismerőshöz, aki privátba leküldi. Ez nyilván plusz kiadást, melót, macerát jelent és a másik félnek is nyűg.
A másik meg, hogy valamilyen magyar tömítésgyárossal legyártatni úgy, hogy nincs sablon, csak a szívósor.
Szerintetek lehet ilyet? Lehet egy így gyártott tömítés jó?
Ha igen, akkor hova vigyem?
Köszcsi!
Lassan, de bizonytalanul halad a motor építés, de ami késik az legalább nem múlik.
Szóval minden meglenne, de egy nem várt problémába ütköztem, mikor meg akartam rendelni a speciális szívósoromhoz a speciális tömítéskészletet:
A tömítéskészletet nem adhatják el USA-n kívül, mert nincs rajta "származási hely" megjelölés!
Szóval az egyik lehetőség, hogy megutaztatom valami Amcsi ismerőshöz, aki privátba leküldi. Ez nyilván plusz kiadást, melót, macerát jelent és a másik félnek is nyűg.
A másik meg, hogy valamilyen magyar tömítésgyárossal legyártatni úgy, hogy nincs sablon, csak a szívósor.
Szerintetek lehet ilyet? Lehet egy így gyártott tömítés jó?
Ha igen, akkor hova vigyem?
Köszcsi!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
Re: Marci Caprija
Liszt Ferenc téren csinál tömitést a bácsi minta darab után.
Re: Marci Caprija
Én kedden repülök az Usa-ba.
Ha oda tudod vele küldetni, én szívesen hazahozom neked.
Ha oda tudod vele küldetni, én szívesen hazahozom neked.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Ne szégyenkezz, jó hely az, csak még én nem voltam! :D Nagy király lennél, ha meg tudnánk oldani.
Beszéljünk magánban!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Marci Caprija
modosítok, az a jókai tér három, a liszt ferenc térrel szemben az andrási másik oldalán. de igen, minta szivosor alapján is megcsinálja.
vagy www.rockauto.com , ha van náluk akkor ők ide is küldik
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Köszi Bogyó!Bogyo28 wrote: ↑Sat Jun 17, 2017 5:25 pmmodosítok, az a jókai tér három, a liszt ferenc térrel szemben az andrási másik oldalán. de igen, minta szivosor alapján is megcsinálja.
vagy www.rockauto.com , ha van náluk akkor ők ide is küldik
Néztem a Rockauto-t is, de ott csak gyári alkarészeknek megfelelő cuccokat találtam. Ez pedig nem egy gyári szívósor. De ami van az valóban olcsóbb, mint a Summit.
A Summitnál van a tömítés, de nem küldhetik USA-n kívülre.
Ford Capri 1978 2600 GT :D