Page 5 of 5

Re: Hűtő

Posted: Tue May 20, 2014 9:39 pm
by szszaby
Beletekerhető ha egyezik a menet, de sok értelme nincsen. A hőgombának a termosztát előtt kell lennie, vagyis a motorban.

Re: Hűtő

Posted: Wed May 21, 2014 10:13 am
by Bogyo28
Árpi wrote:Mivel nem megoldott a hömérséklet érzékelése a kocsimban ezért tervezek egy ilyesmi adapter beszerzését. Több kérdésem lenne , ebbe bele meg y a gyári högomba illetve hova érdemes ezt be illezteni a csörendszerbe? http://importtuning.hu/vizhomerseklet-e ... -3379.html" onclick="window.open(this.href);return false;
itt lényegesen kedvezőbb az ára:

http://bolthely.hu/bpracing/id/01166_Vi ... at_-_36_mm" onclick="window.open(this.href);return false;

de ez nem a motorban levő víz hőmérségletét fogja neked mérni. a gyári helyére nem jó ha teszel valami jeladót?

Re: Hűtő

Posted: Wed May 21, 2014 10:22 am
by Bogyo28
szszaby wrote:Venti kapcsoló gomba megy bele és a visszatérő csőbe kell beépíteni.
pontosítanék:

ezekben 1/8 NPT menet van, ami a hőfok jeladó gomba mérete, az megy bele. nekem eddig a legkissebb venti kapcsoló gomba egy bmw tipus volt, az is 14x1,5 menetű, ahhoz ezeket az adaptereket át kell faragni, a fordos meg valami 22x1,5 menetű, az már kurva nagy. szoval ezek az adapterek a hömérő órához egy az egyben jók, ventillátor kapcsolóhoz nagyobb menetes kell. ha tud valaki 1/8 NPt menetű kapcsolót az ne titkolja, elég régóta keresek már...

Re: Hűtő

Posted: Thu May 22, 2014 6:17 pm
by Árpi
Bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Mivel nem megoldott a hömérséklet érzékelése a kocsimban ezért tervezek egy ilyesmi adapter beszerzését. Több kérdésem lenne , ebbe bele meg y a gyári högomba illetve hova érdemes ezt be illezteni a csörendszerbe? http://importtuning.hu/vizhomerseklet-e ... -3379.html" onclick="window.open(this.href);return false;
itt lényegesen kedvezőbb az ára:

http://bolthely.hu/bpracing/id/01166_Vi ... at_-_36_mm" onclick="window.open(this.href);return false;

de ez nem a motorban levő víz hőmérségletét fogja neked mérni. a gyári helyére nem jó ha teszel valami jeladót?
Igazabol az a bajom , h a gyári helyébe be van szakadva egy régi högomba maradványa :-? azért kéne ez a megoldás legalább , h valami infom legyen a hőmérsékletről. :-D kösz a linket és az infokat úraim :pia:

Re: Hűtő

Posted: Thu May 22, 2014 9:28 pm
by szszaby
Ki kell fúrni és berakni az újat a helyére.
Mivel idióta a menet, kifúrás után átfúrni M10x1 menetfúróval úgy hogy nem tekered be teljesen, hogy az alján ne vágja készre a menetet. Így valamennyire kúpos marad.
Pasztával bekenni a gombát és betekerni. Enyém is így van 7 éve és semmi baj vele.

Re: Hűtő

Posted: Sat May 24, 2014 3:04 pm
by Bogyo28
Árpi wrote:
Bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Mivel nem megoldott a hömérséklet érzékelése a kocsimban ezért tervezek egy ilyesmi adapter beszerzését. Több kérdésem lenne , ebbe bele meg y a gyári högomba illetve hova érdemes ezt be illezteni a csörendszerbe? http://importtuning.hu/vizhomerseklet-e ... -3379.html" onclick="window.open(this.href);return false;
itt lényegesen kedvezőbb az ára:

http://bolthely.hu/bpracing/id/01166_Vi ... at_-_36_mm" onclick="window.open(this.href);return false;

de ez nem a motorban levő víz hőmérségletét fogja neked mérni. a gyári helyére nem jó ha teszel valami jeladót?
Igazabol az a bajom , h a gyári helyébe be van szakadva egy régi högomba maradványa :-? azért kéne ez a megoldás legalább , h valami infom legyen a hőmérsékletről. :-D kösz a linket és az infokat úraim :pia:
ha a régi gomba van beletörve az általában könnyen kiszedhető, nekünk a Pudvával egyszerüen ment, igaz ott 2.8 volt nem 2.9. kifurtuk a seggét, és maga az oldalfal már könnyen behorpasztható a réz gombának. de ha kell van 1/8 NPT menetfuróm is javításhoz.

Re: Hűtő

Posted: Mon May 26, 2014 8:33 pm
by Árpi
Köszönöm uraim a segítséget :pia: :pia: , megpróbálkozom a dologgal majd csak lesz belőle valami :mrgreen: högombábol milyen szinűt vegyek a műszerem 2.8 as ?.:D

Re: Hűtő

Posted: Mon May 26, 2014 11:36 pm
by Bogyo28
Árpi wrote:Köszönöm uraim a segítséget :pia: :pia: , megpróbálkozom a dologgal majd csak lesz belőle valami :mrgreen: högombábol milyen szinűt vegyek a műszerem 2.8 as ?.:D
nem az számít hogy milyen a motorod, hanem hogy milyen autóba? capriba fehér kell, sierrába asszem sárga, a többit nem vágom.

Re: Hűtő

Posted: Sat May 31, 2014 6:02 pm
by Nitrobuster
Bogyo28 wrote:
Árpi wrote:Köszönöm uraim a segítséget :pia: :pia: , megpróbálkozom a dologgal majd csak lesz belőle valami :mrgreen: högombábol milyen szinűt vegyek a műszerem 2.8 as ?.:D
nem az számít hogy milyen a motorod, hanem hogy milyen autóba? capriba fehér kell, sierrába asszem sárga, a többit nem vágom.

Jó a fehér neked. Capri, tau, grani az ugyan az még a műszer is. ;-)

Re: Hűtő

Posted: Tue Mar 31, 2015 8:10 pm
by Árpi
Üdv, 2.9 motorhoz beraktam a gyári hötöjét , kérdés az lenne h mekkora höfokon kapcsoljon a hutöventi kapcsoló ? van 87-77 fok os meg 100-95 fok közötti .Köszönöm :ru:

Re: Hűtő

Posted: Wed Apr 01, 2015 9:32 am
by Bogyo28
Árpi wrote:Üdv, 2.9 motorhoz beraktam a gyári hötöjét , kérdés az lenne h mekkora höfokon kapcsoljon a hutöventi kapcsoló ? van 87-77 fok os meg 100-95 fok közötti .Köszönöm :ru:
én a 87-77-re szavaznék. Ugyan zárt rendszerben szokott sokszór lenni hogy elmehet a víz száz fok fölé is mert a nyomás miatt még nem forr fel, de az már szerintem az oroszlán bajszának erős huzogatása. onnan már egy pillanat és felforr. ráadásul a 20+ éves hűtők sem biztos hogy jól kultiválnák ezt.

Re: Hűtő

Posted: Thu Apr 02, 2015 8:00 pm
by Árpi
Köszönöm , én is erre gondoltam :D viszont a vizcsöveim nem passzolnak de találtam univerzálisat ez jó lehet?
http://www.eautosbolt.hu/?page=Products ... ct&id=1184" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hűtő

Posted: Fri Apr 03, 2015 9:22 am
by Bogyo28
Árpi wrote:Köszönöm , én is erre gondoltam :D viszont a vizcsöveim nem passzolnak de találtam univerzálisat ez jó lehet?
http://www.eautosbolt.hu/?page=Products ... ct&id=1184" onclick="window.open(this.href);return false;
ezzel csak az a gondom, hogy ha jól emlékszem a mi cuccaink azok 32 mm-esek, tehát ez lehet hogy nagy lesz rá. meg ha elvágod, akkor lehet hogy valami keskeny bilincsel tudod csak rárakni, de ki kell próbálni hogy mennyire hajlítható. vagy nézz be Kalászon az autópatikába, elég sok vizcsövük van, én szoktam ott válogatni mindenféle kanyarokból ami kiadhatja hogy nálam mi kell. ha pl egy vastagabb drótból lehajtod hogy neked kb mi kell, akkor még a turkálás is egyszerübb.

Re: Hűtő

Posted: Sat Apr 04, 2015 7:48 pm
by szszaby
Árpi wrote:Köszönöm , én is erre gondoltam :D viszont a vizcsöveim nem passzolnak de találtam univerzálisat ez jó lehet?
http://www.eautosbolt.hu/?page=Products ... ct&id=1184" onclick="window.open(this.href);return false;
Nekem volt hasonló, de mivel abban nem volt szövet nyúlt mint a gumi amikor bemelegedett. Új jöttem haza annó a Balatonról, hogy rá volt tekerve vagy 3 méter vezeték meg ráraktam vagy 8-10 bilincset. Még jó hogy volt nálam. Így is úgy nézett ki melegen mint a kötözött sonka.

Re: Hűtő

Posted: Tue Apr 28, 2015 4:10 pm
by Blant
Szerintem nagyon kevés a 77-87 fok. Akkor meg a termosztát sincs nyitva teljesen... Minek menjen a venti? Viszont a masik szerintem is picit sok! Biztos találsz 2 közöttit...
Unixnal van Gates univerzalis cső minden átmérőben és hosszban!