Generátor bekötés
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Békéscsaba
Re: képek
De igen, de a helyi viszonyokat tekintve ez jobbnak látszott. A folyón sok az uszadék, a légpárnást nehéz irányítani, és a hobby légpárnásra max ha 3 ember fér fel. Ezzel szemben a nagy (gyári) airboat 7 személyes, a fordost pedig 3 személyesre tervezem. Már van tapasztalatom, milyen az, amikor náddal és ágakkal benőtt susnyásba becsörtetsz egy ilyennel. Kevés ehhez fogható van, főleg amikor 450 lóerő szószerint úgy dübörög mögötted, hogy remeg a gyomrod.
Aki tud fotókkal segíteni, annak meghálálnám nyáron egy ilyen élménnyel.
Aki tud fotókkal segíteni, annak meghálálnám nyáron egy ilyen élménnyel.
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Békéscsaba
Re: képek
Na igen, ilyesmire gondoltam. Viszont nem esett szó arról a kis, gumirozott kupakkal ellátott csatiról. A vastag, amelyről leágazik, fel van cimkézve, hogy generátorhoz. Lehet hogy a másik vége az önindítóhoz, de nem találtam másik végét. De a gumis kis csati is oda kell menjen valahová, a generátorhoz. A gumis amúgy ráillik a csillagpontra is, meg a gerjesztés csatlakozójára is. ???? Köszi és üdv: f
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: képek
áááááááá..... leírtam szájbarágós módon hogy mit hova.... ha ebböl sem megy egy fénykép mit segít? mivel a kábel mindkét vége ott lóg a képen, ezért semmit. azért írtam hogy mit honnan hova.... de ha tényleg ennyire nem megy ne kezdj bele....noko01 wrote:Olyan segítséggel mennék most a legtöbbre, ha valaki felrakna egy képet a saját autójának generátorának hátuljáról. Feltéve hogy ez a tipus.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: képek
azért nem jó amit Krisz fentebb mondott, mert az a gumi kupakos a gerjesztés, azt csak simán rádugod a generátorra. a kék madzag valószínüleg ennek a vezetéknek a másik fele. a piros vastag a generátor és az akksi plusz között van. egy másik vastag piros megint csak az aksi plusz meg az önindító közt van. nézz meg egy kapcsolási rajzot bármilyen mociról, azon ezek rajta vannak.noko01 wrote:Na igen, ilyesmire gondoltam. Viszont nem esett szó arról a kis, gumirozott kupakkal ellátott csatiról. A vastag, amelyről leágazik, fel van cimkézve, hogy generátorhoz. Lehet hogy a másik vége az önindítóhoz, de nem találtam másik végét. De a gumis kis csati is oda kell menjen valahová, a generátorhoz. A gumis amúgy ráillik a csillagpontra is, meg a gerjesztés csatlakozójára is. ???? Köszi és üdv: f
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: képek
nem, legalábbis ha jól látom hogy kék szinü a vezeték. az olajnyomás legtöbbször barna-zöld szinü, és nincs egy kötegben a generátorra menö vastag piros kábellel. ez a gerjesztés lesz, csak nem szemes szaruval van odacsavarozva, hanem csak simán ilyen rádugós a téma. a másik vége egy izzón keresztül megy a gyujtás plusz-ra, és az az izzó a töltésvisszajelző (régebbi modelleknél, ujjabb autokon máshogy oldották meg, hogy ha kimegy a müszerfalban az izzó, csak a visszajelzés menjen el a töltés ne)driver wrote:Az a gumikupakos csati nem lehet esetleg vizhőfok vagy olajnyomás?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Békéscsaba
Re: képek
A kék (kupakos) és a mellette lévő vastag piros címkézett biztos hogy a generátorra mennek, mert a cimkére rá van írva. (A vastagon lévő saru csak a töltés csatlakozóra passzol)
A háromszög alakú levakolt és a mellette lévő blankolt vékony piros szerintem nem ide valók. Hosszú is, elér bárhová. (valszeg a trafó pozitívja lehet.
De mi a helyzet a kép felső részéből belógó két darab piros köpenyes vékony és vastaggal? Azok pont ráillenek a gerjesztés sarujára, de akkor ha a kupakos is oda megy,(..mert a csillagpontra nem rakhatunk semmit !?) akkor ott már 3 vezeték lesz! Szerintem ez sok!
De ha ezzel a cumóval beállítanék egy villamossági szerelőhöz, biztos hogy elhajtana a francba vele. Viszont sehol sem voltam még ilyen klassz fórumon, ahol ilyen „vita” alakult volna ki. Ennek nagyon örülök, mert szerintem ebből lehet a legtöbbet tanulni. (mindenkinek) Köszönet ezért mindenkinek, aki beszállt az ügy megoldásába.
A háromszög alakú levakolt és a mellette lévő blankolt vékony piros szerintem nem ide valók. Hosszú is, elér bárhová. (valszeg a trafó pozitívja lehet.
De mi a helyzet a kép felső részéből belógó két darab piros köpenyes vékony és vastaggal? Azok pont ráillenek a gerjesztés sarujára, de akkor ha a kupakos is oda megy,(..mert a csillagpontra nem rakhatunk semmit !?) akkor ott már 3 vezeték lesz! Szerintem ez sok!
De ha ezzel a cumóval beállítanék egy villamossági szerelőhöz, biztos hogy elhajtana a francba vele. Viszont sehol sem voltam még ilyen klassz fórumon, ahol ilyen „vita” alakult volna ki. Ennek nagyon örülök, mert szerintem ebből lehet a legtöbbet tanulni. (mindenkinek) Köszönet ezért mindenkinek, aki beszállt az ügy megoldásába.
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Békéscsaba
Re: képek
NEM LEHET HOGY A KÉT (FELSŐ) PIROS KÖPENYES AZ AKKURA MEGY? MERT OLYAN VEZETÉKET, AMELYIK AZ AKKURA MEGY, NEM TALÁLOK A KÖTEGBEN!!! Bár oda sehogysem érne el, mert a vastag kötegből épp csak kb. 30 cm-re lóg ki.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: képek
De meglehet..noko01 wrote:NEM LEHET HOGY A KÉT (FELSŐ) PIROS KÖPENYES AZ AKKURA MEGY? MERT OLYAN VEZETÉKET, AMELYIK AZ AKKURA MEGY, NEM TALÁLOK A KÖTEGBEN!!! Bár oda sehogysem érne el, mert a vastag kötegből épp csak kb. 30 cm-re lóg ki.
A vastag aksi+öninditó (elképzelhető)
Vékony az +12V a többi cumonak v.inditózás +12V a gyujtáskapcsolorol (talán)
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: képek
egyazon vezeték 2 végét kár ugyanoda kötni....és mint már mondtam az nem igazán segit, ha odalogatod valahova a kábelt és lefotózod, mert mint az a vastag piros pl több helyre is mehet (akku, önindító, generátor) ezért egyszerübb ha megnézel egy rajzot, vagy figyelmesen elolvasod hogy mit irtunk le itt már, és simán te is össze tudod kötni. le lett írva hogy honnan hova kell és milyen vezetéknek menni. a komplett kiszedett kábelköteg kb felét egyébként sem fogod tudni hova kötni, mert nem kell, ki lehet vágni a kötegből. neked is sokkal egyszerübb lenne, ha nem a csatlakozókat nézegetnéd és abból próbálnál rájönni hogy mi hova mehetett, hanem fordítva, megnézni hogy melyik cuccra honnan kell jöjjön valami, és se perc alatt össz lehet drotozni az egészet. és hidd el, a gyári köteg kb fele tényleg nem fog kelleni, de ha azzal töltöd az időt hogy mindegyiket valahova elhelyezd, hetekig fog tartani... ha megmondod milyen a 2.9-es (légtömegmérős vagy Lambdás) tudok küldeni rajzot ami alapján egy egyszerü kézimüszerrel mindent ki tudsz mérni hogy hova megy, és nincs gond.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4