Capri Mk1 - Kapeti

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by szszaby »

A donorod az dupla kerek lámpás ha jól tudom. Annak menne rá az eleje meg a géptető? Ha jók az infóim akkor Szolnokon van egy embernél 3db Mk1-es Capri a kasztnija az nagyon rossz mindegyiknek.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

OT igen, de én már ezzel a rendszámmal vettem. Tulajdonos váltáskor is meg kell újítani a muzeális vizsgát, meg 5 évente is.
Veterán klubtag is vagyok, ott a karácsonyi vacsorán azt hallottam, hogy 2013-tól még szigorúbbak lesznek a vizsgák. Pl a több autóból összeépítést, motorcserét is még nehezebb lesz levizsgáztatni. 72-es bódéba 74-es motor az már lehet bukta. Legkönnyebben az eredetiben megmaradt, épen őrzött vagy felcsinosított autókat engedik át.

Lényeg hogy fotózz minden lépést, még a legapróbbakat is! A vizsgára meg vigyél minden doksit, gyári prospektust, korabeli posztert, amivel igazolod, hogy abban a gyártási évben az az alkatrész létezett ahhoz a típusú autóhoz.

Nekem az ezüst-fekete acélfelnit kérdezték odavaló-e, meg hogy a forgalmiban hibásan XL helyett GL szerepel, ezek miatt kellett magyarázkodnom. De a felniről mutattam fotót a szervizkönyv borítóján, a felszereltség jelölésről meg a lengyel klub honlapján szintén találtam brossúrát.
Az hogy a kumikéder Lada, a kipuff dob Bosal, a padlószőnyeg meg háztartási, az nem zavarta őket. Fontos hogy az összkép legyen patent! Sehol egy rozsdafolt, sehol egy olajcsepp, sehol egy szakadás, legyen egy kiállítási tárgy, amit büszkén mutogatsz. Felejtsd el az mp3-t, az ajtóba vagy kalaptartóba vágott hangszórókat, a ledeket, a nem gyári kiegészítőket, ne legyen semmi plusz, mint digitális hőmérő, olajnyomásmérő, utólagos fordulatszámmérő, központi zár, stb. közelítsen minden a gyári állapothoz.

Úgy emlékszem púpos géptető és körlámpa a GT-knek van (vagy púpos tető minden V-motornak). Az index akkor biztosan a lökhárítóban kell legyen, de hogy neked egész, vagy 2 rövid lökhárítód van a donoron elöl, azt nem tudom. Lehet attól is függ hogy amerikai piacra készült-e. Vagy hogy angol, vagy német gyártású. Van annyi variáció az MK1-ből is hogy én nem bírom még követni. De majd a többiek megmondják.
Nem hiszem hogy lámpa és fedélcseréből lenne gubanc muzeális minősítésen, de mit lehet tudni... legyen valami felkészült szöveged, vagy inkább prospektus, amivel bizonyítod az igazad.

De majd ha már mozgásképes az autó, adok pár tanácsot ;)

Ha meg nem sikerül, vagy nem cél az OT rendszám, akkor kedvezményes kötelező felelősségbiztosítást még köthetsz, és 2 évente viszed műszakiztatni, az sem olyan nagy baj.
Kapeti wrote:gridoux,
72-es, de nem faceliftes, azt hiszem. Olyan mint a tiéd, ami az avatarodon látható. Itt majd csalni szeretnék, mert a dupla kereklámpás az életem, és majd átalakítgatom olyanra. Meg a púp a géptetőn. 1.6-osnak nincs sajna, a donorét szeretném majd rátenni ezért. Nem tudom a veterán minősítésnél ezzel lesz-e baj. Neked is OT van, jól látom?
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

hú, köszönöm a rám szánt rengeteg leütést...
A lámpa a minősítés után kerülne bele, szerintem műszakilag megoldható / átszerelhető. A géptetőt meg eladom valahogy nekik, hogy púpos, nem szeretném mindkettőt lefújni, cserélgetni...
Esélyes, hogy még rádió sem lesz benne, nemhogy MP3, itt az autózásról fog szólni minden.

A kasznival tavaszig úgysem fogok tudni érdemben foglalkozni, addig csinálgatom a futóművet.

Az enyém egy osztrák autó, elég jól van dokumentálva, remélem elég lesz nekik. Még szervízkönyve is van, 46.000-ig vezetve... :-)

Üdv

P.
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

http://www.autogush.com/images/ford-capri-1972-03.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
kb ilyen összképet szeretnék elérni...
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

Kapeti wrote:http://www.autogush.com/images/ford-capri-1972-03.jpg
kb ilyen összképet szeretnék elérni...
ez amerikai, a hűtőrácsban a sárgahelyzetjelző... ?
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Igen, amerikai...
De inkább ezt kellett volna linkelnem:
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2010/07/10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Szaby, tudnál esetleg közelebbi infót a szolnoki illetőről? Szívesen megnézném a "gyűjteményét"...
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Pudva »

Kapeti wrote:Igen, amerikai...
De inkább ezt kellett volna linkelnem:
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2010/07/10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Félek ez nem OT-s /értsd: gyári/, szerintem ezen 15" kerekek vannak bár nagyon adja!
Inkább ez az aútentikus' ;-) kerék http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 750pix.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De sebaj láttunk már OT-s USA vasat 18" krómfelniken :mrgreen:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

gridoux wrote:
Kapeti wrote:http://www.autogush.com/images/ford-capri-1972-03.jpg
kb ilyen összképet szeretnék elérni...
ez szerintem amerikai Capri, a hűtőrácsban a sárgahelyzetjelző... (?)
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Machine »

Üdv itt!
bővül az MK1 létszám :-D
a lámpa nem cserélgethető, csak ha mók megoldással szereled
Kapeti wrote:hú, köszönöm a rám szánt rengeteg leütést...
A lámpa a minősítés után kerülne bele, szerintem műszakilag megoldható / átszerelhető. A géptetőt meg eladom valahogy nekik, hogy púpos, nem szeretném mindkettőt lefújni, cserélgetni...
Esélyes, hogy még rádió sem lesz benne, nemhogy MP3, itt az autózásról fog szólni minden.

A kasznival tavaszig úgysem fogok tudni érdemben foglalkozni, addig csinálgatom a futóművet.

Az enyém egy osztrák autó, elég jól van dokumentálva, remélem elég lesz nekik. Még szervízkönyve is van, 46.000-ig vezetve... :-)

Üdv

P.
"The highway still leads to hell"
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by CapriTurbo »

gridoux wrote:
Kapeti wrote:http://www.autogush.com/images/ford-capri-1972-03.jpg
kb ilyen összképet szeretnék elérni...
ez amerikai, a hűtőrácsban a sárgahelyzetjelző... ?
Index, mkI, mkII usa kivitelnél.
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

CapriTurbo wrote:
gridoux wrote: ez amerikai, a hűtőrácsban a sárga helyzetjelző... ?
Index, mkI, mkII usa kivitelnél.
köszi!
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by White Shark »

Kapeti wrote:Igen, amerikai...
De inkább ezt kellett volna linkelnem:
http://www.classicfordmag.co.uk/files/2010/07/10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A lámpa cserélhető ,mk3 is belefaragható ,de van gyári is ,egyetlen gond az ha gyárit akarsz akkor széles motorháztetőt kell hozzá venned ( nem puposat ,széleset).A gyerek citromsárgájába mk3 van keskeny tetővel ot után kis pénzből szépen meg lehet csinálni .
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

White Shark wrote: ... ot után kis pénzből szépen meg lehet csinálni .
azt ne feledjétek, hogy 5 évente újra OT vizsga! Meg elvileg ha évközben rájönnek a buherálásra (meglát egy találkozón valaki) akkor berendelhetnek rendkívüli vizsgára is.

Meg egyáltalán. A muzeális vizsga egy olyan nemes tétel legyen a fejben is, hogy próbáld megőrizni a gyári, vagy ahhoz közeli állapotot, és ne mókolj, ne kendácsolj.

Most az jutott eszembe, amiért kardot rántottam egy másik fórumon, hogy a mókus beteszi a kínai xenont a foncsoros lámpába, szétégeti a szembejövő retináját, és ha nem bukik le évközben, akkor 2 évente majd a műszaki vizsgán visszateszi a gyári izzót arra az egy napra. Meg a 200ft-os ledes gyöngysor DRL-nek beékelve a lámpa és a karosszéria közé. Vizsgán meg majd kiveszi azt is.
Vagy az 1,3-as motor helyett beteszi a 2,8-at, vizsga napján meg vissza.

Hát ilyet NE!
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by szszaby »

Kapeti wrote:Szaby, tudnál esetleg közelebbi infót a szolnoki illetőről? Szívesen megnézném a "gyűjteményét"...
Folyamatban a dolog.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply