Fékhatás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Fékhatás

Post by Blant »

:nem: Mentem vele már így még tavaly kb 60KM-t, és akkor mért nehéz nyomni a féket?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: Fékhatás

Post by Mad Max »

Hopp! Igazad van, ha nincs rendessen vagy egyáltalán légtelenítve, inkább könnyűnyomni a féket.
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Fékhatás

Post by Blant »

Blant wrote:Sziasztok!

Van némi gondom az autóval...
Lecseréltem a hibátlan felújított 20 as főfékhengeremet 23-as granadáéra,Amit szépen felújítottam szintén. Azóta nem csak, hogy nehéz nyomni a féket, de szinte no fékhatás. Mi lehet a baj? A nyergeket is felújítottam, hátul új munkahengerek vannak és a fékcsövek is újak. Granadaszervó van fenn, és a 20-as főfékkel kb 1 újjal állóra lehetett fékezni a kerekeket betonon is. AZ oké, hogy mondjuk levegős, tehát no fékhatás, de mért nehéz nyomni? A csövek egy részét én peremeztem. lehet, hogy kicsi lett a luk a cső végén és azért nehéz nyomni? Légtelenítésnél is mintha kevés olajat nyomott volna... Ahogy felhajtogattam pl a hátsó hosszú fékcsövet az autó aljára, lehet, hogy elszűkült a járat benne a hajlítástól? A másik gond, hogy mikor szétszedtem a főfékhengert a hátsó fékkör dugaggyúján van az a csavar, amivel állítod a hátsó dugattyú hosszát. azt nem jegyeztem meg, hogy mennyire volt becsavarva. Végül úgy raktam össze, mint a hogy a többi 22-es főfékhegeremen volt.

Mi lehet a gond? Ötletek? Tapasztalatok?
Valakinek még ötlet? 10-én vizsgázik a kocsi, és nem volna rossz, ha addigra meg is állna :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Fékhatás

Post by capriv6 »

Ott szurtad el a dolgot hogy szétszedted és felujitottad a föfékhengert.Szoptam én is vele elég sokat.Cseréld le egy másikra ami használt de müködik....
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Fékhatás

Post by levelboss »

capriv6 wrote:Ott szurtad el a dolgot hogy szétszedted és felujitottad a föfékhengert.Szoptam én is vele elég sokat.Cseréld le egy másikra ami használt de müködik....
:shock:
Én is szereztem egy Granada főfékhengert a Tibitől. Akkor inkább fel se újítsam? Vagy honnan tudjam hogy működik?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Fékhatás

Post by capriv6 »

levelboss wrote:
capriv6 wrote:Ott szurtad el a dolgot hogy szétszedted és felujitottad a föfékhengert.Szoptam én is vele elég sokat.Cseréld le egy másikra ami használt de müködik....
:shock:
Én is szereztem egy Granada főfékhengert a Tibitől. Akkor inkább fel se újítsam? Vagy honnan tudjam hogy működik?
Rakd be és jó lessz:)
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Fékhatás

Post by proteus »

Én is felújítottam azt a 22-est ami most fönt van (mondjuk rá is fért, mert rosszul volt összerakva) Aztán felszereltem és néztem okosan ki a fejemből, mert a hátsó fékköbe nemjutott a fékfolyadékból. Ezután vagy hatszor fel-le a főfékhenger, szét is szedtem párszor és összeraktam úgyanúgy ahogy addig volt. Egyszercsak megindult, azóta jó. Ha valaki erre tudna mondani valami okosat, hogy miért viselkedett így azt megköszönném.

Ha meg ezek után kiderül, hogy mégsem működik rendesen, akkor fogok venni egy zsírúj 20-ast, aztán csókolom.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Fékhatás

Post by Blant »

Mennyiért van a azsír új 20-as a BMW-hez? TOMTOM írta asszam, de nem találom... Hol lehet kapni?

Krissz: Én is ettől félek, bár a 20-asomnál jól sült el a felújítás! Mit lehet elszúrni egy felújításnál?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Fékhatás

Post by proteus »

Süni tud szerezni valahogy 18-20 körül. :roll:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Fékhatás

Post by capriv6 »

Blant wrote:Mennyiért van a azsír új 20-as a BMW-hez? TOMTOM írta asszam, de nem találom... Hol lehet kapni?

Krissz: Én is ettől félek, bár a 20-asomnál jól sült el a felújítás! Mit lehet elszúrni egy felújításnál?
Elég szemét dolog én amiota elbasztam vele legalább 25órát és igy sem möködött rájöttem hogy felesleges a küzdelem kibas...am a kukába és szereztem egy másikat.Az a helyzet hogy u.i. járt az eggyik barátom is megkért hogy menjek segiteni és az is a kukában landolt.
De legalább utánna jol berugtunk :laza:
Jelmondat:
Addig használd amig müködik :wink:
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Fékhatás

Post by Blant »

Na előkaptam egy leharcolt csuparozsdavirágos 22-est a polcról. Volt is otthon 22-es felújító. Ez lett belőle:
Vizsgára felkészítés_2008.03-04. 002_resize.jpg
Vizsgára felkészítés_2008.03-04. 006_resize.jpg
Egyből máshogy muzsikált... Lelégteleníteni nem tudtam, mert egyedül vagyok, de beindítottam a vasat, és mint a vaj... Beesik a pedál a talpam puszt(ito)a közelségétől is, pont mint régen :-)


ÁÉs a 23-as télleg szar volt... nem szedtem szét, de valszeg rosszul raktam össze, mert hátsó kör abszolutte nem nyomta az olajat.

Ha holnap a légtelelnítés után folytatódik a bíztató kezdet, maradok továbbra is a felújítás híve! :ba:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Fékhatás

Post by capriv6 »

Egyedül is tudol légteleniteni csak kell egy kompresszor ami tud legalább 1bárt
En igy csinálom :mrgreen:
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Fékhatás

Post by proteus »

capriv6 wrote:Egyedül is tudol légteleniteni csak kell egy kompresszor ami tud legalább 1bárt
En igy csinálom :mrgreen:
Mester Úr, ismertesse a technikát!
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Fékhatás

Post by Blant »

Hát ez engem is érdekel, mert kompresszotr avn, ami tud 6-ot!!!!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Fékhatás

Post by szszaby »

Rácsatlakoztatod a levegőt a tartályra, max 1 bár nyomással és ha kinyitod a légtelenítőt folyik a fékfolyadék. Valami hasonló a hívatalos tachnika is. A pumpálgatós lényegében az ilyen "otthoni" megoldás.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply