váltók
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Sziasztok!
Nekem is lenne egy kérdésem.
Úgy döntöttem, hogy az autómata helyett manuálra nyergelek át.
Felmerült a kérdés, hogy milyen váltó kellene nekem.
Főleg a téma elején egész jól ki vannak fejtve az áttételek.
Ez oké, de mi van a 4. el, illetve a Type 9 5.ével és 4.ével
Kiváncsi lennék mik az áttételek illetve főleg az érdekelne, hogy egy Type9 5.ben 2000-es fordulaton mennyit megy? Illetve agy angol 4es 4.ben 2000es fordulaton mennyit megy?
Húúú, de örülnék, ha valaki leírná ezeket
Nagy segítség volna.
Köszönöm!
Üdv!
Bence
Nekem is lenne egy kérdésem.
Úgy döntöttem, hogy az autómata helyett manuálra nyergelek át.
Felmerült a kérdés, hogy milyen váltó kellene nekem.
Főleg a téma elején egész jól ki vannak fejtve az áttételek.
Ha jól értelmezem az angol 4esnél sokkal hosszabb az egyes, tehát gyengébb, mint a Type 9nél. Akkor tehát egyesben, induláskor az az "öreguras", mígy 2-ben és 3ban a Type 9 az öreguras és így összességében az angol 4-es jobban gyorsul.Capripower wrote::) Köszi, közben már én is utánanéztem, és a 2.3-as csattanóst is hozzávettem.Nitrobuster wrote:Egyébként megnéztem angol vs type9 váltó áttételezését.
Angol 1-es 3,16. 2-es 1,94 . 3-as 1,41
Type9 1-es 3,36. 2-es 1,81. 3-as 1,26
1-es 3,65. 2-es 1,97. 3-as 1,37. -milyen érdekes, hogy megegyezik a soros féle type-9-el!
Egyébként volt type-9 az autómban, de meglehetősen "öreguras" volt vele a közlekedés, ezért is raktam inkább vissza az angolt.
Ez oké, de mi van a 4. el, illetve a Type 9 5.ével és 4.ével
Kiváncsi lennék mik az áttételek illetve főleg az érdekelne, hogy egy Type9 5.ben 2000-es fordulaton mennyit megy? Illetve agy angol 4es 4.ben 2000es fordulaton mennyit megy?
Húúú, de örülnék, ha valaki leírná ezeket
Nagy segítség volna.
Köszönöm!
Üdv!
Bence
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
eccerű a képlet
a 4-ik mindíg 1:1 az 5. pedig 0.825 ha jól emléxem.
tehát ugyanazt viszi végre diffitől függően.
de még a 2.8i esetében sem tud gyorsabb lenni 5.-ikben sem, mert nincs meg hozzá a motorerő.
nekem 4-ben és 5-ben is 220 körűl vége volt a dalnak, max 5-össel kevesebbet forgott.
lehet lesz még egy 4ALD-m... neked a problémák miatt ingyen.
napokon belűl kiderűl.
a 4-ik mindíg 1:1 az 5. pedig 0.825 ha jól emléxem.
tehát ugyanazt viszi végre diffitől függően.
de még a 2.8i esetében sem tud gyorsabb lenni 5.-ikben sem, mert nincs meg hozzá a motorerő.
nekem 4-ben és 5-ben is 220 körűl vége volt a dalnak, max 5-össel kevesebbet forgott.
lehet lesz még egy 4ALD-m... neked a problémák miatt ingyen.
napokon belűl kiderűl.
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
A Type 5-el a 2.8i 0-100-ra 4 tizeddel jobban gyorsul, mint a Type 9-el. Sztem ez önmagáért beszél.Blant wrote: Ha jól értelmezem az angol 4esnél sokkal hosszabb az egyes, tehát gyengébb, mint a Type 9nél. Akkor tehát egyesben, induláskor az az "öreguras", mígy 2-ben és 3ban a Type 9 az öreguras és így összességében az angol 4-es jobban gyorsul.
Kiváncsi lennék mik az áttételek illetve főleg az érdekelne, hogy egy Type9 5.ben 2000-es fordulaton mennyit megy? Illetve agy angol 4es 4.ben 2000es fordulaton mennyit megy?
Érzésre sem gyenge a dolog, -mikor visszakerült az autómba a Type 5, úgy megindult, mintha hátbavertek volna. :)
Igaz furcsa is volt utána egy kis ideig, hogy úgy pörög mert nincs 5., meg, hogy fél lityivel többet eszik (10.5 helyett 11L :) ), de "kárpótolt", hogy sokkal élvezetesebb lett menni az autóval!
Azt nem tudom mennyit megy 2000-es fordulaton, de úgy emlékszem mikor Type 9-em volt, 4.-ből 5.-be váltásnál 500-at esett vissza a fordulatszám. Tehát ugyanakkora sebességnél Type 9-el 5.-ben 500-al forog kevesebbet a motor, mint Type 5-el 4.-ben.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- Zool
- márokosanistudnézni
- Posts: 65
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:57 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Salgótarján
- Contact:
Ez azért nem feltétlenül igaz mindig :)Capripower wrote:Azt nem tudom mennyit megy 2000-es fordulaton, de úgy emlékszem mikor Type 9-em volt, 4.-ből 5.-be váltásnál 500-at esett vissza a fordulatszám. Tehát ugyanakkora sebességnél Type 9-el 5.-ben 500-al forog kevesebbet a motor, mint Type 5-el 4.-ben.
Ha pl. 2500-ről esett 2000-re az nem ugyanaz, mint ha mondjuk 5000-ről 4500-re. Az első esetet nézve a 2000/2500 az 0,8 így mondjuk már 5000-ről nem 4500-re hanem 4000-re esne vissza a fordulat.
Elméletileg nekem type9 van és azzal nálam 100 körül forog 2000-et ötödikben, persze lehet, hogy csal az órám (akár minkettő is :))
.: Zool :.
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Lehet. :)Zool wrote: Ez azért nem feltétlenül igaz mindig :)
Ha pl. 2500-ről esett 2000-re az nem ugyanaz, mint ha mondjuk 5000-ről 4500-re. Az első esetet nézve a 2000/2500 az 0,8 így mondjuk már 5000-ről nem 4500-re hanem 4000-re esne vissza a fordulat.
Ez konkrétan amikor anno ránéztem kiváncsiságból a fordszámmérőre, 5500-ról esett vissza 5000-re a váltásnál.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Köszi az infókat és tanácsokat mindnekinek!
Én is azt hiszem, hogy Type 9. Nekem elsősorban nem gyorsulni kell az autó, bár amiíg nem találok Type 9et addig valószínüleg egy kölcsön Type 5 lesz bent és ha nem eszik túl sokat és nem zavar a nagy furdulati hang utazásnál, akkor még lehet, az is, hogy annál maradok.
Ha tud valaki Type9-et eladót szóljon.
A 2,3 V6 és a 2,8V6 lendkereke, kuplungszerkezete ugyanaz? Mert nekem 2,3 V6 van, de erőben 2,8hoz áll közelebb. Ha nem ugyanaz kérdés, hogy elbírja-e a 2,3V6 szerkezete a témát.
Azt tudja valaki, hogy a C3as autómata váltóval hosszban megegyezik a Type5 illetve a Type 9, vagy hosszabbak annál? A kardán miatt kérdezem.
A Taukban, granadákban, sierrákban volt Type9? Csak hogy többi fórumon is érdeklődjek-e.
Laci neked külön köszönöm a felajánlást, de asszem nem szeretnék ezügyben több kört futni, legutóbb nem is a váltó volt a ludas, hanem épp az olajhűtés szállt el. Amúgy a 4 ALD-nek szerintem csak egy beállítás kéne és menne szépen.
Köszi a segítséget Nektek :D
Én is azt hiszem, hogy Type 9. Nekem elsősorban nem gyorsulni kell az autó, bár amiíg nem találok Type 9et addig valószínüleg egy kölcsön Type 5 lesz bent és ha nem eszik túl sokat és nem zavar a nagy furdulati hang utazásnál, akkor még lehet, az is, hogy annál maradok.
Ha tud valaki Type9-et eladót szóljon.
A 2,3 V6 és a 2,8V6 lendkereke, kuplungszerkezete ugyanaz? Mert nekem 2,3 V6 van, de erőben 2,8hoz áll közelebb. Ha nem ugyanaz kérdés, hogy elbírja-e a 2,3V6 szerkezete a témát.
Azt tudja valaki, hogy a C3as autómata váltóval hosszban megegyezik a Type5 illetve a Type 9, vagy hosszabbak annál? A kardán miatt kérdezem.
A Taukban, granadákban, sierrákban volt Type9? Csak hogy többi fórumon is érdeklődjek-e.
Laci neked külön köszönöm a felajánlást, de asszem nem szeretnék ezügyben több kört futni, legutóbb nem is a váltó volt a ludas, hanem épp az olajhűtés szállt el. Amúgy a 4 ALD-nek szerintem csak egy beállítás kéne és menne szépen.
Köszi a segítséget Nektek :D
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
Nekem jelenleg 2 literesé van a 2.9-emben, és szerintem egész jól bírja. Már csak azért is mert úgy használom, "hogy halálra van ítélve" és még egyszer sem csúszott meg. Szóval nyúzom míg megdöglik. Ha meghal, nem is fogok kínlódni semmilyen drága cossie szerkezettel, ráteszem egy dízel sierráét, vagy scorpiét oszt' le van tojva.Blant wrote: A 2,3 V6 és a 2,8V6 lendkereke, kuplungszerkezete ugyanaz? Mert nekem 2,3 V6 van, de erőben 2,8hoz áll közelebb. Ha nem ugyanaz kérdés, hogy elbírja-e a 2,3V6 szerkezete a témát.
A szerkezet a 2 littyóson jóval vastagabb volt (hogy miért?), kb. duplája a 2.9-nek.