2.3 v6 segitség kellene

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Tibi wrote:CsereszaBatos.
Egy szó és B-vel, a többit nem tudom ;)
Max: Ezt egyébként Capri-3 már a kipufogós topikban leírta, ha jól emlékszem elég jól.
rákerestem és mindkét verzió használatos, csereszabatosak és csereszavatosak egymással, a többi a nyelvtanárok dolga :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

CAPRI-3 wrote:
Tibi wrote:CsereszaBatos.
Egy szó és B-vel, a többit nem tudom ;)
Max: Ezt egyébként Capri-3 már a kipufogós topikban leírta, ha jól emlékszem elég jól.
rákerestem és mindkét verzió használatos, csereszabatosak és csereszavatosak egymással, a többi a nyelvtanárok dolga :D
Miután beírtam én is gyorsan rákerestem egy helyesírási szótárban ( könyv, nem netes ) és ott csak B-vel volt. :) De maradjunk a témánál valóban. :pia: Kézfogós szmájlit ( ez is szép magyar szó ) nem találtam a csókolózos meg kicsit erős lenne :D:D :shock:
1980 Capri MK3
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Kössz a válaszokat!

- A helyes írásom mindig is ramaty volt és az is marad ( én vagyok az aki nem írni tud, legalább is nem helyessen :wink: )
-A kipufogós témát újra elolvasom itt.

-Gyertya témában, ha a katalógus nem hozza a 2.8T-hez használt gyertyát, akkor a hőértéke nem egyezhet? És mi történhet, ha az ürge mégis becsavarja?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mad Max wrote:Kössz a válaszokat!

- A helyes írásom mindig is ramaty volt és az is marad ( én vagyok az aki nem írni tud, legalább is nem helyessen :wink: )
-A kipufogós témát újra elolvasom itt.

-Gyertya témában, ha a katalógus nem hozza a 2.8T-hez használt gyertyát, akkor a hőértéke nem egyezhet? És mi történhet, ha az ürge mégis becsavarja?
Nekem gyertya témában az a tapasztalatom, hogy a V6 igen allergiás a gyertyára. Brobáltunk bosch, NGK meg mindenféle gyertyákat, de az igazi az a Motorcraft volt, azzal soha nem volt baj, és 700 Ft, tehát nem tul drága. Pedig a többi tipust is ehez irta a katalógus, hőérték is megfelelt, mégis köhögött-prüszkölt a moci, nem ment rendesen. Hogy miért azt nem vágom, de ha nem megfelelő gyertyát teszel bele, max kicsit köhög majd...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Össze gyülött egy pár problémám amiben a segítségetek kérem:
- Az olajnyomásról másik topikban már említeték páran, hogy a V6-nál alapjáraton azért kicsi mert kopott a motor meg a csapács. A motor felújítás elött lehet e vele v. mit kezdeni, hogy ne legyen alapjáraton kicsi olaj nyomás? Most cseréltem benne olajat 15W40 és öntöttem hozzá melegoldali viszkozitás növelőt, ez mondjuk nem igazán segített.

- A höttő vizem áltáben felmelegszik, amit úgy produkál, hogy ha megyek vele semmi probléma, a vízhő fok mérő középen van, ha megállok és leállítom a motort hallom, hogy bugyog a víz, és ha a felkapcsolom a gyujtást, vagy újra elindíttom akor fent van a mutató, ha elindulok vele vissza áll a normálra. Termosztát új Motorcraft, Motorcraft fagyálló és desztillált víz keverék van bent, kitisztított és felújított kiegyenlítőtartájos hűtőm van.

-A szervóm folyamatossan balra húz! Lehet e rajta állítani?
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Mad Max wrote:Össze gyülött egy pár problémám amiben a segítségetek kérem:
- Az olajnyomásról másik topikban már említeték páran, hogy a V6-nál alapjáraton azért kicsi mert kopott a motor meg a csapács. A motor felújítás elött lehet e vele v. mit kezdeni, hogy ne legyen alapjáraton kicsi olaj nyomás? Most cseréltem benne olajat 15W40 és öntöttem hozzá melegoldali viszkozitás növelőt, ez mondjuk nem igazán segített.

- A höttő vizem áltáben felmelegszik, amit úgy produkál, hogy ha megyek vele semmi probléma, a vízhő fok mérő középen van, ha megállok és leállítom a motort hallom, hogy bugyog a víz, és ha a felkapcsolom a gyujtást, vagy újra elindíttom akor fent van a mutató, ha elindulok vele vissza áll a normálra. Termosztát új Motorcraft, Motorcraft fagyálló és desztillált víz keverék van bent, kitisztított és felújított kiegyenlítőtartájos hűtőm van.

-A szervóm folyamatossan balra húz! Lehet e rajta állítani?
Nekem most Agip ásványi olaj van benne, és azóta sokkal nyagyobb a olajnyomás kb. 30%-al.
A hőfok nálam is fölmegy valamennyit, igaz nem bugyog, de már megszoktam és nem foglalkozok vele.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: 2.3 v6 segitség kellene

Post by Mad Max »

Ezt forditsa le valaki pontossan! Köszi!

"For continental customers, the 2300 models gained a useful boost in power, up 6bhp to 114bhp, thanks to a higher (9.0:1) compression ratio and larger valves, ports and intels."
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2.3 v6 segitség kellene

Post by gigford »

Mad Max wrote:Ezt forditsa le valaki pontossan! Köszi!

"For continental customers, the 2300 models gained a useful boost in power, up 6bhp to 114bhp, thanks to a higher (9.0:1) compression ratio and larger valves, ports and intels."
Pontosan nem tudom, de a lenyeg az, hogy a 6 loero kulonbseg ami a 108 es a 114 lovas 2.3as kozott volt, az az emelt suritesi viszonynak, nagyobb szelepeknek es az atdolgozott hengerfej jaratoknak volt koszonheto.

Az "intels" az nem jo - inlets a helyes, ami jelen esetben a hfej szivooldalara vonatkozik.
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: 2.3 v6 segitség kellene

Post by Mad Max »

Köszi!
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.3 v6 segitség kellene

Post by Blant »

Sziasztok!


Olyan kérdésem lenne, hogy fúrt-e már fel alaki 2,3 V6-ot? Mekkora furatot bír el biztonságosan? Alacsonyabb a blokk, mint a 2,8? Rámegy a 2,8 hengerfej? Ha valaki tud infot kérem jelezze!

Üdv!

Bence
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: 2.3 v6 segitség kellene

Post by holecz »

Blant wrote:Sziasztok!


Olyan kérdésem lenne, hogy fúrt-e már fel alaki 2,3 V6-ot? Mekkora furatot bír el biztonságosan? Alacsonyabb a blokk, mint a 2,8? Rámegy a 2,8 hengerfej? Ha valaki tud infot kérem jelezze!

Üdv!

Bence
Nekem fel van fúrva,első túlméretre.Sajna a méretre nem emlékszem, de valami 2330 ccm körüli lett belőle vagymi.Többet nem tudok. :oops:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.3 v6 segitség kellene

Post by Blant »

És milyen dugók kerültek bele? Mennyibe kerültek? Mikor csináltattad?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: 2.3 v6 segitség kellene

Post by holecz »

Blant wrote:És milyen dugók kerültek bele? Mennyibe kerültek? Mikor csináltattad?
2005-ben készült a Bejó motorműhelyben Ócsán.Magyar dugók kerültek bele SP (Pál) dugattyúk, akkor 5600 Ft / db volt.A teljes blokk fúrás felújítás 130.000 Ft volt anyaggal mindennel együtt.

Ez vót az:

http://www.paldugattyu.hu/katalogus/Ford01.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

És itt készült:

http://www.bejomotor.hu/" onclick="window.open(this.href);return false;
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.3 v6 segitség kellene

Post by Blant »

Köszönöm :-)

Nagy vagy, mint a bocikaki :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: 2.3 v6 segitség kellene

Post by holecz »

Blant wrote:Köszönöm :-)

Nagy vagy, mint a bocikaki :-)
Úgy emlékszem hogy voltál a III. Fordmajálison, ott volt ez is, és a Bejó műhely büszkeségei közt van.

http://www.bejomotor.hu/jscripts/tiny_m ... C_2338.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bejomotor.hu/jscripts/tiny_m ... G_2073.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja és ezt is nézd meg!

http://www.bejomotor.hu/jscripts/tiny_m ... s/king.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
Post Reply