daytona verdai

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Most azon agyalok, hogy lehethogy jo igy az a rugo! Mivel a pedal aljat huzza a padlo fele, ezert a pedal tetejet huzza el a tuzfaltol, tehat pont ellentetes iranyban, mint ahogy a kuplungbowden van huzva. Szoval azt hiszem jol van az a rugo most a pedalbakon.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: daytona verdai

Post by White Shark »

Jól látod a dolgot ,a pedálok alatt határoló van ,minden pedálhoz tartozik egy visszahúzó rugó ,hangsúlyozom , :MINDEN PEDÁLHOZ: csak ez az évek során általában elveszik ,a határolók állíthatók ,én ezeket is a saját lábamhoz szoktam állítani ,lépcsőzetesen .
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: daytona verdai

Post by Árpi »

Szeva , én a t9 váltós megoldást választanám . Nekem is ez van igaz 4 hengeres verzióval . Nekem taunus automatás váltó tartó bakjával és a saját kardánjával van megoldva , ez a konverzio többeknek is bevált. ;-)
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Szia Arpi! Reg nem hallottam feloled! Koszi a tippet, de a hetvegen sikerult kiszenvednem valamit...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Szoval az MT75 lett...tobb erv is mellette szolt, azok tudataban dontottem igy
- a harom valtom kozul ez az egyetlen 5 sebesseges, ismerem az allapotat, szepen mukodik
- Taunusos kardanom csak 1 van, megpedig a type 3 valtohoz, viszont a kocsin ugy sincsenek meg az eredeti valtotarto es meg a kardancsapagytarto sem, igy is ugy is ujra kell csinalni ezeket a tartokat
- type 5-hoz nincs is kardanom egyaltalan
- az MT75-hoz megvan az eredeti scorpios kardanom, meghozza jo allapotu keresztekkel es hardy tarcsaval.

Szoval vasarnap fel is kerult. Vegul felraktam a kisebbik lendkerekkel, azt hiszem ez egy 2.8 lendkerek. A valtoban a kinyomovilla pocok lett modositva, megpedig ugy, hogy a pocokhoz hozza lett hegesztve egy 12-es menetes szar amin egy kontracsavar van. A valtoharangba menet lett vagva, igy a valto felrakasa utan is allithato maradt a kinyomovilla alapallapota. Szoval a valto fennt, de tovabbi problema a valtotarto bak illetve az, hogy az MT75 valtokar konzolja kicsit hosszabb mint kene, le kell roviditeni, hogy pont a jo helyen jojjon at a valtokar a kasznin. Hat ennyi fert bele most a vasarnapba...

Kepek:
Attachments
A futomu vegso visszacsavarozasa
A futomu vegso visszacsavarozasa
MT75 kinnt
MT75 kinnt
Sikerult talalnom egy szep allapotu V6 kuplungot. A szerkezeten a jeloles MF242
Sikerult talalnom egy szep allapotu V6 kuplungot. A szerkezeten a jeloles MF242
Kuplung fennt
Kuplung fennt
MT75 fennt
MT75 fennt
itt a problema a valtokar konzollal. Tul hosszan nyulik a kocsi hatulja fele, csak a felso fokozatokban lehetseges atdugni a kaszni nyilasan
itt a problema a valtokar konzollal. Tul hosszan nyulik a kocsi hatulja fele, csak a felso fokozatokban lehetseges atdugni a kaszni nyilasan
eszkabalt kardancsapagy tarto, megy ez is a levesbe
eszkabalt kardancsapagy tarto, megy ez is a levesbe
MT75 fennt...jol lathato, hogy a kasznirol le kellett flexelni az eszkabalt valtotartokat
MT75 fennt...jol lathato, hogy a kasznirol le kellett flexelni az eszkabalt valtotartokat
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Ja igen, lenne egy nagy keresem a Taunusosokhoz: le tudna nekem valaki fotozni az elso stabilizator bekoteset a lengokaron illetve a futomubolcson? Kaptam ugyanis tomtomtol egy taunusos stabkart (amit ezuton is nagyon koszonok!), de akarmennyire forgattam a kocsi alatt, nem tudtam bejatszani olyan helyre, hogy le tudjam fogatni.

Elore is nagyon koszi! Sör garantált! :ru: :pia:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: daytona verdai

Post by Árpi »

daytona wrote:Ja igen, lenne egy nagy keresem a Taunusosokhoz: le tudna nekem valaki fotozni az elso stabilizator bekoteset a lengokaron illetve a futomubolcson? Kaptam ugyanis tomtomtol egy taunusos stabkart (amit ezuton is nagyon koszonok!), de akarmennyire forgattam a kocsi alatt, nem tudtam bejatszani olyan helyre, hogy le tudjam fogatni.

Elore is nagyon koszi! Sör garantált! :ru: :pia:
Csak szerda környékén kerülök a kocsi közelében akkor lövök képet ;-)
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Árpi wrote: Csak szerda környékén kerülök a kocsi közelében akkor lövök képet ;-)
Teljesen jo, mivel legkozelebb csak hetvegen jutok ugy is a muhelybe a kocsihoz...Koszi!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: daytona verdai

Post by Árpi »

daytona wrote:
Árpi wrote: Csak szerda környékén kerülök a kocsi közelében akkor lövök képet ;-)
Teljesen jo, mivel legkozelebb csak hetvegen jutok ugy is a muhelybe a kocsihoz...Koszi!
Pénteken felteszem a képeket , ma nem jutottam el odáig :oops:
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Szuper! Koszi Arpi! 8-) :pia:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: daytona verdai

Post by Töcs »

daytona wrote:Ja igen, lenne egy nagy keresem a Taunusosokhoz: le tudna nekem valaki fotozni az elso stabilizator bekoteset a lengokaron illetve a futomubolcson? Kaptam ugyanis tomtomtol egy taunusos stabkart (amit ezuton is nagyon koszonok!), de akarmennyire forgattam a kocsi alatt, nem tudtam bejatszani olyan helyre, hogy le tudjam fogatni.

Elore is nagyon koszi! Sör garantált! :ru: :pia:
azt mi elég szopatósan tudtuk berakni mert még előttem meg volt nyomva a jobb eleje és Árpi úrtól kapott dolgok mentek bele arra az oldalra. elöször bejátszottuk a kitámasztókat, a lengőkaron lévő felét lehúztuk (a másik felét csak műszaki vizsga után :mrgreen: )
aztán mi is forgattuk egy ideig a stabrudat, másikat is odapróbáltunk de azzal sem volt jó. végül sikerült beimádkozni és minden a helyére került. talán Joe emlékszik hogy mi volt a siker kulcsa (lehet hogy a motor súlyával játszottunk. lehet csak kerékre raktuk és a rúgó engedte, vagy elöször csak az egyik oldalt húztuk meg már nem tudom)
ilyen képek vannak talán ez jobban segít hogy nézett ki mielőtt lehúztuk a csavarokat a pálcán (a többi pont már fix volt)
Bocs hogy már nem emlékszem mi volt a trükk mert sajnos sokat iszom :pia: :lol: :lol: :lol:
Attachments
Kép1524.jpg
Kép1525.jpg
ez nem akart stimmelni de a végén viszonylag jó lett
ez nem akart stimmelni de a végén viszonylag jó lett
Kép1539.jpg
Kép1546.jpg
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Huuuu szuper! Koszonom a kepeket! Igy viszont nyilvanvaloan latszik, hogy nekem hianyoznak azok a lemezdrabok, amik segitsegevel a kasznihoz van rogzitve a stabrud. Azok eredeti cuccok? En ugyanis teljesen abban a tudatban voltam, hogy valahova a bolcsohoz kell majd rogziteni a stabrudat.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Ez a legjobb kep, amit a neten talaltam rola:
Attachments
taunus_elso_futomu.gif
taunus_elso_futomu.gif (21.18 KiB) Viewed 5332 times
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: daytona verdai

Post by Töcs »

daytona wrote:Ez a legjobb kep, amit a neten talaltam rola:
Tudtommal TC2 TC3ban így volt. Tau forumon kérdezted?
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: daytona verdai

Post by daytona »

Nem, fel eve nem volt egy uj hozzaszolas sem, gondoltam itt hamarabb valaszt kapok.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Post Reply