Page 23 of 26

Re: daytona verdai

Posted: Sat Dec 21, 2013 6:54 pm
by TÉCSÉ
daytona wrote:Kopogtato szellemek? :) Egyebkent a hirtelen felindulas nem valoszinu, nalam azert lassabban orolnek ezek a malmok :mrgreen:
Lassan ??? Töcs úrhoz képest is ??? :mrgreen: :twisted:

Re: daytona verdai

Posted: Mon Dec 30, 2013 8:32 pm
by daytona
Nos vasarnap megint haladt valamennyit. Most mar tenyleg majdnem kivittuk egy probakorre, csak a fekek legtelenitese maradt el idohiany miatt. Az idot pedig azzal szartuk el, hogy az elso stabrudat a helyere rakjuk.

Itt jegyeznem meg, hogy sosem volt Taunusom, ez az elso. Sierraban elegge otthon vagyok, hogy melyik szeriabol micsoda paszol a masik szeriaba, stb. Taunus fronton nem tudtam semmit, es igy tobb kort is mentem a szoporollerrel. Voltak ugye a motortarto bakok, amik bar eredeti Taunus V6-bol valok voltak (sajat magam bontottam ki egy TC2-bol oket), a 2.9 V6 megis tul magasan volt a motorterben, igy alakitani kellett oket.

Most pedig jott a stabkar. Egy orat forgattam, tuszkoltam a motor alatt mire rajottem (vagy inkabb csak beismertem magamnak amit mar az elejen is lattam), hogy nem fer el a bolcsotol. :h:

Namost erre varrjon gombot valaki: eredeti Taunusos bolcso, eredeti toresmentes karosszeria, eredeti Taunusos stabkar fulek (amik a stabkart a kasznihoz rogzitik), eredeti Taunusos stabkar, es megsem lehet felszerelni. Ki kellett metszeni a bolcsobol jo egy centit, hogy elferjen a stabkar. Na most akkor mi a turo van? :h: Volt a Taunusban tobbfajta bolcso?? Vagy volt a kasztnin tobb helyen stabkarful felfogatas?Vagy volt tobbfajta felfogato ful? Mert nem ertem....

Mindenesetre flex barat segitsegevel bekerult a stabkar:

Re: daytona verdai

Posted: Sun Jan 05, 2014 11:25 pm
by daytona
Uzemanyag ellato rendszer kerdesem lenne: ugye az van, hogy Taunusbol gyarilag nem volt injektoros, tehat a benzintank is karbis. Nekem viszont 2.9 EFI van benne. A jelenlegi helyzet az, hogyha 1/3-ad ala esik a tankban a benzinszint, akkor pl. emelkedonek felfele vagy kanyarokban neha ureset sziv az elektromos AC, ezaltal ki-kihagyogat a motor. Ha meg kevesebb a benga, le is all. Milyen lehetosegeim vannak ez ugyben? Kosz a tippeket!

Re: daytona verdai

Posted: Sun Jan 05, 2014 11:43 pm
by Bogyo28
daytona wrote:Uzemanyag ellato rendszer kerdesem lenne: ugye az van, hogy Taunusbol gyarilag nem volt injektoros, tehat a benzintank is karbis. Nekem viszont 2.9 EFI van benne. A jelenlegi helyzet az, hogyha 1/3-ad ala esik a tankban a benzinszint, akkor pl. emelkedonek felfele vagy kanyarokban neha ureset sziv az elektromos AC, ezaltal ki-kihagyogat a motor. Ha meg kevesebb a benga, le is all. Milyen lehetosegeim vannak ez ugyben? Kosz a tippeket!
Töcsnek mi belehegesztettünk egy bálnacsapdát egy sierra tankból. vagy lehet még külső puffertaertálym 2 AC-val, de az macerásabb...

http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/13 ... ep2255.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/13 ... ep2261.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/13 ... ep2262.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/13 ... ep2267.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/13 ... ep2272.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: daytona verdai

Posted: Mon Jan 06, 2014 12:13 am
by daytona
Mibol valo volt a balnacsapda? Meghagytatok az eredeti kiallasokat a tank oldalan? Illetve hogy mertetek nekifogni flexxel es CO-val?

Re: daytona verdai

Posted: Mon Jan 06, 2014 12:15 am
by daytona
Bocs, most veszem eszre - mar ha jol latom - hogy az eredeti ki es beallast nem hasznaltatok fel, es ujakat csinaltatok.

Re: daytona verdai

Posted: Mon Jan 06, 2014 12:30 am
by Tibi
daytona wrote:Mibol valo volt a balnacsapda? Meghagytatok az eredeti kiallasokat a tank oldalan? Illetve hogy mertetek nekifogni flexxel es CO-val?
Fel szoktuk tölteni vízzel vágás előtt. Bálnacsapdát meg rossz tankokból szoktuk félretenni.

Re: daytona verdai

Posted: Mon Jan 06, 2014 7:55 am
by daytona
Van egy ilyen balnacsapdatok felreteve? :oops:

Re: daytona verdai

Posted: Mon Jan 06, 2014 11:05 am
by Tibi
daytona wrote:Van egy ilyen balnacsapdatok felreteve? :oops:
ezt fejből nem tudom, meg kell majd nézni. Valószínűleg bármilyen újabb tankban van már ilyen. Mindegy miből van. Amikkel én találkoztam az olyan, hogy a műanyag bödön egy kis lemezdarabra van rögzítve kihajthatós fülekkel. Ezt a kis lemezt tudod odapöttyözni a tankhoz.

Re: daytona verdai

Posted: Mon Jan 06, 2014 11:26 am
by Bogyo28
daytona wrote:Mibol valo volt a balnacsapda? Meghagytatok az eredeti kiallasokat a tank oldalan? Illetve hogy mertetek nekifogni flexxel es CO-val?
ez igazándiból a No Moking topikba illene, vagy a legjobb lenne csinálni egy munkavédelmi topikot. szóval a tank ellenörzése EU modszerrel flex és hegesztés ELŐTT:

http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/11 ... C04830.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

persze előtte fullra szoktuk tölteni vízzel, hogy a benzingőzt kinyomja, de nem árt az ellenörzés.

Re: daytona verdai

Posted: Mon Jan 06, 2014 11:30 am
by Bogyo28
Tibi wrote:
daytona wrote:Van egy ilyen balnacsapdatok felreteve? :oops:
ezt fejből nem tudom, meg kell majd nézni. Valószínűleg bármilyen újabb tankban van már ilyen. Mindegy miből van. Amikkel én találkoztam az olyan, hogy a műanyag bödön egy kis lemezdarabra van rögzítve kihajthatós fülekkel. Ezt a kis lemezt tudod odapöttyözni a tankhoz.
a képeken egy külső AC-s megoldás látható, az a legjobban használható, mert annak van ki és befolyó csöve is. sierra/scorpio külső AC-s tank szokott lenni a donor. vagy meg lehet oldani belső AC-s bálnacsapda meg a belső AC berakásával is, Kovinak a fiestába úgy került a cucc. a belső AC-s bálnacsapdának csak visszafolyó ága van, vagy az sincs, mert ott csak a küblibe pisil vissza a cső, az AC meg a küblin belül van és onnan szív.

http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/11 ... resize.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: daytona verdai

Posted: Tue Jan 07, 2014 10:27 am
by daytona
Bogyo28 wrote: ez igazándiból a No Moking topikba illene, vagy a legjobb lenne csinálni egy munkavédelmi topikot. szóval a tank ellenörzése EU modszerrel flex és hegesztés ELŐTT:

http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/11 ... C04830.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
:lol: :lol: :lol: hat ez kesz! Mindenesetre ki fogjuk probalni! :mrgreen:

Re: daytona verdai

Posted: Sun Jan 12, 2014 11:38 pm
by daytona
Nos tehat, bar Fefe epitos topikjanak konkuralni nem tudok, de nagy esemeny tortent ma, kimentem probakorre a Taunussal. :ba: Es jo volt! :ba: Feltem, hogy remegni, vibralni fog, kopogni valami a kardanalagutban, mint elotte az A4LD-vel.....de semmi! Fasza a kuplungja, indulaskor semmi nem remeg, semmi nem vibral, elindul mint a vaj. Nem tudom mennyivel mehettem, de felvaltottam 5.-be, es minden ok volt. Csak a kormanymu geometriaja szar, mert ugye az egesz bolcsot csereltem, maskepp van osszeszerelve az egesz, plusz stabkar is van benne ugye...

Ugyhogy maradt a legegetobb problema - az uzemanyagrendszer, tehat a balnacsapda a tankba.

Illetve 2.9 EFI kabelkoteg kerdesem lenne: mik azok az erzekelok, aktuatorok, jeladok, amik nelkul normalisan mukodik az EEC IV, tehat amiket ha kiveszek a kabelkotegbol, az ECU meg nem kapcsol LOS-ba? Illetve forditva, egy normalis 2.9 V6 kabelkotegben minek kell feltetlenul bekotve lennie? Nekem a szimplan MAP szenzorral ellatott modell van, legtomegmerok nelkuli.
Talaltam ugyanis a kovetkezoket:

Ez valoszinu egy CFSV szelep, tehat tankszellozteto, ami a Sierra/Scorpio aktiv szenes tartalyaba vezetett benzingozt hivatott bizonyos uzemi korulmenyek kozt a szivosorba visszavezetni. Namost a Taunusnak ilyen aktiv szenes tartalya nincs, tehat ez a szelep tulajdonkeppen teljesen felesleges. Lekothetem?
IMG_6598.jpg
Errol viszont halvany lila fingom sincs, hogy micsoda:
IMG_6599.jpg
IMG_6600.jpg
IMG_6602.jpg
Biztos hogy scorpios cucc, ha tippelnem kene, akkor az automata valtohoz valamilyen alulnyomas szabalyzo szelep. 2 alulnyomasos kiallasa volt, mindketto a pillangoszelep hazanak aljahoz ment. Mi lehet ez? Lekotheto?

Re: daytona verdai

Posted: Mon Jan 13, 2014 8:43 am
by White Shark
Mind lekötheted egyik sem befolyásol semmit ,nekünk sincs semmi sallang az eredeti rendszerből .

Re: daytona verdai

Posted: Mon Jan 13, 2014 2:05 pm
by Bogyo28
lekötheted. az egr is mehet a franca, tankszellőztetés, esetleget autómata cumok, meg egr-hez kapcsolódo vákum baszok is.