Mk1 Escort 6.7 V8

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 5.8 V8

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:Jó kis cuccok! 8-)
A dugattyún ha jól látom tényleg 4 zseb van marva?
Ehhez a mocihoz, majd görgős liftereket használsz?
Igen, 4 zsebes.

Lifterek nem görgösek, sima hidrós. Viszont a himbák görgősek.
P1030598.JPG
P1030598.JPG (151.69 KiB) Viewed 5626 times
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 5.8 V8

Post by gigford »

Bogyo28 wrote:Zsíír cuccok! Ilyenkor a csere könnyen megoldható? Én a múltkor Hong-Kong-ból rendeltem egy alkatrészt, megjött, de 2 nap alatt beszart, küldthettem vissza, aztán mire kicserélték és megjött volt kb 3 hónap, plusz egy posta díj bukó, de rendben kicseréltek mindent.
Sajnos ilyenkor be kell nyelni az ilyet, visszaküldeni nagyon költséges lenne...mivel egy speditőr céghez lett küldve floridába, onnan jött tovább ide, ezért a cég max az onnan visszautat fizetné.
Felhívtam öket, nagyon készségesek voltak, kedvezményt kapok a remdes hengerfejek árából.

Szerencsémre ez a Chevy hengerfej könnyen eladható, azt ugye többen tuningolnak, tegnap már el is kelt, bukóval, dehát ez van... :-(
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Mk1 Escort 5.8 V8

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:
Nitrobuster wrote:Jó kis cuccok! 8-)
A dugattyún ha jól látom tényleg 4 zseb van marva?
Ehhez a mocihoz, majd görgős liftereket használsz?
Igen, 4 zsebes.

Lifterek nem görgösek, sima hidrós. Viszont a himbák görgősek.
P1030598.JPG
Ha 4 zsebes akkor nem 4 szelepes mocihoz lett kitalálva?
Mondjuk az már fél királyság, hogy perfomance cuccokból épül motor ;-) .
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Mk1 Escort 5.8 V8

Post by Tibi »

A régi és az új himba egymás mellett olyan mint a kőbalta meg a cnc eszterga :-D Szépek így magukban is ezek a dolgok.
1980 Capri MK3
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 5.8 V8

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:
Ha 4 zsebes akkor nem 4 szelepes mocihoz lett kitalálva?
Mondjuk az már fél királyság, hogy perfomance cuccokból épül motor ;-) .
Nem értettem én se miért 4 zsebes, aztán Szabi megfejtette:

Lényege az, hogy univerzálisan legyen használható mindkét hengersorban. Ha az egyik oldali hengersorba rakod be akkor az egyik oldali zsebek kellenek és fordítva. Rajtuk van a beépítési nyíl.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Mk1 Escort 5.8 V8

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:
Nitrobuster wrote:
Ha 4 zsebes akkor nem 4 szelepes mocihoz lett kitalálva?
Mondjuk az már fél királyság, hogy perfomance cuccokból épül motor ;-) .
Nem értettem én se miért 4 zsebes, aztán Szabi megfejtette:

Lényege az, hogy univerzálisan legyen használható mindkét hengersorban. Ha az egyik oldali hengersorba rakod be akkor az egyik oldali zsebek kellenek és fordítva. Rajtuk van a beépítési nyíl.
Akkor a felesleget el lehet gittelni :lol:
Most 5-600 ló a cél?(persze nitroval)
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Mk1 Escort 5.8 V8

Post by szszaby »

Nitróval elérhető elvileg a 600 ló.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 5.8 V8

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:
gigford wrote:
Nitrobuster wrote:
Ha 4 zsebes akkor nem 4 szelepes mocihoz lett kitalálva?
Mondjuk az már fél királyság, hogy perfomance cuccokból épül motor ;-) .
Nem értettem én se miért 4 zsebes, aztán Szabi megfejtette:

Lényege az, hogy univerzálisan legyen használható mindkét hengersorban. Ha az egyik oldali hengersorba rakod be akkor az egyik oldali zsebek kellenek és fordítva. Rajtuk van a beépítési nyíl.
Akkor a felesleget el lehet gittelni :lol:
Most 5-600 ló a cél?(persze nitroval)
Kb annyi, igen. Bár először anélkül bírja ki mind az autó, mind mi...nitró csak akkor megy rá, ha szívóban kihoztuk már amit lehetett.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Mk1 Escort 5.8 V8

Post by Blant »

Helly a Jóisten megáldjon benneteket, de igen beteg ez már megint :twisted: :twisted: :twisted:
Nagyon szépek az új cuccok! Gratulálok hozzá!
:burnout:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by gigford »

Régen jártunk erre, de fözőcskéztünk Szabival azért... 8-)

Megjött az összes alkatrész, blokk ment gépműhelybe és elkezdödött az összerakás.
blokk furva.JPG
blokk furva.JPG (145.69 KiB) Viewed 5506 times
fötengelytöcsavarozva.jpg
main girdle.JPG
Sok munkája volt Szabinak azért, korántsem ment simán...szó szerint furni, reszelni, faragni kellett sokmindenen. A fötengely merevítöbe beleértek a hajtokarcsavarok, aztán nem fért el az olajpumpa sem, annak is helyet csinálni, töcsavar beleért szintén a pumpába...szóval volt gond...
olajpumpaoldalt.JPG
olajpumpaoldalt.JPG (147.36 KiB) Viewed 5506 times
Megjöttek a jó hengerfejek is szerencsére
hfejszelepek.JPG
hfejszelepek.JPG (146.24 KiB) Viewed 5506 times
hfejszelep.JPG
hfejszelep.JPG (152.55 KiB) Viewed 5506 times
Aztán össze kelett hozni a szívósort a hfejekkel, ugyanis kisebb volt a szívósoron kisebb volt a torok kilépője, mint a hfej belépöje:
szívóportelött.JPG
szívóportelött.JPG (150.12 KiB) Viewed 5506 times
szivóportután.JPG
szivóportután.JPG (150.26 KiB) Viewed 5506 times
Görgős szelephimbák
himbahfejen.JPG
P1040314.JPG
P1040314.JPG (154.69 KiB) Viewed 5506 times
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 5.8 V8

Post by gigford »

P1040317.JPG
P1040317.JPG (155.9 KiB) Viewed 5505 times
P1040323.jpg
Rákerült egy dragra fejleszetett versenykarbi is.
mocioldalt.JPG
A motor mostmár nem 5.8, hanem 6.7 literes, 408 cui egész pontosan.

Ma pedig beindult szinte rögtön, fordulatot fel a veztengely betörése miatt.
Nem valami látványos a videó, de majd lesz jobb is.




Leömlő is igen szép színben játszott :-)
kipuffég.JPG
kipuffég.JPG (46.17 KiB) Viewed 5505 times
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Peti »

Ú de komoly!.. Kemények vagytok srácok!!! :twisted:
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by Tibi »

Fasza a ciklámen, hőálló festék ? :fcp207:

Hajrá ! :cheer:

Karbiban mi a spec? Mitől drag ?
1980 Capri MK3
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by holecz »

Ez igen!!!!!!!! :ru:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Post by gigford »

Tibi wrote:Fasza a ciklámen, hőálló festék ? :fcp207:

Hajrá ! :cheer:

Karbiban mi a spec? Mitől drag ?
Így nézett ki a tavalyi utcai karbi:
0-4778C.jpg
Ez pedig az új:
proform_67201.jpg
proform_67201.jpg (36.7 KiB) Viewed 5448 times
Amint látszik, nincs szivatótorony, szépen meg van munkálva a beömlötölcsér.
A torkoknál látható ezüstös gyorsító fúvókák is lefele néznek, míg az utcaiban vizszintesen.
Pillangók nagyobbak, precízebben vannak illesztve, az egészet ugy hangolják és tesztelik, hogy minél jobban reagáljon gázadásra.

De van egy ilyen is mostmár, Innovate LM-2 szélessávú lambda szenzor, ezzel be lehet löni nagyon profin a karbit.
lm-2.jpg
lm-2.jpg (29.08 KiB) Viewed 5448 times
Kijelzőn mutatja az aktuális értékeket, de SD kártyára is tud menteni adatokat, tehát komplett futamot fel lehet venni vele, majd a progi segítségével, fordszám/idő függvényében garfikonon rajzolja a futamot.

Kb igy:

LM-2 log2.jpg

Ha nem megfelelö a keverék, fuvókák, gyorsítószelep, egyéb baszok cseréjével lehet tökéletesíteni.
Post Reply