2.9i motor kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

daytona wrote:Nem lehet, hogy tul sok levegot kap hidegen? Azert kell neki mondjuk taposni a pedalt, hogy a sok levego melle adagoljon neki a TPS adata alapjan benzint is. Van egy masik alapjarati motorod keznel? Egy probat megerne szerintem egy masikkal probalkozni.

Mennyi volt a kompresszio?
most a 2.8 pillanagoja van fenn, amin van 2 furat. viszont a 2.9 elektronikájával megy, amin vagy csak 1 furat van vagy egy sem. lehet ez is gond...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by daytona »

Az bizony lehet. Siman sok levegot kap indulaskor.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Natalie Driver Gabe »

Gondoltam itt teszem fel a kérdést.

Ügye 2.9 E.F.I !!!

Néha hullámzik az alapjárat.ahogy eddig ki tudtam szürni melegen csinálja csak úgy miután eléri a 80 fok feletti hőt.

Fails-ot színna ??

vagy valami más a gond.
Nem mindig csinálja.
Hétvégén zajlott a tsztvezetés szakadatlanul és 175 km-ert mentem vele.
Elég vegyes körülmények közt 20 liter üzemanyaggal.
Szerintem elég baráti egy ekkora állatól.
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Hattyu »

Natalie Driver Gabe wrote:Gondoltam itt teszem fel a kérdést.

Ügye 2.9 E.F.I !!!

Néha hullámzik az alapjárat.ahogy eddig ki tudtam szürni melegen csinálja csak úgy miután eléri a 80 fok feletti hőt.

Fails-ot színna ??

vagy valami más a gond.
Nem mindig csinálja.
Hétvégén zajlott a tsztvezetés szakadatlanul és 175 km-ert mentem vele.
Elég vegyes körülmények közt 20 liter üzemanyaggal.
Szerintem elég baráti egy ekkora állatól.
Szerintem meg k*rva sokat fogyaszt... Tesómnak a scorpio-ba 10-12 között evett és az nehezebb...
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Natalie Driver Gabe

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Natalie Driver Gabe »

Hattyu wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Gondoltam itt teszem fel a kérdést.

Ügye 2.9 E.F.I !!!

Néha hullámzik az alapjárat.ahogy eddig ki tudtam szürni melegen csinálja csak úgy miután eléri a 80 fok feletti hőt.

Fails-ot színna ??

vagy valami más a gond.
Nem mindig csinálja.
Hétvégén zajlott a tsztvezetés szakadatlanul és 175 km-ert mentem vele.
Elég vegyes körülmények közt 20 liter üzemanyaggal.
Szerintem elég baráti egy ekkora állatól.
Szerintem meg k*rva sokat fogyaszt... Tesómnak a scorpio-ba 10-12 között evett és az nehezebb...
Tessék kicsit átszámolni. :ru: :ru:

11,4 literes fogyasztás.
ÚGY hogy rugdosva is volt nem kevésszer.
Szerintem meg kurva jó egy közel 3000-es motoról.
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Hattyu »

Natalie Driver Gabe wrote:
Hattyu wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Gondoltam itt teszem fel a kérdést.

Ügye 2.9 E.F.I !!!

Néha hullámzik az alapjárat.ahogy eddig ki tudtam szürni melegen csinálja csak úgy miután eléri a 80 fok feletti hőt.

Fails-ot színna ??

vagy valami más a gond.
Nem mindig csinálja.
Hétvégén zajlott a tsztvezetés szakadatlanul és 175 km-ert mentem vele.
Elég vegyes körülmények közt 20 liter üzemanyaggal.
Szerintem elég baráti egy ekkora állatól.
Szerintem meg k*rva sokat fogyaszt... Tesómnak a scorpio-ba 10-12 között evett és az nehezebb...
Tessék kicsit átszámolni. :ru: :ru:

11,4 literes fogyasztás.
ÚGY hogy rugdosva is volt nem kevésszer.
Szerintem meg kurva jó egy közel 3000-es motoról.
Ja én kérek elnézést.... figyelmetlen voltam csak a 20 liter járt a fejemben :oops:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Natalie Driver Gabe

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Natalie Driver Gabe »

:lol: ;-)
Énis benéztem már.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by daytona »

Hat tobb minden is lehet: akar fals levego, valamelyik gyertyakabel, gyertya, pillangoszelep potmetere...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Natalie Driver Gabe

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Natalie Driver Gabe »

daytona wrote:Hat tobb minden is lehet: akar fals levego, valamelyik gyertyakabel, gyertya, pillangoszelep potmetere...
Bogyó szerint így elsőre az a műszar ami jelzi az ECU nak hogy mennyire meleg a moci.


Tegnap kicseréltem és úgyfest megszünt a jelenség.

Szeretnék neki valami sportlégszűrést biztosíani, ha egy mód van rá akkor a hűtő elől.
Ahogy megfigyeltem nem nagyon szereti ha meleg levegőt szív a hűtő miatt.
Ezért most csak átmenetileg van megoldva a hűtő elöl .
de jobb így
csak meg kellene oldani rendesen.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Nitrobuster »

levelboss wrote:
daytona wrote:Nem lehet, hogy tul sok levegot kap hidegen? Azert kell neki mondjuk taposni a pedalt, hogy a sok levego melle adagoljon neki a TPS adata alapjan benzint is. Van egy masik alapjarati motorod keznel? Egy probat megerne szerintem egy masikkal probalkozni.

Mennyi volt a kompresszio?
Ja majd kipróbálom másik alapjárati motorral, ha tudom... a kompresszió 8,5...9,5 bar volt.
Azért ekkora kompóttal simán indulnia kéne. Olyan 7-től lefele már tényleg tolórajtos.
Szerintem is mérd ki a hőfokjeladót, persze hidegen meg melegen is.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

Nitrobuster wrote:
levelboss wrote:
daytona wrote:Nem lehet, hogy tul sok levegot kap hidegen? Azert kell neki mondjuk taposni a pedalt, hogy a sok levego melle adagoljon neki a TPS adata alapjan benzint is. Van egy masik alapjarati motorod keznel? Egy probat megerne szerintem egy masikkal probalkozni.

Mennyi volt a kompresszio?
Ja majd kipróbálom másik alapjárati motorral, ha tudom... a kompresszió 8,5...9,5 bar volt.
Azért ekkora kompóttal simán indulnia kéne. Olyan 7-től lefele már tényleg tolórajtos.
Szerintem is mérd ki a hőfokjeladót, persze hidegen meg melegen is.
Ja... csak ez a meleg motornál volt ennyi... de azért majd azt is kimérem...
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

Mekkora teljesítményt mértek Marci? Csak úgy kíváncsiságból!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Mekkora teljesítményt mértek Marci? Csak úgy kíváncsiságból!
olvasson vissza az úr...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

Igen közben megtaláltam, hogy egyek gyomirtót :)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
Natalie Driver Gabe

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Natalie Driver Gabe »

Szerintetek ???
Mivel tökre nem értek hozzá.
A 2.9 es sárkánytolyásom EEC-IV vel van vezérelve.
Annak van olyasmilye hogy memória tápkábele ??
Mert valaki mesélte hogy ha áramtalanítot az agyát akkor elfelejt mindent.
És télleg bepistul egy időre a áramnélkül marad.
De ha van ilyen memóriatápkábel AKKOR melyik az ??
S mennyi áramnak kell rajta futnia hogy ne legyen AMNÉZIÁS ??

valakinek ötlete ?? :h:
Attachments
ford_2_9.pdf
(129.06 KiB) Downloaded 181 times
Post Reply