Lassan ??? Töcs úrhoz képest is ???daytona wrote:Kopogtato szellemek? :) Egyebkent a hirtelen felindulas nem valoszinu, nalam azert lassabban orolnek ezek a malmok
daytona verdai
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: daytona verdai
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
Nos vasarnap megint haladt valamennyit. Most mar tenyleg majdnem kivittuk egy probakorre, csak a fekek legtelenitese maradt el idohiany miatt. Az idot pedig azzal szartuk el, hogy az elso stabrudat a helyere rakjuk.
Itt jegyeznem meg, hogy sosem volt Taunusom, ez az elso. Sierraban elegge otthon vagyok, hogy melyik szeriabol micsoda paszol a masik szeriaba, stb. Taunus fronton nem tudtam semmit, es igy tobb kort is mentem a szoporollerrel. Voltak ugye a motortarto bakok, amik bar eredeti Taunus V6-bol valok voltak (sajat magam bontottam ki egy TC2-bol oket), a 2.9 V6 megis tul magasan volt a motorterben, igy alakitani kellett oket.
Most pedig jott a stabkar. Egy orat forgattam, tuszkoltam a motor alatt mire rajottem (vagy inkabb csak beismertem magamnak amit mar az elejen is lattam), hogy nem fer el a bolcsotol.
Namost erre varrjon gombot valaki: eredeti Taunusos bolcso, eredeti toresmentes karosszeria, eredeti Taunusos stabkar fulek (amik a stabkart a kasznihoz rogzitik), eredeti Taunusos stabkar, es megsem lehet felszerelni. Ki kellett metszeni a bolcsobol jo egy centit, hogy elferjen a stabkar. Na most akkor mi a turo van? Volt a Taunusban tobbfajta bolcso?? Vagy volt a kasztnin tobb helyen stabkarful felfogatas?Vagy volt tobbfajta felfogato ful? Mert nem ertem....
Mindenesetre flex barat segitsegevel bekerult a stabkar:
Itt jegyeznem meg, hogy sosem volt Taunusom, ez az elso. Sierraban elegge otthon vagyok, hogy melyik szeriabol micsoda paszol a masik szeriaba, stb. Taunus fronton nem tudtam semmit, es igy tobb kort is mentem a szoporollerrel. Voltak ugye a motortarto bakok, amik bar eredeti Taunus V6-bol valok voltak (sajat magam bontottam ki egy TC2-bol oket), a 2.9 V6 megis tul magasan volt a motorterben, igy alakitani kellett oket.
Most pedig jott a stabkar. Egy orat forgattam, tuszkoltam a motor alatt mire rajottem (vagy inkabb csak beismertem magamnak amit mar az elejen is lattam), hogy nem fer el a bolcsotol.
Namost erre varrjon gombot valaki: eredeti Taunusos bolcso, eredeti toresmentes karosszeria, eredeti Taunusos stabkar fulek (amik a stabkart a kasznihoz rogzitik), eredeti Taunusos stabkar, es megsem lehet felszerelni. Ki kellett metszeni a bolcsobol jo egy centit, hogy elferjen a stabkar. Na most akkor mi a turo van? Volt a Taunusban tobbfajta bolcso?? Vagy volt a kasztnin tobb helyen stabkarful felfogatas?Vagy volt tobbfajta felfogato ful? Mert nem ertem....
Mindenesetre flex barat segitsegevel bekerult a stabkar:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
Uzemanyag ellato rendszer kerdesem lenne: ugye az van, hogy Taunusbol gyarilag nem volt injektoros, tehat a benzintank is karbis. Nekem viszont 2.9 EFI van benne. A jelenlegi helyzet az, hogyha 1/3-ad ala esik a tankban a benzinszint, akkor pl. emelkedonek felfele vagy kanyarokban neha ureset sziv az elektromos AC, ezaltal ki-kihagyogat a motor. Ha meg kevesebb a benga, le is all. Milyen lehetosegeim vannak ez ugyben? Kosz a tippeket!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: daytona verdai
Töcsnek mi belehegesztettünk egy bálnacsapdát egy sierra tankból. vagy lehet még külső puffertaertálym 2 AC-val, de az macerásabb...daytona wrote:Uzemanyag ellato rendszer kerdesem lenne: ugye az van, hogy Taunusbol gyarilag nem volt injektoros, tehat a benzintank is karbis. Nekem viszont 2.9 EFI van benne. A jelenlegi helyzet az, hogyha 1/3-ad ala esik a tankban a benzinszint, akkor pl. emelkedonek felfele vagy kanyarokban neha ureset sziv az elektromos AC, ezaltal ki-kihagyogat a motor. Ha meg kevesebb a benga, le is all. Milyen lehetosegeim vannak ez ugyben? Kosz a tippeket!
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/13 ... ep2255.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/13 ... ep2261.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/13 ... ep2262.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/13 ... ep2267.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/13 ... ep2272.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
Mibol valo volt a balnacsapda? Meghagytatok az eredeti kiallasokat a tank oldalan? Illetve hogy mertetek nekifogni flexxel es CO-val?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
Bocs, most veszem eszre - mar ha jol latom - hogy az eredeti ki es beallast nem hasznaltatok fel, es ujakat csinaltatok.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: daytona verdai
Fel szoktuk tölteni vízzel vágás előtt. Bálnacsapdát meg rossz tankokból szoktuk félretenni.daytona wrote:Mibol valo volt a balnacsapda? Meghagytatok az eredeti kiallasokat a tank oldalan? Illetve hogy mertetek nekifogni flexxel es CO-val?
1980 Capri MK3
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
Van egy ilyen balnacsapdatok felreteve?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: daytona verdai
ezt fejből nem tudom, meg kell majd nézni. Valószínűleg bármilyen újabb tankban van már ilyen. Mindegy miből van. Amikkel én találkoztam az olyan, hogy a műanyag bödön egy kis lemezdarabra van rögzítve kihajthatós fülekkel. Ezt a kis lemezt tudod odapöttyözni a tankhoz.daytona wrote:Van egy ilyen balnacsapdatok felreteve?
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: daytona verdai
ez igazándiból a No Moking topikba illene, vagy a legjobb lenne csinálni egy munkavédelmi topikot. szóval a tank ellenörzése EU modszerrel flex és hegesztés ELŐTT:daytona wrote:Mibol valo volt a balnacsapda? Meghagytatok az eredeti kiallasokat a tank oldalan? Illetve hogy mertetek nekifogni flexxel es CO-val?
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/11 ... C04830.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
persze előtte fullra szoktuk tölteni vízzel, hogy a benzingőzt kinyomja, de nem árt az ellenörzés.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: daytona verdai
a képeken egy külső AC-s megoldás látható, az a legjobban használható, mert annak van ki és befolyó csöve is. sierra/scorpio külső AC-s tank szokott lenni a donor. vagy meg lehet oldani belső AC-s bálnacsapda meg a belső AC berakásával is, Kovinak a fiestába úgy került a cucc. a belső AC-s bálnacsapdának csak visszafolyó ága van, vagy az sincs, mert ott csak a küblibe pisil vissza a cső, az AC meg a küblin belül van és onnan szív.Tibi wrote:ezt fejből nem tudom, meg kell majd nézni. Valószínűleg bármilyen újabb tankban van már ilyen. Mindegy miből van. Amikkel én találkoztam az olyan, hogy a műanyag bödön egy kis lemezdarabra van rögzítve kihajthatós fülekkel. Ezt a kis lemezt tudod odapöttyözni a tankhoz.daytona wrote:Van egy ilyen balnacsapdatok felreteve?
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/11 ... resize.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
hat ez kesz! Mindenesetre ki fogjuk probalni!Bogyo28 wrote: ez igazándiból a No Moking topikba illene, vagy a legjobb lenne csinálni egy munkavédelmi topikot. szóval a tank ellenörzése EU modszerrel flex és hegesztés ELŐTT:
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/11 ... C04830.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: daytona verdai
Nos tehat, bar Fefe epitos topikjanak konkuralni nem tudok, de nagy esemeny tortent ma, kimentem probakorre a Taunussal. Es jo volt! Feltem, hogy remegni, vibralni fog, kopogni valami a kardanalagutban, mint elotte az A4LD-vel.....de semmi! Fasza a kuplungja, indulaskor semmi nem remeg, semmi nem vibral, elindul mint a vaj. Nem tudom mennyivel mehettem, de felvaltottam 5.-be, es minden ok volt. Csak a kormanymu geometriaja szar, mert ugye az egesz bolcsot csereltem, maskepp van osszeszerelve az egesz, plusz stabkar is van benne ugye...
Ugyhogy maradt a legegetobb problema - az uzemanyagrendszer, tehat a balnacsapda a tankba.
Illetve 2.9 EFI kabelkoteg kerdesem lenne: mik azok az erzekelok, aktuatorok, jeladok, amik nelkul normalisan mukodik az EEC IV, tehat amiket ha kiveszek a kabelkotegbol, az ECU meg nem kapcsol LOS-ba? Illetve forditva, egy normalis 2.9 V6 kabelkotegben minek kell feltetlenul bekotve lennie? Nekem a szimplan MAP szenzorral ellatott modell van, legtomegmerok nelkuli.
Talaltam ugyanis a kovetkezoket:
Ez valoszinu egy CFSV szelep, tehat tankszellozteto, ami a Sierra/Scorpio aktiv szenes tartalyaba vezetett benzingozt hivatott bizonyos uzemi korulmenyek kozt a szivosorba visszavezetni. Namost a Taunusnak ilyen aktiv szenes tartalya nincs, tehat ez a szelep tulajdonkeppen teljesen felesleges. Lekothetem?
Errol viszont halvany lila fingom sincs, hogy micsoda:
Biztos hogy scorpios cucc, ha tippelnem kene, akkor az automata valtohoz valamilyen alulnyomas szabalyzo szelep. 2 alulnyomasos kiallasa volt, mindketto a pillangoszelep hazanak aljahoz ment. Mi lehet ez? Lekotheto?
Ugyhogy maradt a legegetobb problema - az uzemanyagrendszer, tehat a balnacsapda a tankba.
Illetve 2.9 EFI kabelkoteg kerdesem lenne: mik azok az erzekelok, aktuatorok, jeladok, amik nelkul normalisan mukodik az EEC IV, tehat amiket ha kiveszek a kabelkotegbol, az ECU meg nem kapcsol LOS-ba? Illetve forditva, egy normalis 2.9 V6 kabelkotegben minek kell feltetlenul bekotve lennie? Nekem a szimplan MAP szenzorral ellatott modell van, legtomegmerok nelkuli.
Talaltam ugyanis a kovetkezoket:
Ez valoszinu egy CFSV szelep, tehat tankszellozteto, ami a Sierra/Scorpio aktiv szenes tartalyaba vezetett benzingozt hivatott bizonyos uzemi korulmenyek kozt a szivosorba visszavezetni. Namost a Taunusnak ilyen aktiv szenes tartalya nincs, tehat ez a szelep tulajdonkeppen teljesen felesleges. Lekothetem?
Errol viszont halvany lila fingom sincs, hogy micsoda:
Biztos hogy scorpios cucc, ha tippelnem kene, akkor az automata valtohoz valamilyen alulnyomas szabalyzo szelep. 2 alulnyomasos kiallasa volt, mindketto a pillangoszelep hazanak aljahoz ment. Mi lehet ez? Lekotheto?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: daytona verdai
Mind lekötheted egyik sem befolyásol semmit ,nekünk sincs semmi sallang az eredeti rendszerből .
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: daytona verdai
lekötheted. az egr is mehet a franca, tankszellőztetés, esetleget autómata cumok, meg egr-hez kapcsolódo vákum baszok is.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4