Page 2 of 5

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Thu Feb 19, 2009 2:45 pm
by p7Tomi
Hali Mindenkinek!

Engem is érdekelne 2.0 V6 "tuningja". Persze nem "szénné hegyezés"-ről lenne szó, hanem egyszerűen erő növelésről. Szeretném hamarosan generáloztatni a motoromat, és egyben egy kis tuningra is gondoltam.

Ha felfúratom 2.3-asra (D90-es furat), akkor meg lehet hagyni a jelenlegi hengerfejet, vagy azt mindenképp cserélni kell? A kompresszió viszony miatt kérdezem. Ha esetleg maradna a 2.0 hengerfej, akkor elvileg síkolás nélkül is nagyobb kompresszió jönne létre a hengerfejekben... :?:

Persze ez csak elmélet... :D Tud esetleg valaki pontos adatokat a 2.0 és 2.3 hengefej űrtartalmára és szelepméreteire?

A válaszokat előre is köszönöm.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Thu Feb 19, 2009 10:42 pm
by Zacy
A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Fri Feb 20, 2009 8:31 am
by Tibi
"Frod" ? Amolyan kínais megoldás :)

Egyébként nem lehetne lemezből elkészíteni egy ilyen fedelet ? Vagy a kihívás miatt csinálod öntéssel ?

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Fri Feb 20, 2009 10:39 am
by Zacy
Lehet menne lemezből is, de akkor meg minek lemezezni, a gyárira kell hegeszteni pár lemezt hogy olyan formája legyen mint az alu deklinek és el lehet küldeni krómozni. Azért öntéssel mert az a legegyszerűbb alakadó technológia.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Fri Feb 20, 2009 1:08 pm
by holecz
Zacy wrote:A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.

A hengerfejből nyugodtan levehetsz 1mm-t, nekem 3 Caprin is le volt véve.No problem!!

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Fri Feb 20, 2009 3:59 pm
by Bogyo28
Zacy wrote:Lehet menne lemezből is, de akkor meg minek lemezezni, a gyárira kell hegeszteni pár lemezt hogy olyan formája legyen mint az alu deklinek és el lehet küldeni krómozni. Azért öntéssel mert az a legegyszerűbb alakadó technológia.
megint a szokásos kérdés: minek önteni ha van gyári? csak a 2.0 tuningból kiindulva....

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Fri Feb 20, 2009 3:59 pm
by Zacy
holecz wrote:
Zacy wrote:A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.

A hengerfejből nyugodtan levehetsz 1mm-t, nekem 3 Caprin is le volt véve.No problem!!

Vót érezhető változás?

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Fri Feb 20, 2009 9:21 pm
by holecz
Picivel jobb a sűrítési viszony.Meg egyébként sem árt lesíkoltatni az ilyen öreg öntöttvas hengerfejeket, elég szépen el tudnak "hajlani" idővel. :laza:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Mon Feb 23, 2009 12:46 pm
by Zacy
Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Mon Feb 23, 2009 1:53 pm
by Bogyo28
Zacy wrote:Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
igen, pl nekem is van...

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Tue Feb 24, 2009 1:01 am
by Zacy
Bogyo28 wrote:
Zacy wrote:Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
igen, pl nekem is van...
Engem érdekelne hozzá minden, gondolom azt a buta alakú rotort lehet hozzá kapni, elosztófedelet biztosan. Ahogy olvastam más a trafó is, meg itt ír valami triggerekről, azoknak az elosztóban kell lenniük, majd holnap megsasolom.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Sat Mar 07, 2009 12:01 am
by daytona
Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg :mrgreen: A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Sat Mar 07, 2009 12:46 am
by German Capri
daytona wrote:
Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg :mrgreen: A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...
az amelyik 7000 körül pörög ugye???nagyon veszett az a vas :ba:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Sat Mar 07, 2009 1:07 am
by daytona
Jaja, o az! :D

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Sat Mar 07, 2009 3:02 am
by levelboss
German Capri wrote:
daytona wrote:
Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg :mrgreen: A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...
az amelyik 7000 körül pörög ugye???nagyon veszett az a vas :ba:
Nem akarom senkinek elvenni a kedvét, de sztem az én 2.8 k-jetem is elforog 7000-et... az más kérdés, h nem szereti, és semmi értelme sincs. :roll: