váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Egy H-pipe van alatta, az gondoltam, hogy le kell venni.
A kérdés csak az, hogy a váltóharangot le tudom-e húzni. Ezek szerint igen. Még aknám is van, úgyhogy nem szabad hogy gondot okozzon.

Danke! :wink:
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Nekem is lenne kérdésem: az 5. sebességben sír a váltó, T9-es. Mi lehet vele?
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Mad Max wrote:Nekem is lenne kérdésem: az 5. sebességben sír a váltó, T9-es. Mi lehet vele?
Fogaskerék bajos ha sír, olaj van benne?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ha már sír, akkor az olaj már nagyon nem segít.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Nitrobuster wrote:Ha már sír, akkor az olaj már nagyon nem segít.

Azért kérdeztem mert valószínüleg nincs benne vagy valamikor nem volt
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:
Nitrobuster wrote:Ha már sír, akkor az olaj már nagyon nem segít.

Azért kérdeztem mert valószínüleg nincs benne vagy valamikor nem volt
Egy biztos a csere.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Igen olaj van + még adalék is!
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Sziasztok!

Nekem is lenne egy kérdésem.

Úgy döntöttem, hogy az autómata helyett manuálra nyergelek át.
Felmerült a kérdés, hogy milyen váltó kellene nekem.
Főleg a téma elején egész jól ki vannak fejtve az áttételek.
Capripower wrote:
Nitrobuster wrote:Egyébként megnéztem angol vs type9 váltó áttételezését.

Angol 1-es 3,16. 2-es 1,94 . 3-as 1,41
Type9 1-es 3,36. 2-es 1,81. 3-as 1,26
:) Köszi, közben már én is utánanéztem, és a 2.3-as csattanóst is hozzávettem.
1-es 3,65. 2-es 1,97. 3-as 1,37. -milyen érdekes, hogy megegyezik a soros féle type-9-el! :shock:
Egyébként volt type-9 az autómban, de meglehetősen "öreguras" volt vele a közlekedés, ezért is raktam inkább vissza az angolt.
Ha jól értelmezem az angol 4esnél sokkal hosszabb az egyes, tehát gyengébb, mint a Type 9nél. Akkor tehát egyesben, induláskor az az "öreguras", mígy 2-ben és 3ban a Type 9 az öreguras és így összességében az angol 4-es jobban gyorsul.

Ez oké, de mi van a 4. el, illetve a Type 9 5.ével és 4.ével

Kiváncsi lennék mik az áttételek illetve főleg az érdekelne, hogy egy Type9 5.ben 2000-es fordulaton mennyit megy? Illetve agy angol 4es 4.ben 2000es fordulaton mennyit megy?

Húúú, de örülnék, ha valaki leírná ezeket :-)
Nagy segítség volna.

Köszönöm!

Üdv!

Bence
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

eccerű a képlet
a 4-ik mindíg 1:1 az 5. pedig 0.825 ha jól emléxem.
tehát ugyanazt viszi végre diffitől függően.
de még a 2.8i esetében sem tud gyorsabb lenni 5.-ikben sem, mert nincs meg hozzá a motorerő.
nekem 4-ben és 5-ben is 220 körűl vége volt a dalnak, max 5-össel kevesebbet forgott.
lehet lesz még egy 4ALD-m... neked a problémák miatt ingyen.
napokon belűl kiderűl.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Blant wrote: Ha jól értelmezem az angol 4esnél sokkal hosszabb az egyes, tehát gyengébb, mint a Type 9nél. Akkor tehát egyesben, induláskor az az "öreguras", mígy 2-ben és 3ban a Type 9 az öreguras és így összességében az angol 4-es jobban gyorsul.

Kiváncsi lennék mik az áttételek illetve főleg az érdekelne, hogy egy Type9 5.ben 2000-es fordulaton mennyit megy? Illetve agy angol 4es 4.ben 2000es fordulaton mennyit megy?
A Type 5-el a 2.8i 0-100-ra 4 tizeddel jobban gyorsul, mint a Type 9-el. Sztem ez önmagáért beszél. :wink:
Érzésre sem gyenge a dolog, -mikor visszakerült az autómba a Type 5, úgy megindult, mintha hátbavertek volna. :)
Igaz furcsa is volt utána egy kis ideig, hogy úgy pörög mert nincs 5., meg, hogy fél lityivel többet eszik (10.5 helyett 11L :) ), de "kárpótolt", hogy sokkal élvezetesebb lett menni az autóval!

Azt nem tudom mennyit megy 2000-es fordulaton, de úgy emlékszem mikor Type 9-em volt, 4.-ből 5.-be váltásnál 500-at esett vissza a fordulatszám. Tehát ugyanakkora sebességnél Type 9-el 5.-ben 500-al forog kevesebbet a motor, mint Type 5-el 4.-ben.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Zool
márokosanistudnézni
Posts: 65
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:57 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Salgótarján
Contact:

Post by Zool »

Capripower wrote:Azt nem tudom mennyit megy 2000-es fordulaton, de úgy emlékszem mikor Type 9-em volt, 4.-ből 5.-be váltásnál 500-at esett vissza a fordulatszám. Tehát ugyanakkora sebességnél Type 9-el 5.-ben 500-al forog kevesebbet a motor, mint Type 5-el 4.-ben.
Ez azért nem feltétlenül igaz mindig :)
Ha pl. 2500-ről esett 2000-re az nem ugyanaz, mint ha mondjuk 5000-ről 4500-re. Az első esetet nézve a 2000/2500 az 0,8 így mondjuk már 5000-ről nem 4500-re hanem 4000-re esne vissza a fordulat.

Elméletileg nekem type9 van és azzal nálam 100 körül forog 2000-et ötödikben, persze lehet, hogy csal az órám (akár minkettő is :))
.: Zool :.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Zool wrote: Ez azért nem feltétlenül igaz mindig :)
Ha pl. 2500-ről esett 2000-re az nem ugyanaz, mint ha mondjuk 5000-ről 4500-re. Az első esetet nézve a 2000/2500 az 0,8 így mondjuk már 5000-ről nem 4500-re hanem 4000-re esne vissza a fordulat.
Lehet. :)
Ez konkrétan amikor anno ránéztem kiváncsiságból a fordszámmérőre, 5500-ról esett vissza 5000-re a váltásnál.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ha ez számit, nekem magas fordulaton 1000-et esik vissza a fordulat.
És véleményem szerint hétköznapi használatra jobb a T9.
(nagyobb végsebesség, alacsonyabb fogyasztás).
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Köszi az infókat és tanácsokat mindnekinek!
Én is azt hiszem, hogy Type 9. Nekem elsősorban nem gyorsulni kell az autó, bár amiíg nem találok Type 9et addig valószínüleg egy kölcsön Type 5 lesz bent és ha nem eszik túl sokat és nem zavar a nagy furdulati hang utazásnál, akkor még lehet, az is, hogy annál maradok.

Ha tud valaki Type9-et eladót szóljon.
A 2,3 V6 és a 2,8V6 lendkereke, kuplungszerkezete ugyanaz? Mert nekem 2,3 V6 van, de erőben 2,8hoz áll közelebb. Ha nem ugyanaz kérdés, hogy elbírja-e a 2,3V6 szerkezete a témát.

Azt tudja valaki, hogy a C3as autómata váltóval hosszban megegyezik a Type5 illetve a Type 9, vagy hosszabbak annál? A kardán miatt kérdezem.

A Taukban, granadákban, sierrákban volt Type9? Csak hogy többi fórumon is érdeklődjek-e.

Laci neked külön köszönöm a felajánlást, de asszem nem szeretnék ezügyben több kört futni, legutóbb nem is a váltó volt a ludas, hanem épp az olajhűtés szállt el. Amúgy a 4 ALD-nek szerintem csak egy beállítás kéne és menne szépen.

Köszi a segítséget Nektek :D
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Blant wrote: A 2,3 V6 és a 2,8V6 lendkereke, kuplungszerkezete ugyanaz? Mert nekem 2,3 V6 van, de erőben 2,8hoz áll közelebb. Ha nem ugyanaz kérdés, hogy elbírja-e a 2,3V6 szerkezete a témát.
Nekem jelenleg 2 literesé van a 2.9-emben, és szerintem egész jól bírja. Már csak azért is mert úgy használom, "hogy halálra van ítélve" és még egyszer sem csúszott meg. Szóval nyúzom míg megdöglik. Ha meghal, nem is fogok kínlódni semmilyen drága cossie szerkezettel, ráteszem egy dízel sierráét, vagy scorpiét oszt' le van tojva.

A szerkezet a 2 littyóson jóval vastagabb volt (hogy miért?), kb. duplája a 2.9-nek.
Post Reply